من علی را دارم) بالاترین الگوی شجاعت و دین / یاران فداکار پیامبر خاتم (ص) مظهر سخاوت و عدالت است.


زمان: 09:12
تاریخ انتشار: 1400/11/26
کد خبر: 1808773

جمعی از علمای اهل سنت گفته اند: امام علی (ع) یاران فداکار پیامبر خاتم (ص)، عالی ترین الگوی شجاعت، دین و ازدواج و مظهر کرامت، سخاوت و عدالت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مولوی عبدالرحیم ریگیان پور امام جمعه اهل سنت میرجاوه با گرامیداشت میلاد حضرت علی (ع) در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون اظهار کرد: همه مذاهب اسلامی به ویژه اهل سنت ارادت خاصی به امیرالمومنین دارند. (ع) و ولایت او اجماع همه ادیان است.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) در میان صحابه، فرزندان و خاندان پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) دارای ویژگی های منحصر به فردی است، افزود: احادیث بی شماری در تاریخ و کتب اهل سنت داریم که ایشان مستقیماً از صحابه نقل کرده است. حضرت امیرالمومنین (ع) اولین مردانی بودند که در کودکی به اسلام ایمان آوردند.

ریگیانپور بیان می کند: در هجرت پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه، حضرت علی (ع) در حالی که جانش در خطر بود به جای آن حضرت در خانه ماند، همه فرقه های اسلامی حضرت علی (ع) به عنوان فاتح از خیبر و معتقدند وقتی پیامبر اکرم (ص) خیبر را فتح کرد، پرچم را به او هدیه کرد و او را به عنوان فرمانده جنگ معرفی کرد.

وی گفت: شمشیر امام علی (ع) که به ذوالفقار معروف است مدال افتخاری است که پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) به آن حضرت اعطا می کنند.

امام جمعه اهل سنت میرجاوه با اشاره به عنایت ویژه امیرالمومنین(ع) به مقام بیت المال افزود: عدالت امام علی(ع) تا قیامت در تاریخ خواهد ماند و امروز نیز الگوبرداری از دولت ها و مردم را می طلبد. و از عدالت این امام همام (ع) استفاده کنید.

امام علی (ع) بهترین الگوی ازدواج است

وی گفت: امام علی (ع) بهترین نمونه ازدواج در تاریخ است، ساده ترین و مثال زدنی ترین زندگی را در خانه و خدمت به همسر و زندگی زناشویی داشت، در خانه اش خبری از تجمل نبود، حتی حضرت فاطمه (س) را در جاروب کردن حیاط یاری کردند.

ریگانپور از زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به عنوان بهترین الگو یاد کرد و گفت: در شرایط کنونی اگر به زندگی این دو امام نگاه کنیم چه زندگی ساده و عاشقانه ای داشتند. شاهد ازدواج های سخت خواهیم بود و ما اهل تجمل نخواهیم بود.

وی افزود: مجموعه کمالات را می توان در شخصیت امام علی (ع)، احترام به بزرگان و امثال آن، ساده زیستی، اخلاص در عمل، عدالت، شجاعت و دلاوری و… مشاهده کرد. از صفات فردی ایشان در جمهوری است.«ایران اسلامی در پرتو منویات مقام معظم رهبری تلاش کرده است به عدالت حضرت علی (ع) توجه کند و قوانین ما برگرفته از نهج البلاغه است.

نیاز به تبیین شخصیت امام علی (ع) برای نسل جوان


امام اهل سنت می فرمایند: لازم است شخصیت امام علی (ع) و ویژگی های آن حضرت به طور ویژه برای نسل جدید تبیین شود تا بدون هیچ اجباری به آن سوق داده شود و مانند حجاب یکی از آن الگو باشد. دستاوردهای انقلاب اسلامی توجه و عنایت زنان ایرانی، حجاب و عفاف است که از عفت و عفت حضرت فاطمه (س) نشأت می‌گیرد.


وی گفت: اگر عشق حضرت فاطمه (س) و امام علی (ع) نبود و آنها الگوی مردم ایران اسلامی نبودند، بی شک تحت تأثیر فرهنگ و تهاجم غرب بودند، اما عشق از این دو بزرگوار در خون ماست و ایمان به پیامبر (ص) و اهل بیت او هرگز اجازه نخواهند داد دشمنان به اهداف خود برسند.


امام جمعه اهل سنت میرجاوه تاکید کرد: باید با تبیین عدالت و سیره حسنه امام علی (ع)، برای تضعیف تبلیغات دشمنان، تهاجم فرهنگی و بی اختیاری غرب در برابر این فرهنگ غنی، باید گفتمان بیشتری در این زمینه صورت گیرد. و کتاب باید نوشته شود، زیرا تنها راه ایستادگی یهودیان در مقابل کشورهای اسلامی به ویژه ایران، توپ و تانک نیست، بلکه هدف آنها کاهش حجاب است و در این زمینه نیز اتاق فکری تشکیل می دهند، اما ایرانی ها مرگ را ترجیح می دهند اما حجاب و چتر را حفظ می کنند.



من علی را دارم) تجلی علم و کرامت


مولوی عنایت الله رسولی زاده امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز در مراسم جشن میلاد امیرالمومنین (ع) در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: امام علی (ع) بالاترین نمونه شجاعت و دین بود، ایشان صحابی و یار بی دریغ پیامبر خاتم (ص) و مظهر علم و کرامت و عدالت و سخاوت در میان همه مذاهب اسلامی شناخته شده است.


وی در ادامه با بیان اینکه همسر امام، همسر دو تن از مقدسات و پدر امام حسن (ع) و امام حسین (ع) بود، چه پدر و مرد خوبی به نام او بود.


رسولی زاده از حضرت علی (ع) به عنوان بهترین الگو برای مردان جامعه یاد کرد و گفت: حیدر کرار (ع) به عنوان همسر حضرت فاطمه (س) یکی از بهترین الگوهاست و در مقام پدری تربیت کردند. کودکانی که نامشان همیشه در تاریخ ماندگار است.


وی ادامه داد: حضرت علی (ع) مردی بود که در فتح خیبر پرچم اسلام را بر فراز قلعه خیبر برافراشت و با شجاعت کم نظیر خود لانه کفر را فتح کرد و در میان مذاهب اسلامی به فاتح خیبر شهرت یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید