حداقل 300 آیه از قرآن کریم در وصف امیرالمؤمنین / امام علی (ع) با علم خود جامعه علمی را پس از پیامبر سیراب کرد.


ساعت: 12:07
تاریخ انتشار: 02/03/1401
کد خبر: 1833853

شرح امیرالمومنین (ع) در کلام علمای شیعه و سنی;

در روز شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام نگاهی به دیدگاه علمای شیعه و سنی درباره آن حضرت داشتیم; اشراف علمی و معرفت حضرت علی (ع) و ارادت پیامبر اکرم (ص) به آن حضرت مورد اعتماد شیعه و سنی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; امروز بیست و یکم ماه مبارک رمضان سالروز شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام است. شخصیتی که مسلمانان جهان اسلام شیعه و سنی از آن به عنوان شخصیت بزرگ یاد می کنند.

این امام همام در سالروز شهادت امام علی (ع) با دو نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری و دو تن از امامان اهل سنت استان کرمان در خصوص شخصیت و رهبری این امام بزرگوار گفتگو کردند. جزئیات این گفتگوها را می توانید در گزارش بعدی بخوانید.

آیت الله خاتمی در گفتگو با خبرنگار ما؛ ایشان ضمن تسلیت شهادت حضرت علی (ع) فرمودند: زبان از گفتن فضایل و مناقب حضرت علی (ع) عاجز است; ما مفتخریم که ولایت مولا امیرالمومنین را داریم. او بدون شک در میان یاران پیامبر بی نظیر بود.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام علی(ع) یگانه در عرصه ایمان، شهادت، ایثار، وفاداری به ایمان، وفاداری به پیامبر(ص)، فداکار است. در راه پیامبر (ص).

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) هشتاد جنگ با دشمنان داشته اند و قهرمان این جنگ ها مولا امیرالمومنین(ع) است؛ ولی در این جنگ ها قهرمان این جنگ ها مولا امیرالمومنین(ع) است. جنگ با مجروحیت و مجروحیت همراه بود، پس از شهادت حضرت علی (علیه السلام) که آن حضرت را غسل دادند، عنوان شد که جای هزار ضربه نیزه و شمشیر بر پیکر امیرالمومنین علی (ع) است. ).

هیچکس مانند حضرت علی (ع) از پیامبر مدالی نگرفته است / حداقل 300 آیه از قرآن کریم در وصف امیرالمؤمنین علیه السلام

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه به ولایت امیرالمومنین علی (ع) افتخار می کنم، ولایت آن بزرگوار که حداقل در سیصد آیه قرآن کریم ذکر شده است، تصریح کرد: هیچکس مانند امام علی (ع) نیست. مدال نگرفت.

با اشاره به اینکه جنگ خندق جنگ سختی بود و یکی از سخنان معروف ایشان این بود: ضربه امیرالمومنین علی علیه السلام در جنگ خندق بهتر از عبادت جن و انس تا روز قیامت است. قضاوت»، فرمود: مؤمنان علی (علیه السلام) باشید؛ این امام همام در نامه 45 نهج البلاغه فرمودند که باید علی را به چهار چیز یاری کنید؛ گناه نکنید، نگران دین باشید، عفت داشته باشید، لقمه و زبان داشته باشید. و در راه حق استقامت کن.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین علی مرادی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: روزی معاویه در زمان حکومت معاویه احساسات عدی پسر حاتم تای را که یاران علی بود می خواست; علیه امیر مؤمنان تحریک کنید تا علاقه خود را به این امام کاهش دهد; معاویه از او پرسید; تعرف و طریف و طریف (پسران شما) چه شد؟ عدی گفت آنها در رکاب علی بن ابیطالب در صفین کشته شدند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: معاویه گفت علی بن ابیطالب با تو انصاف نکرد که پسرانت را به میدان فرستاد و آنها را کشتند، اما فرزندانش را نگه داشت؛ در حالی که این پسران را به خاک و خون کشیدند. عدی گفت نه، این درست نیست، اما من با او منصفانه رفتار نکردم، او کشته شد و من ماندم. معاویه گفت: علی را برای من توصیف کن که او را چگونه دیدی؟ عدی گفت می توانید این را از دست بدهید. معاویه گفت: نه ممکن نیست باید توصیفش کنی.

گفت فی سبیل الله گفت فی سبیل الله مردی دوراندیش و نیرومند و گفتارش عادلانه و قضاوتش با حق هماهنگ بود و علم و حکمتش از همه ساطع می شد. جنبه های. به خدا سوگند که اشک های فراوان و افکار طولانی داشت، فقط خود را سرزنش می کرد و او را مسئول می دانست و از گذشته خود پشیمان می شد، او لباس سبک و غذای خشن را دوست داشت و در بین مردم فرقی نداشت.

وزیر افزود: عدی گفت: هر چه ما پرسیدیم جواب داد و با اینکه ما را کاملاً به خود نزدیک کرد، از هیبت او نتوانستیم صحبت کنیم و بنابراین نمی شد به چهره او نگاه کرد. هر وقت لبخند می زد، انگار از روی یک تار. «او مروارید پوشیده بود. پرهیزگاران را تربیت کرد و با فقرا دوستی کرد و در حکومت او ستمدیدگان ستم نشدند.»

حجت الاسلام والمسلمین علی مرادی گفت: عدی ادامه داد: کشورهای ضعیف از عدالت حضرت علی (ع) ناامید نشدند. به خدا سوگند در نیمه های شب که همه جا تاریک بود و ستارگان غروب می کردند. علی (ع) را در محراب عبادت دیدم که اشک چون مروارید ایرانی از چشمانش بر گونه هایش می ریزد و چون مار نیش می زند و مانند مردی با چشمان داغ گریه می کند، اکنون انگار ناله اش در گوشم می پیچد. گفت: «ای دنیا، چه بلایی سرم آمده است؟ آوردی؟ از من دور شو و دیگران را گول بزن که من شکارچی تو نیستم و نمی توانی مرا به دام بیاندازی.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: وقتی سخنان عدی به اینجا رسید، اشک از چشمان معاویه سرازیر شد و با آستین خود چشمانش را پاک کرد و گفت: خدایا ابوالحسن را رحمت کن که چنین بود. سپس پرسید: برو! اما در جدایی او چقدر صبور هستید؟ فرمود: مثل زنی که طفلی را در دامن خود سر برید تا اشک هایش خشک نشود و اندوهش تمام نشود; معاویه گفت: چه زمانی علی را یاد کردی؟ عدی گفت: آیا به من مهلت می دهی تا آن را فراموش کنم؟

مولوی یونس چاهانی در گفت و گو با خبرنگار ما؛ وی با تقدیم شهادت حضرت علی (ع) گفت: ضربت خوردن و شهادت این امام بزرگوار را بهترین ماه و بهترین شب، شب قدر می دانیم و شهادت ایشان ضربه بزرگی بر پیکر آن حضرت وارد کرد. امت اسلامی».

امام جماعتی از ولسوالی رامش کلا گنجه در روز جمعه اهل سنت گفت: حضرت علی (ع) شخصیت بزرگی است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به او فرمود: «من دینم. دانش و پدر سرها»; این امام اولین کسی بود که دعوت پیامبر اکرم را به اسلام پذیرفت.

وی با اشاره به مقام والای حضرت علی (ع) در آن زمان گفت: اسلام آوردن حضرت علی (ع) ضربه بزرگی بر پیکر کفر و شرک بود و پیروزی و یاری برای اسلام و مقدسات بود. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با شخصیت و جایگاه والای خود در نزد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله داماد او شد.

امام علی (ع) با علم خود جامعه علمی را بعد از پیامبر سیراب کرد

مولوی چاهانی با اشاره به حضور امام علی(ع) در جنگ ها و جنگ های مختلف با پیامبر(ص) گفت: این امام همام با شخصیت والای خود پس از رحلت پیامبر(ص) خدمات والایی را برای اسلام انجام دادند و مسلمانان و جامعه علمی این بار با علم و دانش خود آبیاری کردند.

امام علی (ع) امام همه مسلمانان است

امام جمعه اهل سنت شهرستان رامش شهرستان کلا گنجه با تاکید بر اینکه کتاب نهج البلاغه امام علی (ع) ارزشمندترین کتاب برای هر مسلمان از زمان قرآن کریم است، گفت: لقب حیدر کرار داده شده است. به حضرت علی (ع) توسط پیامبر (ص). ;رد; یعنی مهاجم در یک نبرد با شدت و سرعت شکست نخورده است و من علی (آس) را دارم و هیچ قهرمانی نتوانسته با او مقابله کند.

وی تاکید کرد: امروز میلیون ها نفر از عاشقان حضرت علی (ع) در سراسر جهان نسبت به ایشان محبت و دوستی دارند و این امام بزرگوار برای همه مسلمانان است.

امام علی (ع) مورد احترام شیعه و سنی است

مولوی شاهیکی در گفتگو با خبرنگار ما؛ وی با تسلیت شهادت حضرت علی (ع) گفت: این امام بزرگوار مردی است که مورد احترام مسلمانان شیعه و سنی و مورد قبول همه مسلمانان است و همه افراد و بزرگان برای حضرت علی احترام خاصی قائل هستند. مانند). “

جمعه اهل سنت نگین در صحرای فهرج ادامه داد: حضرت علی (ع) الگوی فراگیر است و این امام بزرگوار با توجه به عظمت و درایت ایشان الگوی همه است.

وی گفت: یکی از مسائل مهمی که در مورد حضرت علی (ع) می دانیم، در زمینه عبادت، شجاعت، علم و … است. این امام همام شخصیت بسیار بزرگی است و دشمنان سعی می کنند نسبت به امام علی (ع) نگاه بدی نسبت به مسلمانان داشته باشند، اما به این امر نرسیده اند.

امام علی (ع) در همه عرصه ها الگوی بی نظیری است

مولوی شاهیکی گفت: اگر جوان و نوجوانی بخواهد به حقیقت برسد، اگر انسان بخواهد در پهلوانی و شجاعت الگو بگیرد، بهترین الگو امام علی (ع) است. این امام همام در ساده زیستی و در هر بعد و زمینه ای که مد نظر ماست بسیار مشهور است; امام علی (ع) بی نظیر و بی نظیر است.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین صحرای فهرج تاکید کرد: مسلمانان شیعه و سنی باید در همه ابعاد و عرصه ها از حضرت علی (ع) پیروی کنند و آن حضرت را الگو قرار دهند. فرزندان خود را علی غسل تعمید می دهند و این نشانه محبوبیت و مقبولیت حضرت علی (ع) است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید