امیرعبدالیان: مذاکرات در وین متوقف نشده و از طریق تبادل پیامک ادامه دارد

امیرعبدالیان: مذاکرات در وین متوقف نشده و از طریق تبادل پیامک ادامه دارد

روز جدید وزیر امور خارجه ایران گفت: مذاکرات در وین متوقف نشده، بلکه در روندی دیگر با تبادل مکتوب با آمریکایی ها از طریق نماینده اتحادیه اروپا برای رفع تحریم های یکجانبه اعمال شده علیه ما ادامه دارد.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) در گفت و گو با شبکه یمنی «المسیره» بر تداوم حمایت ایران از فلسطین تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه ایران در این باره گفت: جمهوری اسلامی حامی قدس پایتخت برای تشکیل کشوری واحد در سراسر سرزمین تاریخی فلسطین باقی خواهد ماند. نماز قدس یک وعده الهی است و خون شهدای مقاومت و مردم فلسطین برای تحقق این وعده الهی نثار شده است.

حسین امیرعبدالهیان با تاکید بر اینکه مطمئن هستیم به زودی در بیت المقدس نماز خواهیم خواند، گفت: مذاکرات در وین متوقف نشد، بلکه به شکلی دیگر با تبادل پیام های مکتوب با آمریکایی ها از طریق این نماینده انجام شد. اتحادیه اروپا به لغو تحریم های یکجانبه علیه ما ادامه می دهد.

امیر عبداللهیان افزود: هدف ما از این مذاکرات رسیدن به یک توافق قوی و پایدار است. ما از طرف آمریکایی خواستیم که واقع بین باشد. لغو تحریم‌ها در همه زمینه‌ها و دریافت ضمانت‌های اقتصادی از مهم‌ترین موارد در دستور کار مذاکرات ما است.

وی گفت: من فکر می کنم طرف آمریکایی خطوط قرمز ایران را به خوبی درک می کند. ما گفتگو را ادامه می دهیم. پس از حصول توافق، نماینده ما در مذاکرات تغییرات نهایی را انجام خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید