امیر عبداللهیان: تسریع در توافق نیازمند اراده جدی کشورهای غربی است

امیر عبداللهیان: تسریع در توافق نیازمند اراده جدی کشورهای غربی است

روز جدید وزیر امور خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با همتای انگلیسی خود تاکید کرد: تسریع در توافق نیازمند اراده جدی برای اتخاذ تصمیم سیاسی متهورانه و واقع بینانه از سوی کشورهای غربی برای تضمین منافع ایران به ویژه لغو عینی تحریم ها است. دستیابی به یک توافق پایدار.

در این دیدار حسین امیرعبدالیان وزیر امور خارجه کشورمان و لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس درباره برخی موضوعات مورد علاقه گفت وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران در خصوص مذاکرات لغو تحریم ها علیه ایران در وین با اشاره به مذاکرات با همتای آلمانی خود و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مونیخ گفت: در این مذاکرات و هیئت های مذاکره کننده در وین پیشرفت خوبی داشته ایم. آنها سخت کار می کنند تا به یک توافق خوب برسند. در عین حال، تسریع در توافق مستلزم اراده قوی غرب برای اتخاذ یک تصمیم سیاسی متهورانه و واقع بینانه برای حفظ منافع ایران به ویژه لغو عینی تحریم ها برای دستیابی به توافقی پایدار است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ابراز امیدواری کرد که کشورهای اروپایی حاضر در مذاکرات نقش سازنده و مطلوبی در دستیابی به توافق با نگاه واقع بینانه ایفا کنند.

دو طرف تاکید کردند که بازپرداخت بدهی های معوقه انگلیس به ایران یکی از موضوعات اصلی فی مابین است و لازم است هر چه سریعتر به نحو مقتضی تسویه و بدهی لندن به تهران پرداخت شود.

وزیر امور خارجه انگلیس در این گفت وگوی تلفنی ضمن بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه و مذاکرات برای حل مشکل بدهی به ایران، دیدگاه لندن در این خصوص و مذاکرات وین را نیز روشن کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: روابط رو به رشد بریتانیا و جمهوری اسلامی ایران در خدمت منافع دو کشور است.

تراس افزود: «تاکنون نتایج خوبی در روند مذاکرات به دست آورده‌ایم، اما مناسب است که مذاکرات در اسرع وقت به پایان برسد و طرفین به توافق دست یابند».

تراس در پایان ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک با تداوم همکاری طرفین و بر اساس اصول اولیه، مسائل دوجانبه فی مابین از جمله مسائل کنسولی مربوط به زندانیان و همچنین پرداخت معوقات به تهران برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید