امین حیای بازیگری که این بار در صحت آغتاشاش به ایفای نقش می پردازد!


زمان: 09:00
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1900007

امین حیایی در آب گل آلود ناآرامی، با برافراشتن پرچمی دروغین به نام حمایت مردم، مشغول شکار هدف است. به این امید که در این معامله، دوزر اوراق پناهندگی سیاسی برای اقامت در کشورهای غربی بدون پرداخت هزینه های معمول دریافت کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در روزهای اخیر مرگ یکی از هموطنان بهانه ای شده است تا برخی با خشونت اهداف خود را دنبال کنند. عجیب است که در پس‌زمینه این موضوع، برخی از شخصیت‌های برجسته، ژست دایه‌ای مهربان‌تر از مادر را اتخاذ کرده و از مردم حمایت می‌کنند. در این میان به اوراق هفتاد نفره برخی از این افراد مانند آمین حیایی گواه این حقیقت این است که شعار وزین حمایت آنها اساساً با فلسفه زیستی آنها در تضاد است.

به عنوان مثال در این مقاله تنها به بخشی از بازی حرفه ای امین حیایی می پردازیم که با همکاری مجید جوانمرد پیشکسوت کشورمان ابتدایی ترین مرزهای اخلاقی را زیر پا گذاشت و باعث ورشکستگی آخرین فیلمش شد. مرد باش”؛ این نوشته موردی است که نمونه خوبی از مشت هاروار است. یک حدیث مفصل از این مجموعه را مخاطب بخواند.

در واقع این نامه انتقادی با قلم و شکایت مجید جوانمرد کارگردان پیشکسوت سینمای ایران برای فیلمساز ارسال شده است. امین حیایی در گفت و گو با بانی فیلم در اقدامی غیرحرفه ای و هدفمند این کارگردان را تخریب کرده بود. کارگردانی که بیش از سن این بازیگر به فعالیت هنری می پردازد و حاصل تلاش مستمر او در سینمای ایران ساخت فیلم های مطرحی چون شکار، مقاز، مار، عروسی خون، کفاله و… است. که از زمان معرفی شادروان خسروشیبایی به سینمای ایران، برای اولین بار با حضور بازیگران مواجه شد.

در این مورد، خلاصه آنچه در این مقاله قرار است در پایگاه خبری «کافه سینما» با عنوان:نامه اعتراضی کارگردان به امین حیایی: در این یکی دو ماهی که با هم بودیم فقط بحث پول بود. در دسترس و مقرون به صرفه است. در نامه ای که توسط کارگردان فیلم، آدام باش نوشته شده، به جزئیات بی اخلاقی امین حیایی در این پروژه پرداخته شده است.

بررسی های خبرنگار دانا به این موضوع اشاره دارد آمین حیایی او در ابتدا نه تنها به عنوان بازیگر در فیلم آدم باش به این پروژه پیوست، بلکه با پیشنهاد جنتلمن در تصویر تهیه کننده موافقت کرد و درصد کمی از کل هزینه فیلم را سرمایه گذاری کرد. با این شرط که درصدی از فروش باکس آفیس به او تعلق گیرد. اما با شهادت کارگران روز به روز عذرخواهی او بیشتر شد تا جایی که بخشی از نامه مرد جوان را که در تاریخ 8 اردیبهشت 1394 در پاسخ به مصاحبه امین حیایی با تهیه کننده فیلم نوشته بود، نقل کرد. نارضایتی از اینکه “در یکی دو ماهی که با هم بودیم، به جای کتاب و فیلم، هنر و سینما، فقط از پول حرف می زدیم”

این در حالی است که تبلیغات منفی در مقابل فیلم مرد باش تا جایی که نه تنها این فیلم ادامه دارد جشنواره فیلم فجر نرسید، اما در گیشه هم به ورشکستگی کامل رسید. اما حیایی نه تنها دستمزد کامل بازیگری را دریافت می کند، بلکه به عنوان شریک تجاری و ذینفع این کار که طبق قوانین تجارت باید در هر زمینه ای سود و زیان داشته باشد، نمی خواهد مطالبات خود را از جوسازی بگیرد. و به گفته جوانمرد روزهای کاری به 15 روز افزایش یافت و 200 میلیون تومان زیان وارد کرد.

اکنون به نظر می رسد که این بازیگر به عنوان رهبر شورشیان نقش ایفا می کند. اگرچه چنین روزی کاملاً روشن بود. زیرا وی در بخشی از سخنان خود در نشست خبری مجموعه تلویزیونی «ساخت ایران 2» که در تیرماه 1396 برگزار شد، گفت: «…آنها (مسئولان کشور) فقط به فکر خود و فرزندانشان هستند، آن ها را نمی بینند. مردم اگر اینطور پیش برود سرهای مسئولان را روی چوبه دار می بینم.

و حالا اخیرا با تکرار مواضع قبلی خود سعی می کند آب را گل آلود کند تا بتواند ماهی مورد نظر خود را صید کند.

اما نکته اینجاست که فردی مثل حیایی که در انزوا با ماشین های میلیاردی سفر می کند و در حرفه و ظاهرش اخلاق و حرفه ای ندارد. آیا می تواند نگران باشد و از حقوق جامعه دفاع کند؟ پاسخ به وضوح منفی است. زیرا این افراد دیر واردی هستند که به فکر مهاجرت هستند و بارها بین کشور و کشورهای غربی سفر کرده اند. اما پس از به دست آوردن ثروتی هنگفت برای دور زدن قوانین برای گرفتن مالیات و مزخرفات کمتر و در عین حال هجوم به سایر نقاط کشور (غرب) با جعل عنوان قهرمان و منشأ دروغین، ژست هنرمندان محبوب را به خود می گیرند. !

بیچاره ها فریب ظاهر بلندپرواز چنین هنرمندی را که طاقت دیدن کسی را در دنیا جز بندگی خودش ندارد. مردم بیچاره!

دیدگاهتان را بنویسید