انتخاب اصفهان به‌عنوان دبیرخانه کشوری آموزش خانواده

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد:

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با استعانت از خداوند متعال با بهره گیری از نظرات کارشناسان، امکانات و ظرفیت های استان و همچنین تجربه موفق در این زمینه، اصفهان دبیرخانه ملی آموزش خانواده شد. .

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

محمدرضا ابراهیمی در این راستا دوره های آموزشی ویژه خانواده مجازی را در سراسر کشور با حضور اساتید و مربیان مجرب و متخصص برگزار خواهیم کرد و خوشبختانه هماهنگی های لازم در این زمینه را با اداره کل وزارت اولیا و مربیان داریم. انجمن مربیان. تحصیلات مدیریت انجمن اولیا و مربیان استان اصفهان نیز برگزار شد.

وی در خصوص اعطای اعطای دبیرخانه ملی آموزش خانواده در اصفهان، گفت: خانواده در نظام اسلامی زیربنای تعالی، پیشرفت و آرامش در جامعه است. اساس یک جامعه پویا، توجه ویژه به سلامت کلی خانواده و اقتدار و رشد آن است و زمانی که دو نهاد خانواده و مدرسه در کنار هم قرار گیرند، شاهد تحولات خوبی در زمینه اجرای اصول اولیه خواهیم بود. سند تحول

این افسر ادامه داد: آموزش و ارتقای مدیریت خانواده در استفاده صحیح از ابزارهای رسانه ای در محیط خانواده، مطابق با اهداف نظام رسمی آموزش همگانی و تدوین اصول راهنما و مبانی آموزشی برای تبیین نقش مدرسه. رسانه ها و خانواده در ایجاد سازوکارهای لازم برای هماهنگی و توافق با یکدیگر و با اهداف نظام رسمی آموزش همگانی مطابق با اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از اهداف است. دبیرخانه ملی آموزش مجازی خانواده که با استعانت از خداوند متعال در این دبیرخانه کشوری و در استان به ویژه پیگیری می شود.

ابراهیمی گفت: اصفهان با استعانت از خداوند متعال با بهره گیری از نظرات کارشناسان، امکانات و ظرفیت استان و همچنین تجربه موفق در این زمینه به دبیرخانه ملی آموزش خانواده تبدیل شد. در این راستا دوره های آموزشی مجازی خانوادگی ویژه را با حضور اساتید و مربیان مجرب و متخصص در سراسر کشور برگزار خواهیم کرد و خوشبختانه هماهنگی های لازم در این زمینه با اداره کل انجمن اولیا و مربیان کشور صورت گرفته است. وزارت آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان استان اصفهان.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در استان اصفهان، نهضت توانمندسازی خانواده یکی از برنامه هایی است که در سال جاری به صورت ویژه اجرا می شود و نمونه بارز آن برنامه های موفق آموزش خانواده است که کل را در بر می گیرد. سیستم ها و سیستم های والدین و فرزندان بر اساس اصل همکاری و تعامل بین بخش های مرتبط است.

وی افزود: تاکید ویژه بر معلمان توانمند حوزه آموزش خانواده و اجرای برنامه ها و جلسات منظم و هماهنگ برای آگاهی والدین از نیازهای خود و فرزندانشان. سال گذشته در اصفهان ابتکار پیشگام پدر برای توانمندسازی خانواده و آموزش ویژه پدران به یک ابتکار ملی تبدیل شد و امسال طرح خانواده پایدار – جامعه ای پویا برای خانواده های فرهنگیان محترم را برای اولین بار در کشور ترویج خواهیم کرد.

ابراهیمی تصریح کرد: در راستای عدالت آموزشی و اهداف سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت و اعتقاد به اینکه هر خانواده باید بتواند از سرفصل های تخصصی جلسات آموزش خانواده برای رشد و توسعه نظام خود بهره مند شود، امسال برای برای اولین بار در استان اصفهان مبلغ 15 میلیارد ریال برای برگزاری جلسات آموزش خانواده در مدارس محروم بدون مشارکت مردمی اختصاص یافت و به یاری خداوند متعال شاهد برگزاری جلسات آموزش خانواده به صورت کمی و کیفی با برنامه ریزی اصولی و منظم هستیم. در این مناطق؛ آنچه قابل توجه است استقبال بی نظیر والدین از این جلسات است. امیدواریم گام های ارزشمند و ماندگاری در این زمینه برای اجرای سند تحول اساسی برداشته شود.



آیا این خبر مفید بود؟