انتخاب رشته امتحانی 1401 چگونه است؟

انتخاب رشته امتحانی 1401 چگونه است؟

انتخاب رشته کنکور سراسری سال 1401 از عصر روز دوشنبه 26 مرداد لغایت شنبه 3 مرداد ماه در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قابل دریافت است. راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 دانلود و زمان انتشار راهنمای کنکور 1401 مورد توجه کاربران سایبری است.

انسان در طول زندگی با چالش های زیادی روبرو می شود که در برخی از آنها انتخاب سرنوشت سازی وجود دارد. یکی از چالش هایی که هر فردی با آن روبه رو است، انتخاب رشته تحصیلی و کاری مناسب است که تاثیر زیادی در آینده فرد دارد. این روزها با اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری 1401 به مرحله انتخاب رشته کنکور رسیده ایم که برای همه داوطلبان و خانواده هایشان بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

انتخاب رشته امتحانی 1401 چگونه است؟
داوطلبان آزمون سراسری 1401 برای انتخاب رشته باید ابتدا به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند. داوطلبان ابتدا کارنامه و راهنمای انتخاب رشته را از درگاه اطلاع رسانی سایت سنجش دریافت کرده و سپس بر اساس رتبه و نمره کل هر زیرگروه مربوط به رشته مورد نظر خود، کد رشته مورد علاقه خود را انتخاب و تکمیل فرمایند. فرم پیش نویس در انتهای بروشور شرایط و ضوابط را بر اساس علاقه وارد کنید.

نکات مهم در انتخاب رشته کنکور 1401
در این مرحله هر متقاضی می تواند 150 کد رشته محل را از بین تمامی رشته هایی که می تواند انتخاب کند و تمامی رشته هایی که تنها با سوابق تحصیلی پذیرفته می شوند، انتخاب کند. افرادی که در آزمون سراسری 1401 ثبت نام نکرده اند نیز می توانند در رشته هایی که فقط با سوابق تحصیلی پذیرش می شوند ثبت نام کنند.

چگونه به نتایج آزمون اعتراض کنیم؟
ترتیب در درج کد رشته مهم است و هر متقاضی باید بر اساس علاقه، موقعیت جغرافیایی، شرایط دانشگاه و توانایی مالی، رشته های مورد نظر را در اولویت قرار دهد. انتخاب چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز به همین شکل انجام می شود.

توصیه می شود قبل از تکمیل فرم نهایی با خانواده یا مشاور تحصیلی خود مشورت کنید. همچنین می توانید با مراجعه به قسمت انتخاب رشته مجازی موجود در صفحه اطلاعات سازمان سنجش، شانس قبولی در هر رشته را محاسبه کنید.

توصیه می شود در انتخاب رشته دقت و زمان خود را مدیریت کنید و درج کد دوره را به روزها و ساعات پایانی معطل نکنید.

تا زمانی که کاربران به اینترنت متصل هستند یا مرورگر خود را باز دارند، می توانند فرم انتخاب رشته را تکمیل کنند.

پس از وارد کردن کد در قسمت محل های نهایی شده در پورتال، رسید 15 رقمی برای شما ارسال می شود تا ارزیابی و بررسی نهایی آنها به سازمان اعلام شود.

توجه داشته باشید که نباید اطلاعات شخصی، رسید انتخاب رشته و کد رهگیری خود را با کسی به اشتراک بگذارید.

زمان انتشار راهنمای کنکور 1401
راهنمای انتخاب رشته آزمون نمونه دولتی 1401 روز جمعه 23 مرداد منتشر می شود.

زمان انتخاب رشته داوطلبان از عصر روز دوشنبه 26 مرداد لغایت شنبه 31 مرداد خواهد بود. ضمنا سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی از روز پنجشنبه 22 مرداد ماه فعال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید