انتخاب فدراسیون فوتبال از چند جا تحت فشار است/ کمیته بدوی از روز پیش تصمیم به حذف 3 نفر گرفت!


ساعت: 08:44
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885485

در مناظره پیش از انتخابات فدراسیون فوتبال چه گذشت؟!

کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال گفت: فکر می کنم اعضای کمیته بدوی از چند روز پیش تصمیم به حذف 3 نامزد گرفتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ محمد آهوندی کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال در مناظره انتخاباتی این نهاد گفت: همه نخبگان فوتبال کشور در جلسه حضور دارند. در آن زمان که قانون اساسی جدید نوشته می شد، من خودم مسئول بودم. تصمیم گرفته شده است که هر کسی که در انتخابات شرکت می کند باید حداقل شرایط را داشته باشد. تعداد امضاها به 5 نفر رسید اما زمان تحویل آنها مشخص نشد. اگر کسی نتواند 5 امضا بگیرد، نباید رئیس جمهور شود. مسئولان این روزها نباید تحت تاثیر فشارهای بیرونی قرار بگیرند، من به عنوان یک خردسال در فوتبال ایران می خواهم قانون را رعایت کنم، اما قانونی که واقعاً قانون است، نه اینکه تحت تأثیر مدیرانی که در اختیار دارند تصمیم بگیرم. قسمت بالای کار

وی در ادامه گفت: میرشاد مجدی عزیز است و برای فوتبال کشور زحمت کشید. حالا چرا در جلسه شرکت نکرد؟ به نظر من این بی احترامی به اعضای مجمع و مردم است. امیدوارم توضیح قانع کننده ای باشد. این سوال برای من ایجاد شد، اما من نمی خواهم کسی را نابود کنم. او در آخرین روز ثبت نام انتخابات اعلام کرد که به دلیل صحبت با تاج یا چیزی دیگر در انتخابات شرکت نمی کند، اما اتفاقی که بعد از دو ساعت افتاد. این موضوع باید برای اعضای مجمع بسیار مهم باشد. در آن مدت با کسی ملاقات کردی یا کسی خارج از فوتبال گفت که باید بروی و ثبت نام کنی؟ اعضای مجمع می خواهند درباره آینده فوتبال تصمیم بگیرند و مجدی باید در این باره توضیح دهد. آیا با تکیه بر افراد خارج از مجلس رای می آورد؟ آنها باید به این سوال پاسخ دهند. او رئیس فدراسیون فوتبال است و این موضوع ممکن است انصاف را زیر سوال ببرد.

کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال گفت: زمانی که بعد از چهار ساعت هنوز در فدراسیون فوتبال بودیم تابلو دارم اما چون مردم برای ثبت نام در صف ایستاده بودند تا شش ساعت طول کشید. چطور سریع اعلام کردند که امضای این سه نفر پر نشده است؟ خبرهایی دارم که مجدی به دبیرکل و دیگران گفته است که تلفن ها را جواب ندهید و بعد جواب بدهید. حضور او در انتخابات انصاف را زیر سوال برد و شاید اهالی فدراسیون به حرف های او توجه کنند. ما در سال هایی که اساسنامه فدراسیون نوشته می شد و اساسنامه قدیمی جایگزین می شد، حضور داشتیم. چرا به صورت آنلاین امضا جمع آوری کردید و فرم دریافت نکردید؟ در همان انتخابات قبلی که عزیزی خادم انتخاب شد، باید فرم ارائه می شد؟ چرا به این زمان برای ما فکر نکردی؟

آخوندی درباره عملکرد کمیته بدوی تاکید کرد: بر خلاف واعظ فکر می کنم دو روز پیش کمیته بدوی تصمیم گرفت سه نفر را حذف کند چون باید هفت روز پس از پایان ثبت نام به ما فرصت می دادند تا مدارک را تکمیل کنیم. واضح است که عدم امضاء را نقص اسناد ندانسته اند و لذا چیزی اعلام نکرده اند. مشخص است که این اقدامات برنامه ریزی شده است و دوستان تصمیم خود را گرفته اند. باید منتظر درخواست تجدیدنظر باشیم. شرایط فعلی فوتبال در کشور به گونه ای است که افراد این عرصه می توانند در مورد همه مسائل تصمیم گیری و موضع گیری کنند. آنها مجبور نیستند از بیرون تصمیم بگیرند. ما افراد تحصیل کرده و جوانان بسیار خوبی در فوتبال داریم که از عهده آن بر می آیند. شاید سنم کمتر از سایر اقوام باشد، اما با 45 سالگی، بعد از 18 سال ورزش و فوتبال، امروز می توانم کمک کنم.

وی در ادامه بحث تصریح کرد: پایان نامه دکتری من در مورد فوتبال بود و در چندین باشگاه و سازمان ورزشی مطرح فعالیت داشته ام. امروز به عنوان نماینده مردم به باشگاه های پرسپولیس و استقلال در بحث واگذاری ورزشگاه و سایر کارها کمک می کنیم. برای تصمیم گیری باید هر 6 نفر در مجمع به رای گذاشته شوند. مجموعه ای که جمع بندی فوتبال بومی است. بزرگترین اشتباه این است که فکر کنیم اعضای مجمع نمی توانند در مورد فوتبال تصمیم بگیرند. بگذارید مجمع انتخابات را به دست بگیرد و دخالت های خارجی را کاهش دهد. شاید این نکته ای که می گویم خیلی خوب نباشد و بر تصمیم کمیته بدوی تاثیر بگذارد؟ من به حبیبی ارادت دارم، اما او گفت اگر نمی توانید پنج امضا بیاورید، شرکت نکنید.

سخنگوی سابق سازمان تربیت بدنی درباره رفتار کمیته بدوی اذعان داشت: به عنوان عضوی از کمیته بدوی نباید با این لحن صحبت کند. این ربطی به او ندارد. فدراسیون مدل اشتباهی است. من اسکرین شات از 10 عضو مجمع دارم که اجازه ثبت امضا ندارند. اگر من رئیس فدراسیون باشم، اجازه نمی دهم کسی با این لحن با فوتبالی ها صحبت کند. به گفته واعظی، وقتی این وضعیت را می دانستید چرا ما را در فدراسیون نگه داشتید تا مراحل را طی کنیم؟ چرا فرم های اصلی را دریافت نکردید؟ شاید سایت هک شود و فدرال ها بگویند که مردم سیستم را دستکاری می کنند تا ما نتوانیم اسناد را در سایت قرار دهیم. این سوالات مطرح می شود. طبق اساسنامه این پنج امضا پیش نیاز است و اگر در زمان مشخصی ارائه ندهیم، اختیاری نداریم؟ در این حالت، یک نفر در 3:58 واجد شرایط بود، اما صلاحیت خود را در 4:02 از دست داد. شاید حرف من هزینه داشته باشد، اما انتخابات فدرال تحت فشار شدید 2-3 کرسی است و یک انتخابات سیاسی است. متأسفانه این فشار بر تصمیم کمیته بدوی تأثیر گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال 2022 آمدیم تا در فوتبال پیشرفت کنیم و می‌گویم کمیته مقدماتی 5 دقیقه یا 10 دقیقه اعلام کرد. ما همین کارها را کرده ایم که امثال علی دایی که هم تحصیلکرده هستند و هم فوتبالیست هستند و هم در دنیا جایگاهی دارند جرات ثبت نام در انتخابات فدراسیون فوتبال را ندارند. باید کمی جدی تر صحبت کنیم. من فکر می کنم باید اجازه دهیم قانون تعیین کند که چه شرایطی را شامل می شود. نگویید فلانی باید شرکت کند یا فلانی نباید شرکت کند. عملکردها در شایستگی ها مطرح می شوند. همه افرادی که در فوتبال بوده اند برای این رشته زحمت کشیده اند. آیا کسی می تواند بگوید تاج برای این فوتبال تلاش نکرده است؟ هرکی امروز بیاد فقط دو سال فرصت داره برای این فوتبال. باید این باشد که او در فوتبال تجربه دارد. بیانات مقام معظم رهبری، بحث گام دوم و جوانان بسیار موثر است. آموزش بسیار مهم است. یک نفر که رابطه خوبی با دولت دارد و با وزارت ورزش تعامل دارد بیاید. ما باید فوتبال را مستقل مدیریت کنیم.

آهوندی درباره دخالت در فوتبال گفت: می دانیم که بدون حمایت دولت و وزارت ورزش و سایر نهادها نمی توان فوتبال را مدیریت کرد. اگر بتوانم خدمت کنم اجازه نمی دهم کسی در امور فوتبال دخالت کند زیرا فقط مجمع فوتبال می تواند در مورد فوتبال تصمیم بگیرد. سایر نهادها باید در صورت لزوم حمایت و نظارت کنند. رئیس آینده فدراسیون فوتبال باید این ویژگی ها را داشته باشد. همچنین هیچکس به تنهایی نمی تواند این رشته را اداره کند و باید از اهالی فوتبال استفاده کند. ما جوانان تحصیل کرده ای داریم که بیرون نشسته اند. حتی در فیفا و AFC هم ایرانی هایی داریم که باید از وجودشان بهره ببرند. حتی فکر می کنم برخی از اهالی رسانه اطلاعات و دانش بیشتری نسبت به مسئولان دارند و می توانند به فوتبال کمک کنند. تاکید می کنم که اعضای مجمع باید کمک کنند و سایر نامزدها نیز باید به رئیس جمهور منتخب کمک کنند تا به اعتبار ایران باشد. ما نباید وقت خود را با بحث های حاشیه ای تلف کنیم. مردم بیرون نشسته اند و می گویند تاج باید به دلایلی رد صلاحیت شود. سه نفر در انتخابات باقی مانده اند که امضاهایشان جمع آوری نشده و دو نفر هستند و از این دو نفر همان نفری که با او صحبت کردیم ثبت نام می کند رای می دهد. مجمع نباید اجازه چنین چیزی را بدهد. اگر این اتفاق بیفتد اصل انتخاب زیر سوال می رود و نهادهای نظارتی باید وارد عمل شوند.

این کاندیدای انتخابات خاطرنشان کرد: در روایتی از معصوم(ع) داریم که وقتی فردی در جایگاهی قرار می گیرد باید ظرفیت پرسش و انتقاد داشته باشد وگرنه صلاحیت قرار گرفتن در آن جایگاه را ندارد. مجدی را سرزنش نکردم اما سوالی پرسیدم. در همه رسانه ها آمده است که ایشان بعد از مصاحبه نزد شخصی رفتند و جلسه ای داشتند و از او خواستند در انتخابات ثبت نام کند. و پرسیدم درسته یا نه؟ گفتم به من خبر داده اند که به کامرانی فر گفته تلفن ها را جواب نده. پرسیدم این حرف ها درست است یا نه؟ چه شد که اعلام کرد کاندید نمی شود و ناگهان نظرش تغییر کرد؟ کسی هم به من نصیحت نکرد. در روزهای اخیر فقط با برخی از اعضای آن تماس داشتم. تا ساعت های آخر صبر کردم و وقتی خبری شنیدم تصمیم گرفتم اقدام کنم. شنیده ام که افراد خارج از فوتبال و سیاستمداران در فوتبال دخالت می کنند. بخشیدن و حلال نکردنش و غیره ادبیات زیبایی نیست. آقای مجدی! ما شما را دوست داریم و به شما احترام می گذاریم، اما این سؤالات است. شما هم رئیس فدراسیون هستید و باید پاسخگوی مردم و مجمع باشید. این سوالات باید روشن شود.

وی در پایان ارتباط با تاپ فوتبال گفت: از مجدی غافل نشده ام. من فقط چند سوال عمومی پرسیدم. من می گویم چرا همزمان با ریاست فدراسیون در انتخابات شرکت کرد، می توانست استعفا دهد تا شکی نباشد. اگر الان نتوانیم این سؤالات را بپرسیم، شاید فردا اگر رئیس جمهور شود، اصلاً نتوانیم صحبت کنیم. او نباید ناراحت شود زیرا من برای او احترام خاصی قائل هستم. من برای فوتبال خیلی زحمت کشیدم و می خواستم مجدی را به عنوان معاون دوم خود معرفی کنم اما موافقت نشد. این شبهات را توضیح دهید. کارنامه اجرایی ما کمتر از مجدی نیست اما او جایگاه و نتایج خوبی در فوتبال دارد و اگر رئیس فدراسیون شود همه باید به او کمک کنند. اگر اعضای مجمع این بار سنگین را بر دوش من بگذارند، از پنج نامزد دیگر به ویژه تاج به عنوان نایب رئیس AFC کمک خواهم گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید