انتخاب فقها توسط شورای نگهبان/بررسی طرح بانکداری اسلامی


ساعت: 11:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884883

نمایندگان شورای اسلامی این هفته انتخاب فقهای شورای نگهبان و بررسی طرح بانکداری اسلامی را در دستور کار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلسات علنی این هفته شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه تشکیل و موارد زیر در دستور کار نمایندگان قرار خواهد گرفت:

1- ادامه رسیدگی به دومین گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در خصوص طرح تشکیل و فعالیت تشکل های تخصصی بازرگانی.

2- گزارش کمیته برنامه و بودجه و برآورد طرح فوریت های دوجانبه اصلاحی جدول 24-4 محرومیت زدایی (جدول منابع و مصارف تبصره 14) قانون بودجه سال 1401.

3- گزارش كميسيون كشاورزي، آب، منابع طبيعي و محيط زيست در مورد لايحه تصويب اصلاحات پيوست كنوانسيون بين المللي جلوگيري از آلودگي درياها توسط كشتي ها.

4- گزارش كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي درباره پيش نويس موافقتنامه بين دولت جمهوري اسلامي ايران و مجمع مجامع آسيايي درباره حقوق، امتيازات و مصونيت هاي دبيرخانه دائمي مجمع مجامع آسيايي.

5- گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد: پیش نویس موافقتنامه دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی در مورد کمک و همکاری متقابل در امور گمرکی.

6- گزارش کمیسیون شهروندی: طرح اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) و حرم مطهر حضرت معصومه (س).

۷- گزارش کمیته امور داخلی کشور و شوراها در خصوص رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح دو فوریتی شفافیت مراجع سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها.

8-گزارش اسکوردوم کمیسیون اجتماعی از طرح انتقال سوابق بیمه ای یا مستمری بین صندوق های بازنشستگی.

9- گزارش دوم کمیسیون اقتصادی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران.

10- گزارش کمیته قضایی در مورد پیشنهاد اصلاح و تکمیل قانون نحوه اجرای احکام اموال.

۱۱- گزارش کمیته آموزش، تحقیقات و فناوری از طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش (این طرح با طرح الحاق تبصره (۱۱) به ماده (۱۷) قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان و معلمان نهضت سوادآموزی ثبت شده (189) و طرح ساماندهی و تامین و تربیت نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ، ثبت (505) و طرح اصلاح قانون با الحاق یک تبصره به ماده. قانون تعیین تکلیف کارگری معلمان حق التدریس و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش (520) و طرح الحاق یک تبصره به ماده (520) 17) قانون به تعیین استخدام معلمان ثبت شده در وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ برای تدریس حقوق و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی (637).

12- دومین گزارش کمیته آموزش، تحقیقات و فناوری در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی.

13- گزارش کمیسیون اجتماعی طرح یک فوریتی انتصاب افراد در مشاغل حساس.

14- گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از لایحه اصلاح قانون استفاده از منازل سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران.

15- بررسی طرح برخورد با پاسخ قانع کننده وزیر (طبق تبصره (2) ماده (141) آیین نامه داخلی مجلس) با اولویت در دستور کار قرار گرفت.

16- گزارش کمیسیون اقتصادی از طرح تبیین وضعیت شاخص های اقتصادی در پایان هر دولت.

17- گزارش كميسيون اجتماعي در مورد لايحه اصلاحي الحاق تبصره (5) به تنها ماده قانون سربازان قهرمان.

18- گزارش كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي از لايحه اصلاح و الحاق قانون به كارگيري سلاح توسط افسران نيروهاي مسلح در مواقع لزوم.

19- گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص ایجاد تعاونی های عمرانی و عمرانی شهرستان یا ناحیه.

20- گزارش کمیسیون بهداشت و درمان از لایحه حمایت از حقوق افراد دارای اختلالات روانی.

21- گزارش دوم کمیسیون اقتصادی در خصوص لایحه اصلاح و الحاق ماده. 8 قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث در اثر تصادفات وسایل نقلیه موتوری.

22- گزارش کمیسیون صنایع و معادن از لایحه اصلاح تبصره (1) ماده (2) قانون حمایت از هنرمندان، صنعتگران و فعالان صنایع دستی.

23- گزارش كميته آموزش، تحقيقات و فناوري درباره پيش‌نويس موافقتنامه بين جمهوري اسلامي ايران و سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي ملل متحد (يونسكو) مبني بر ايجاد مركز آموزشي و تحقيقاتي منطقه‌اي مديريت خطر زلزله. و تاب آوری برای آسیای غربی و مرکزی در موسسه بین المللی تحقیقات زلزله شناسی و مهندسی زلزله (پژوهشگاه) تهران، به عنوان یک مرکز گروهی (2) تحت حمایت یونسکو، با تمرکز بر مدیریت و کاهش خطر بلایا.

24- گزارش کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد پیش نویس موافقتنامه همکاری امنیتی و انتظامی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قرقیزستان.

25- گزارش كميسيون قضايي از لايحه قانون مبارزه با قاچاق انسان و اعضا و مجازاتهاي عبور غيرقانوني از مرزهاي كشور.

26- گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات از لایحه اصلاح تبصره‌های (1) و (7) ماده واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور.

27- گزارش کمیسیون ساخت در خصوص طرح اصلاح ماده. (100) قانون شهرداریها.

28- گزارش کمیسیون قضایی در مورد طرح قانونی بازرسی طبق ماده. (6) قانون تشکیل سازمان بازرسی اصلی کشور.

29- گزارش كميسيون قضايي و حقوقي از طرح ممنوعيت خروج مقامات و رهبران نظام جمهوري اسلامي ايران پس از اتمام وظيفه تا خاتمه رسيدگي قضايي.

30- گزارش کمیسیون و شوراها در امور داخلی کشور در خصوص طرح جامع مدیریت شهری و روستایی.

31- گزارش كميسيون آموزش، تحقيقات علمي و فناوري در مورد پيشنهاد نظرسنجي در ماده (11) قانون مبارزه با تخلفات و جرايم در آزمونهاي سراسري.

32- گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه حذف دارو از سبد ارز ترجیحی (موضوع بند «1» بند «س» تبصره. (1) قانون بودجه 1401 کل کشور).

همچنین انتخاب سه عضو قانونی شورای نگهبان از بین مردم به پیشنهاد رئیس قوه قضائیه وسوال احمد راستین نماینده شهرکورد، بن و سامان و تعدادی دیگر از نمایندگان توسط سیدحمید سجادی وزیر. ورزش و جوانان سه شنبه از دیگر برنامه های این هفته شورای اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید