انتشار «تاریخچه بانکداری اسلامی در ایران» / آیا بانکداری بدون ربا داریم؟

زمان: 02:42
منتشر شده در: 1400/07/18
کد خبر: 1774699

کتاب «تاریخ بانکداری اسلامی در ایران» نوشته میثم مهرپور توسط انتشارات سعد منتشر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کتاب «تاریخ بانکداری اسلامی در ایران» نوشته میثم مهرپور در 176 صفحه و در دو نسخه الکترونیکی و کاغذی توسط نشر سعید منتشر شده است. نسخه کاغذی کتاب را با 45000 جلد می توانید از وب سایت انتشارات سعد و نسخه الکترونیکی آن را 22500 جلد از بستر نیچه تهیه کنید.

یکی از تغییرات اساسی در اقتصاد ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ، تغییر قوانین پولی کشور بود. بنابراین در سال 1958 ، طرح ادغام بانک ها و قانون مدیریت بانکداری به عنوان قوانین موقت برای ملی شدن بانکداری ایران تصویب شد. بر این اساس ، تعداد بانک های ایرانی به دلیل انحلال و ادغام از 26 بانک به حدود 9 بانک کاهش یافت. خیلی زود با وجود شروع جنگ ، در سال 1362 ، وزارت اقتصاد مسئول ارائه لایحه ای تحت عنوان قانون بانکداری بدون ربا به مجلس شد. قانونی که در سال 1362 تصویب شد و دولت موظف به اجرای آن در سال 63 بود.

این اثر داستان چهار دهه تلاش برای اسلامی سازی بانکداری در ایران است. در این کتاب ، نویسنده سعی کرده است با روایتی تاریخی به بررسی نظام بانکی در ایران از ابتدای انقلاب تا به امروز بپردازد. برای آشنایی مخاطبان با شرایط نظام بانکی در سالهای قبل از انقلاب ، در پیشگفتار این کتاب ، علاوه بر تاریخ مختصر بانکداری در جهان ، پیدایش و گسترش بانکها در دوره قبل از انقلاب ایران مورد مطالعه قرار می گیرد این کتاب همچنین به بررسی افکار و اندیشه های افراد مentialثر در مبانی اقتصاد اسلامی و تغییرات یا اصلاحاتی که در صد سال گذشته رخ داده است می پردازد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید