همکاری ایران با روسیه و چین می تواند منشأ اثر باشد/ بانک ها دلال نباشند و قوانین بانکداری اسلامی را رعایت کنند.

ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802253

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه نه سیاست های شرقی و نه غربی ما تغییر نمی کند، گفت: بسیاری از کارهای مشترک جمهوری اسلامی چه در دو و چه چند جانبه با روسیه، چین، همسایگان و دیگر کشورها می تواند منشأ اثر باشد، بنابراین باید از آن استفاده کنیم. عاقلانه و عاقلانه همه احتمالات.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; آیت الله گربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی شریف اراک با اشاره به سفر مهم رئیس جمهور به روسیه گفت: ما نیستیم و نیستیم. نمی توانیم از ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ایران در دولت جدید به عضویت شانگهای درآمده است و با توجه به عضویت قبلی این کشور در اکو و اتحادیه اوراسیا، بسیاری از کارهای مشترک ما با روسیه، چین، همسایگان و سایر کشورها می تواند منشأ تاثیرگذاری باشد. پس باید هوشیار و عاقل باشیم. او از هر فرصتی استفاده می‌کند، زیرا کشورهای دیگر به روابط ما تکیه می‌کنند و آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و غربی‌ها می‌بینند که جمهوری اسلامی از منافع خود دفاع می‌کند.

امام جمعه اراک تاکید کرد: کشورهای طرف برجام باید چشمان خود را باز کنند اگر جمهوری اسلامی نتواند منافع خود را از طریق برجام تامین کند راه های دیگری وجود دارد و اینطور نیست که ما بسته باشیم.

دری نجف آبادی با اشاره به دیدار اخیر رئیس کل بانک مرکزی با برخی مراجع عظام در قم گفت: قانونی به نام قانون بانکداری اسلامی تصویب شده که در آن بانک ها اجازه ندارند وام سوری بدهند و وام باید واقعی باشد. انتظار داریم قانون بانکداری اسلامی اجرا شود، «متاسفانه برخی از بانک ها مشکل را روی کاغذ حل می کنند اما باز هم سود می گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بانک ها نه برای زمین و نه برای ارز واسطه نشوند. بانک های خصوصی از افزایش 103 تریلیون نرخ ارز طی سه سال گذشته منتفع شده اند، با وجود اینکه به ازای هر 100 هزار نفر در دنیا یک شعبه بانک وجود دارد، اما اینجا به ازای هر 3000 نفر یک شعبه داریم؟

وی گفت: امیدواریم نظام بانکی طبق آخرین دستورات رئیس جمهور به بانک ها اصلاح شود چرا که نظام بانکی باید در راستای عدم خلق پول، مدیریت نکردن ربا و خدمت به مردم و کشور عمل کند. “

امام جمعه اراک در بخشی دیگر از سخنان خود با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) به مناسبت روز مادر و روز زن گفت: باید همیشه قدردان حضرت فاطمه (س) و اهل بیت باشیم. بیت (ع) و قدردان این هدیه باشید.

وی ادامه داد: روزگاری طاغوت چه خواری هایی به کشور کرد، اما خداوند به برکت اهل بیت و انقلاب اسلامی ما را از این دیکتاتوری نجات داد، اما متأسفانه برخی که شاید این روزها ندیده اند، قدر آن را نمی دانند. “

دری نجف آبادی همچنین به وقوع سیل در برخی نقاط کشور در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: به خانواده های حادثه دیده تسلیت می گوییم. متاسفانه یکی از مشکلات این است که ظرفیت سدها کم است و خانه‌های این مناطق و بیشتر حومه‌ها استحکام کافی ندارند.»

دری نجف آبادی گفت: مدیریت حوضه آبریز و سفره های زیرزمینی از جمله موارد الزامی است که باید جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: یکی از دغدغه ها همواره رسیدگی به موضوع حاشیه نشینی بوده است. طبق آمار 2000 منطقه حاشیه نشین در کشور داریم و باید سازماندهی مناسبی برای رفع این مشکل ایجاد شود.

وی ادامه داد: حتی در این استان مرکزی نیز در صورت وقوع سیل شدید، روستاهای ما حفاظت نمی شوند، بنابراین همه باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات انجام دهند.

امام جمعه اراک گفت: می توان بر مشکلات فائق آمد اما باید تلاش کرد. اما متأسفانه عده ای به دنبال کسب و کار هستند و باید به مردم خدمت کرد.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید