انتصاب غیر قانونی با حکم شهردار تهران

انتصاب غیر قانونی با حکم شهردار تهران

روز جدید: اعضای شورای شهر تهران زاکانی را تهدید کردند. مهدی کشاورزیان گفت: اگر شهرداری به اخطارهای آنها پاسخ قانع کننده ای ندهد از ابزارهای دیگر استفاده خواهد کرد.

اعضای شورای شهر تهران به شهردار و شهرداری تذکر می دهند و باید پاسخ قانع کننده ای به اعضای شورای شهر تهران بدهند. اما پاسخ های شهرداری ها قابل قبول به نظر نمی رسد و اعضای شورا می توانند از ابزارهایی مانند استیضاح و استفساریه استفاده کنند.

مهدی آقاریان در هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران، شهردار را تهدید کرد که از ابزاری که در اختیار دارد استفاده کند. وی در خصوص پاسخ به اخطارهای خود از سوی شهرداری گفت: پاسخ به اخطارها نباید غیرقابل ردیابی باشد. در صورت تداوم این واکنش به هشدارها، شورای شهر تهران می تواند از ابزارهای دیگری برای پیگیری مطالبات خود استفاده کند.

وی با بیان اینکه موضوع باید پس از ابلاغیه ها توسط شهرداری پیگیری و پیگیری شود، افزود: به عنوان مثال اگر قراری در شهرداری برای انتصابی مغایر با اساسنامه، رویه و اساسنامه شرکت یا سازمان باشد. شهرداری پاسخ داد که این انتصاب به دستور شهردار محترم صورت گرفته است. اعضای شورای شهر تهران هم می دانند که این انتصاب با حکم شهردار صورت گرفته است. اما شما اشتباه کردید که یک قرار غیرقانونی گرفتید. پس از تذکر به اعضای شورای شهر تهران، فرد مورد نظر را برکنار کردید یا به اداره رسیدگی به تخلفات تحویل داده شد؟ تعامل شهرداری با شورای شهر تهران حداقل در منطقه من قابل قبول نیست.
برداشت دولت از سهم شهرداری ها در ساخت مسکن

رئیس شورای شهر تهران گفت: تلاش می کنند هر ساله مالیات بر ارزش افزوده شهرداری ها را برای ساخت و ساز مسکن کاهش دهند.

به گزارش انصاف نیوز، مهدی چمران در هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران تاکید کرد: یک چهارم مالیات بر ارزش افزوده برای راه و شهرسازی برای مسکن و مسکن جدید به شهرداری ها اختصاص یابد. از آنجایی که پول کمتری آورده اند، به نظر می رسد که وزارت دارایی جایی بهتر از شهرداری ها پیدا نکرده است. هر سال یک درصد از وزارت بهداشت کم می کنند. کل مالیات بر ارزش افزوده متعلق به شهرداری بوده که نیمی از آن در طول سال ها تقسیم شده است.

وی افزود: قانون تجمیع عوارض را تصویب کردند و اکنون مالیات بر ارزش افزوده متاسفانه از سوی وزارتخانه ها برای کاهش این مالیات مطرح می شود. از سران قوا می خواهیم که اجازه ندهند این سهم شهرداری ها آسیب ببیند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در صورت اجرایی شدن این موضوع، شهرداری ها متضرر می شوند و دود آن به چشم همه ما می آید، زیرا 70 درصد جمعیت در شهرها زندگی می کنند و با تصمیم کاهش مردم آسیب می بینند. سهم شهرداری ها در مالیات بر ارزش افزوده.

امین توکلی زاده معاون اجتماعی شهرداری در این نشست گفت: تعداد معتادان متجاهر در سال 96 بالغ بر 10 هزار نفر بود که به 21 هزار معتاد متجاهر رسید.

دیدگاهتان را بنویسید