انتصاب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی


ساعت: 16:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806846

روح اله حسین زاده از سوی وزیر میراث، فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی به عنوان مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی منصوب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی؛ معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر با استقبال از ایام الله دهه فجر گفت: امام خمینی (ره) در نظام دوقطبی لیبرالیسم و ​​مارکسیسم بحث اسلام را مطرح کردند و این هنر بزرگ ایشان و انقلاب اسلامی بود. . همه ما به ویژه نسل جوان که برای رسیدن به این مهم قدرت را در دست می گیریم باید با رهبری مقام معظم رهبری به آرمان های امام خمینی (ره) و شهدا ادامه دهیم. با عملکرد خود می‌توانیم ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های امام خمینی (ره) نسل جدید را منعکس کنیم.

دارابی همچنین از زحمات خشایار نیکزادفر در این مدت در شرکت مادر تخصصی توسعه گردشگری ایران قدردانی کرد.

معاون میراث فرهنگی گفت: از آقای حسین زاده که این مسئولیت را در شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی بر عهده گرفتند تشکر می کنم. ایشان کارهای بسیار مهم و بزرگی در حوزه گردشگری در نیروهای مسلح، بسیج و سپاه انجام داده است. امیدواریم حضور ایشان در این مجموعه سرآغاز کار مهمی برای شرکت مادر متخصص در توسعه گردشگری در ایران باشد. معاونت های وزارتخانه نباید وارد کار اجرایی شوند و شرکت های تابعه باید قوه مجریه باشند تا عملیات را انجام دهند و شروع به کار کنند.

معاون وزیر افزود: تقویم مناسبت های سال 1401 مشخص شده و شرکت های تابعه باید در این تقویم مستقر شوند. باید رقابت قوی و جدی بین شرکت های تابعه وجود داشته باشد.


* استفاده از ظرفیت شرکت های تابعه به عنوان دستگاه عملیاتی

سعید اوحدی معاون توسعه و توسعه منابع وزارت میراث، فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی ضمن تشکر از خشایار نیکزادفر، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی گردشگری و گردشگری ایران، دهه مبارک فجر را تبریک گفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه افزود: یکی از کاستی های این وزارتخانه این است که باید از ظرفیت شرکت های تابعه به عنوان سلاح اهدایی استفاده شود و قانونگذار نیز به این موضوع اشاره کرده است. وزارت میراث فرهنگی دارای چند مجموعه مهم از جمله انجمن جهانگردی و اتومبیلرانی، صندوق توسعه و شرکت مادر تخصصی توسعه گردشگری ایران است که باید دست این وزارتخانه برای انجام کارهای عملیاتی باشد و شرکت ها نیز بر این اساس وظایف خود را انجام دهند. اهداف وزارت


* صدور مجوز مراکز میانی از سوی وزارت میراث فرهنگی

در این مراسم علی عسگر شالبافیان معاون گردشگری گفت: مشکلات شرکت مادر تخصصی توسعه گردشگری در ایران با شناختی که از گردشگری دارم قابل تنوع و هماهنگی با حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است. “” شرکت می تواند کارهای عملیاتی زیادی انجام دهد.”

وی افزود: اختیارات صدور مجوز برای مراکز میانی بر اساس قانون وزارت راه و شهرسازی بوده و وزارت میراث فرهنگی تنها در این زمینه ورود داشته است. اما با تلاش های صورت گرفته توسط وزیر میراث فرهنگی و تصویب در هیات مقررات زدایی. از این پس ما مسئولیت صدور مجوز مراکز میانی را بر عهده خواهیم داشت و این موضوع ممکن است مسئولیت شرکت مادر را گسترش دهد.

مدیرعامل جدید شرکت مادر تخصصی توسعه گردشگری در ایران ادامه داد: در دوران مدیریت آقای نیکزادفر اتفاقات خوبی در این شرکت افتاده است که از زحمات ایشان تشکر می کنم. و تلاش می کنیم همانطور که در اساسنامه آمده است به عنوان دستگاه اجرایی وزارتخانه عمل کنیم و با هم افزایی که با سه حوزه تخصصی این وزارتخانه داریم بتوانیم در این شرکت و کشور موثر باشیم.»

حسین زاده علاوه بر تدریس در دانشگاه، مدیر عامل هلدینگ گردشگری نور و مسئول اردوی بسیج دانشجویی جهادی بود. مشاور مدیرعامل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های متبرکه، رایزن فرهنگی شهرداری تهران، مشاور اقتصادی و فرهنگی چند شرکت فعال در حوزه گردشگری و عمران، مشاور اقتصادی سازمان اقتصاد مقاومتی و اجرایی از دیگر سمت‌های موجود در زندگینامه وی است. مدیر اردوهای فرهنگی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید