ایرانگردی به سبک جواد کارایی


ساعت: 09:02
تاریخ انتشار: 21.07.1401
کد خبر: 1902232

مستند گردشگری پزشکی «ایرانگرد» پس از یک دهه تجربه حالا به فصل پنجم رسیده است و جواد گارای به عنوان گوینده و کارگردان این سریال با لبخندی همیشگی پذیرای مخاطبان این برنامه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکنون ده سال از عمر این مجموعه می گذرد مستندایرانگردادامه می‌دهد؛ مستندی به روایت جوانی قدبلند، لاغر و سبزه با لبخندی همیشگی که همیشه با کوله‌پشتی طرح‌دار در میان جنگل‌ها، بیابان‌ها و مسیرهای دشوار قدم می‌زند تا به زیبایی‌ها و جذابیت‌های کمتر دیده‌شده برسد. او ایران ما را به مخاطب معرفی می‌کند. .


جواد گارایگوینده و کارگردان سریال مستند طبیعت گردی ایرانگرد فصل پنجم این ماجراجویی را برای مخاطبان رسانه ملی تدارک دیده است و هر جمعه شب با حضور در خانه های آنها تلاش دو ساله خود و تیم ایرانگرد را این بار از زاویه ای متفاوت ارائه می کند.

طبق برنامه ریزی های انجام شده، قرار بود فصل پنجم مستند نوروزی «ایرانگرد» امسال در کنداکتور برگزار شود، اما ساخت این فصل برای انجام این قرار دیدنی در مهرماه کمی بیشتر طول کشید و از جمعه گذشته به 25 هفته رسید. فرض کنید این مستند «ایرانگرد» درباره مهمانسراهای ایرانی است.

جواد قرایی درباره فصل جدید این مستند می گوید: «فصل جدید ایرانگرد به 5 استان خراسان، رضوی، هرمزگان، گیلان، فارس و بوشهر می رود و تصاویری چشمگیر از جاذبه های طبیعی و گردشگری این 5 منطقه کشورمان به نمایش می گذارد.. در این فصل علاوه بر نمایش جاذبه های گردشگری طبیعی کمتر بازدید شده، سعی کردیم بیشتر افراد بومی و محلی را در دوربین خود قرار دهیم و از اماکن تاریخی و فرهنگی هر استان دیدن کردیم. از سوی دیگر، روایت هر قسمت با فصل های قبل کمی متفاوت است و به شکل عمیق تری خوانده می شود..»


خبر خاکستری

یکی از تفاوت های بارز مستند «ایرانگرد» با سایر مستندهای طبیعت گردی، نزدیکی راوی به سبک زندگی مردم روستایی و عشایری است که در کوه ها، جنگل ها و بیابان های استان های مختلف ایران زندگی می کنند و به این قاره نزدیک است. مهمان‌خانه‌ها و چادرهای بزرگ و کوچک‌تر شده‌اند تا مخاطبان برنامه‌شان را به شیوه زندگی‌شان نزدیک کنند و کنش‌ها و واکنش‌هایی که در این بازدیدها رخ می‌دهد، بیشتر از آن‌که به پایین نگاه کردن یا داستان‌های ساده نگاه کنند، صمیمیت و احترام است. از مدل های اینستاگرام.

زمانی که فصل اول مستند «ایرانگرد» در سال 1390 از شبکه 4 سیما پخش شد، صحبت های تلفنی قرایی نشان داد که متقاعد کردن مدیران تلویزیون برای تولید اثر چقدر سخت بوده است. اما اگرچه این مستند از شبکه ای با نوع مخاطب خاص پخش شد، اما نوآوری و نوع خاص این اثر باعث شد «ایرانگرد» به خوبی دیده شود و این دیده شدن به امضای تولید فصل های دیگر این مجموعه مستند تبدیل شد. «ایرانگردی» که چشمان شبکه یک را باز کرد و حالا با گذشت ده سال از فصل اول آن، سری پنجم «ایرانگردی» تولید و پخش شده است.

بدون شک بینندگانی که از قبل طرفدار پر و پا قرص این مستند هستند، مدیران رادیو و تلویزیون را تشویق می کنند تا این مستند را به فصل های آینده گسترش دهند و بودجه بیشتری در اختیار تهیه کنندگان قرار دهند. مقایسه کیفیت تصویر ایرانگرد در فصل اول با فصل پنجم به خوبی تکمیل کننده و اثبات کننده این فرضیه است که گردشگران ایرانی فصل به فصل کیفیت تصویر و کیفیت عکاسی خود را بهبود بخشیده اند و توانسته اند تصاویر واضح تری را برای شما ثبت کنند. حضار.


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید