طرح موجودی کرمانی برای افزایش کارایی سلول های خورشیدی / من به عنوان یک جوان ایرانی نسبت به نیازهای کشورم بی تفاوت نیستم

ساعت: 10:51
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790206

این مخترع جوان کرمانی گفت: به عنوان جوانی که چندین سال از عمر خود را در راه علم گذرانده و سعی کردم نسبت به کشورش بی تفاوت نباشم، خوشحالم که حداقل نیازها و مشکلات جامعه را بیشتر شناسایی می کنم. برای حل این مشکلات برای بیان یک طرح یا ایده.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان ، محمدحسین منتظر یکی از جوانان پرتلاش کرمانی است که از 14 سالگی برای تحقق ایده های خود دست به دست هم داده است.

محمدحسین 27 ساله در حال حاضر دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی برق از دانشگاه شهید بهشتی تهران است و در حال حاضر حدود 29 اختراع در زمینه های برق، زمین شناسی، رباتیک، شیمی، زیست شناسی، تربیت بدنی و … دارد. تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی وی نیز در 13 مقاله در زمینه های مختلف ارائه شده است.

محمدحسین در گفتگو با خبرنگار ما گفت: وی اکنون در تلاش است تا پروژه “باتری های جاذب گرما” را تکمیل کند، گفت: به دنبال این هستیم که بتوانیم از این اختراع در پروژه های دیگر نیز استفاده کنیم، به عنوان مثال در پروژه باتری های حرارتی می توانند در انرژی خورشیدی متحرک استفاده شوند. گیاهان در گذشته

وی ادامه داد: نکته مهم در کارایی سلول های خورشیدی نقطه گرمایش است که در اثر اتصال کوتاه یا افزایش دمای سلول ایجاد می شود، اما این موضوع برای سلول های خورشیدی یک عیب محسوب می شود زیرا باعث کاهش راندمان آنها می شود.

این دانش آموز مخترع تاکید کرد: سعی کردیم با باطری های حرارتی این نقص را برطرف کنیم، البته این طرح در مراحل ابتدایی است و اکنون در تلاش هستیم تا به نتیجه برسیم.

وی در خصوص شباهت خارجی این طرح گفت: این طرح در یکی دو سال اخیر در خارج از کشور اجرا شده و هنوز به مرحله اجرا نرسیده است. برای اینکه از این قاعده عقب نمانیم سعی کردیم چنین چیزی را طراحی کنیم با جذب گرما می توانیم برق تولید کنیم.

منتظر در خصوص اثربخشی این طرح در نیروگاه ها گفت: این پروژه علاوه بر استفاده در سلول های خورشیدی، می تواند در نیروگاه های بخار سیکل ترکیبی نیز استفاده شود، زیرا این نیروگاه ها گرمای زیادی تولید می کنند. باتری به عنوان منبع برق

وی ادامه داد: در پروژه نیروگاه خورشیدی سیار با معاونت بسیج استان کرمان همکاری و استقبال کردیم، اما پروژه فعلی با توجه به اینکه نیازمند تحقیقات و مطالعات بیشتری برای افزایش کارایی آن هستیم، تلاش کردیم تا به این مهم برسیم. اثربخشی ایده آل طرح و سپس ارائه آن، لازم به ذکر است که وزارت نیرو و نهادهای امنیتی از جمله ارگان هایی هستند که می توانند از این طرح به عنوان راهبرد استفاده کنند.

این دانش آموز مخترع تاکید کرد: به عنوان جوانی که چندین سال از عمر خود را در راه علم گذرانده و سعی کردم نسبت به وطن خود بی تفاوت نباشم، از مسئولان انتظار حمایت مالی و معنوی دارم که دارای چندین مزیت است، اولی این است که برای جوانان اشتغال ایجاد می کند و از طرفی مشکل سازمان حل می شود.

منتظر در پایان گفت: با تلاش شبانه روزی شرکت را به ثبت رساندم و تمام اختراعاتم را بدون پشتوانه و با تلاش خودم خرج کردم، زیرا خوشحالم که حداقل نیازها و مشکلات جامعه را برای رفع این مشکلات شناسایی می کنم تا طرح یا برنامه ای بیان کنم. ایده .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید