انتظار طولانی برای رحمت الهی در کرمانشاه/ پاییز با اندکی بارش به پایان رسید


ساعت: 16:14
تاریخ انتشار: 09/03/1401
کد خبر: 1913435

متاسفانه با وجود گذشت دو ماه از فصل پاییز شاهد کاهش محسوس بارندگی به ویژه در استان کرمانشاه بوده ایم که نگرانی مردم به ویژه کشاورزان را در پی داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، از قدیم الایام پاییز و زمستان یادآور رحمت الهی بوده است. یادتان باشد سال ها پیش نام زمستان با روزهای زیبای برفی، برف بازی و آدم برفی سازی عجین شده بود، اما سال ها بود که خبری از تکرار این خاطرات در کرمانشاه نبود. متاسفانه کم کم باید باران را به یاد بیاوریم.

اگرچه بر اساس پیش بینی های هواشناسی شاهد تغییر اقلیم در جهان و البته ایران هستیم، اما فهرست کردن پیامدهای کاهش بارندگی حتی در تصور بسیار دشوار است. و … که امیدواریم این روزها هرگز اتفاق نیفتد.

اگرچه میزان قطرات باران بر اساس آیات الهی تعیین می شود، اما از سوی دیگر توصیه هایی مانند نماز و دعا برای باران در اسلام جایگاه ویژه ای دارد که از مردم انتظار می رود الگوی مصرف آب را رعایت کنند و از تأثیر منفی بر طبیعت دوری کنند. زمستان و بهار بارانی را تجربه کنید.


4d9f7251 6670 4c89 8889 e11cfba29957 خبر خاکستری


کاهش ۴۲ درصدی بارندگی پاییزی در کرمانشاه

نرگس حک پرست در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: بر اساس پیش بینی اقلیمی، میانگین بارندگی استان کرمانشاه در فصل پاییز همچنان کمتر از نرمال است، به طوری که تاکنون میانگین بارندگی در استان کرمانشاه 23.5 میلی متر بوده که نسبت به مدت زمان مشابه است. 42 درصد نسبت به سال گذشته 40.3 میلی متر کاهش داشته است.

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین میانگین بارندگی پاییز در استان کرمانشاه 69.9 میلی متر است که نسبت به دوره بلندمدت 66 درصد کاهش نشان می دهد.

حق پرست تصریح کرد: بر اساس پیش بینی ها میانگین تغییرات دمایی در فصل پاییز یک تا دو درجه سانتیگراد بیشتر از نرمال و احتمالا نیم تا یک درجه بیشتر از سال قبل خواهد بود.

وی افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده در آذر و زمستان میانگین بارندگی در استان کرمانشاه به تدریج و به طور نسبی بهبود می یابد.

حق پرست تصریح کرد: میانگین بارش تجمعی برای سال آبی جاری 320 تا 410 میلی متر است که این میزان در سال گذشته 302 میلی متر و در بلندمدت 420 تا 490 میلی متر است.

ضرورت انجام برنامه‌ریزی‌های کلان در شرایط پیش‌روی آب، انرژی و خشکسالی‌های جاری به دلیل کسری انباشته قابل توجه بارندگی و تاخیر در شروع بارندگی موثر در سال آبی آینده را اعلام کرد.


a4940bef ebf6 4f1d 995b 1360a0400710 خبر خاکستری

به گفته کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه، بر اساس آخرین پیش بینی ها هوای استان کرمانشاه امروز نیمه ابری و از اواخر وقت امروز ابری و از فردا تا یکشنبه به تدریج با وزش باد، باران، رعد و برق و رعد و برق همراه خواهد بود. احتمال بارش تگرگ خواهد بود

به گزارش مرصاد نیوز، کاهش بارندگی های پاییزی نگرانی مردم به ویژه کشاورزان را افزایش داده است که امیدوارند بنا به دستور الهی در روزهای آینده شاهد افزایش بارندگی ها و بارش های جوی در استان کرمانشاه باشیم. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید