انتقاد امام جمعه یاسوج از نبود مسجد در مرکز استان/ نگرانی چرامیس از وضعیت اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه


ساعت: 17:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1890996

امام جمعه یاسوج گفت: تعداد مساجد استان بسیار کم است، بنابراین باید در این زمینه تلاش مضاعف صورت گیرد. از سوی دیگر برآوردهای لازم برای ساخت مساجد در مرکز استان انجام نشده است. خوب است.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج در خطبه های این هفته شهر یاسوج گفت: اولا توصیه می کنم. من و شما به تقوای الهی برخی به راه دین به طرق مختلف بر مردم تحمیل می کنند و این باعث دور شدن جامعه از اخلاق و معنویت می شود. این مشکل انواع مختلفی دارد، شبهات زیادی ایجاد می کند، برخی کتاب هایی مانند آیات شیطانی می نویسند یا شبهات را در رسانه های خود پراکنده می کنند و این مشکل برخی را به شک می اندازد.

وی خاطرنشان کرد: گاه حکومت های طاغوتی قوانینی را برای افزایش اساس گناه ابداع می کنند و حکومت ظالم نیز این کار را به گونه ای انجام می داد که حجاب و اخلاق را سرکوب می کرد.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: برخی فرزندان خود را به درستی تربیت نمی کنند یا با اسلام مخالفت می کنند برخی خرج فرزندان خود می کنند و آنها را برای تفریح ​​می برند اما از نظر احکام شرعی با آنها کاری ندارند و آنها را راهنمایی نمی کنند.

وی بیان کرد: شخصی که با لباس نامناسب در خیابان بیرون می رود، دیگران را به گناه می اندازد و کسانی که لباس نامناسب می فروشند نیز در این گناه شریک هستند.

نماینده فقیه در استان تصریح کرد: اگر فردی سنت حسنه ای در جامعه ایجاد کند و همه به این سنت حسنه عمل کنند و آن را انجام دهند، ثواب آن برای فردی که این فرهنگ درست را ترک کرده نوشته می شود.

آیت الله نصیر حسینی افزود: عده ای به سنت های غلط دامن می زنند که این گناه کبیره است زیرا دیگران را به سنت های غلط تشویق می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: این افراد به اشد مجازات و اشد مجازات می رسند و پیش از آنها افرادی حلال و حرام هستند که اهل نماز و روزه هستند که امر خدا را اطاعت می کنند و اگر استغفار کنند. گناه و این مردم اهل بهشت ​​هستند.

گفت: بهشت ​​راه خداست و برای رسیدن به بهشت ​​خدا باید تلاش کرد، در دنیا نمی توان دندان درد گرفت در حالی که در جهنم تمام وجودش درد می کند.

آیت الله نصیر حسینی در ادامه خطبه های پیش از نماز جمعه شهر یاسوج گفت: در سایه تقوا به آرامش دنیا و آخرت می رسیم و دنیا هم تمام می شود، هر چه شد در نهایت به آن خواهیم رسید. عاقبت ما و این جهان فراتر از آن ابدی است و به اعمال خود ما بستگی دارد. شما نمی توانید در برابر بهشت ​​قیمت بگذارید و ما باید مراقب خودمان باشیم که مبادا شیطان ما را فریب دهد.

امام جمعه یاسوج با اشاره به سالگرد کودتای 28 مرداد گفت: هدف کودتای آمریکایی بازگرداندن شاه خبیث و ساکت کردن حکومت مشروع ملی است و این کودتا خواست آمریکایی ها بود و این بهترین ذلت برای یک ملت است. که نمی تواند خودش تصمیم بگیرد.

وی گفت: در زمان طاغوت همه تصمیمات ملت ایران در دست آمریکایی ها و انگلیسی ها بود و محمدرضا پهلوی را مجبور به سرنگونی مصدق کردند.

آیت الله نصیر حسینی خاطرنشان کرد: ملت ما از خواب بیدار شده و مشت به دهان آمریکا و انگلیس زد و امروز شاهدیم که کشوری که روزگاری تمام امور خود را در اختیار آمریکا قرار می داد، اکنون در مقابل آمریکا ایستاده است. باید قدر انقلاب، خون شهدا و اقتدار فقیه را بدانیم که امروز ایران یک قدرت جهانی است.

وی افزود: 9 مرداد روز جهانی مسجد است که ابن روز را گرامی می داریم و باید به مساجد توجه ویژه داشته باشیم چرا که مسجد محل انقلاب است، مساجد در استان بسیار کم است و باید تلاش شود. در مساجد دو چندان شود. برآوردهای لازم برای ساخت مساجد در مرکز استان به خوبی انجام نشده است.

امام جمعه یاسوج گفت: دوشنبه 10 مرداد روز صنعت دفاعی است که برای ما بسیار مهم است. زمانی که موشک های ما در آسمان پرواز می کردند و پهپاد آمریکایی نیز پایگاه عین الاسد را هدف قرار می داد، نمی توانستند به ما فکر کنند. آنها دارند

گفت: اگر شیر نشدی، دیگران برایت تصمیم می گیرند، مانند حیوانی که سرش را در ماتم و شادی می برند، و اگر در جنگ ضعیف باشیم، در شادی و غم سر بریده می شویم. “

آیت الله حسینی گفت: بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب تکلیف ما در مورد سلاح هسته ای روشن است اما در مورد صنعت هسته ای باید پیشرفت کنیم.

امام جمعه یاسوج در پایان با اشاره به هفته دولت تدبیر و امید گفت: از همه کسانی که در دولت فعالیت می کنند تشکر می کنیم، رئیس جمهور نفر دوم کشور بعد از رهبر معظم انقلاب است همچنان که مسئولیت گناه است. در زمان طاغوت منصب در نظام اسلامی ثواب دارد، دولت شبانه روز برای حل مشکلات مردم تلاش می کند.

_________________________________________________


خطیب جمعه لنده مطرح کرد


نقش سواد رسانه ای در کاهش آسیب های اجتماعی / سنگ اندازی آمریکا به برجام برای 10 سال

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت: سرزمین دل ما باید معطوف به فضل الهی باشد و دل های ما باید معطوف شود. متصل به امام زمان (عج).

وی بیان کرد: بیست و هشتمین سالگرد کودتای 32 که موجب سرنگونی یک حکومت قانونی و جایگزینی فرد مورد تایید مستکبران و سازمان های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس شد، درس عبرتی بود برای معتقدان به غربی ها.

امام جمعه لنده تصریح کرد: غربی ها و آمریکایی ها همواره به دنبال نفاق و بحران در ایران و کشورهای منطقه هستند و بیش از 70 سال است که درگیر مسائل داخلی ایران هستند و برای موضوع برجام سنگ اندازی می کنند. بیش از 10 سال است و گستاخ هستند و با کمک غول های رسانه ای خود ایران را مقصر اصلی شکست برجام می دانند.

وی تاکید کرد: این در حالی است که ملت ایران همواره با زیاده‌روی‌های آمریکایی‌ها و غربی‌ها مخالف بوده و شکست نخواهد خورد.

محمودی عسل گفت: شکار سلمان رشدی در کمتر از 10 دقیقه ناکامی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا را به جهانیان نشان داد و ترامپ و سایر عاملان ترور سردار سلیمانی نیز باید بدانند که خون این سردار بزرگ خواهد بود. انتقام گرفت و آن روز دیر نخواهد بود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: نفوذ اینترنت به جامعه بشری همواره در مسیر راحتی انسان ایجاد شده است که در کنار همه فرصت ها آسیب های جدی را نیز به همراه دارد و باید مراقب منفی آن بود. اثرات، و من فرهنگ استفاده مناسب را می خواهم. ما او را داشتیم.

امام جمعه لنده گفت: امروز زندگی ما تحت تاثیر فضای مجازی و اینترنت است که دشمن به دنبال ترویج بی فرهنگی و ابتذال در سبک زندگی است و لازم است خانواده ها برای ارتقای سواد رسانه ای تلاش بیشتری کنند.

وی بیان کرد: پس از هجوم به مساجد باید از این روز به عنوان روز مسجد استفاده کرد تا جایگاه مساجد در تربیت و تعالی اندیشه های دینی و تربیت صحیح فرزندان بهتر درک شود.

محمودی عسل تاکید کرد: اگر مساجد متولیان خوب و توانمندی داشته باشند می توانند در رشد و پویایی جامعه نقش فعالی داشته باشند.

_________________________________________________________________


چرامی ها نگران وضعیت اینترنت و آنتن دهی تلفن های همراه هستند

حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار در خطبه های این هفته شهرستان چرام گفت: در عصر امروز زمان و هزینه دو رکن مهم در زندگی انسان است.

وی افزود: با استفاده از فناوری اطلاعات می توان زمان و هزینه را تصرف کرد.

خطیب جمعه چرام تصریح کرد: اگر دولت ها به زیرساخت های اینترنتی توجه کنند و سطح دسترسی مردم به اینترنت و تجارت الکترونیک را افزایش دهند، می توانند اشتغال زایی و درآمدهای مشروع داشته باشند.

افشارا گفت: کشورها و قطب های بزرگ اقتصادی دنیا از زیرساخت های اینترنتی بالایی برخوردارند و در حوزه تجارت الکترونیک سرمایه گذاری زیادی کرده اند.

وی افزود: مشکلات تلفن ثابت، موبایل و اینترنت در شهرک چرام وجود دارد که مردم نگران آن هستند. به برخی از این مشکلات اشاره می شود تا مسئولان مخابرات استان با درایت و درایت هر چه سریعتر با رفع مشکلات این حوزه، اقداماتی انجام دهند.

وی افزود: این مشکلات به دلیل ضریب اطمینان مالی بالا از عهده مخابرات چرام خارج است.

1- شبکه کابلی مخابرات فرسوده و ناکارآمد است.

2- زیرساخت های تلفن ثابت در اکثر روستاها تخریب شده است.

3- حتی در برخی نقاط شهر امکان دادن تلفن ثابت و استفاده از خدمات مخابراتی وجود ندارد زیرا یا آن نقاط شهر نوساز هستند و خدمات مخابراتی در آن نقاط ارائه نمی شود یا به دلیل فرسودگی و فرسودگی تغییر نکرده است. اشک.

4- سرعت پایین و قطعی اینترنت برای اکثر مردم امری عادی است.

افشار گفت: در خصوص آنتن دهی تلفن همراه و اینکه نقاطی در سطح شهر و اطراف آن وجود دارد که مردم با آنتن دهی و اینترنت همراه مشکل دارند.

وی افزود: در شهرستان چرام کارخانه و کارگاهی برای استخدام افراد وجود ندارد. برخی از زنان و جوانان از طریق فروش محصولات و تجارت اینترنتی امرار معاش می کنند و هزینه ای برای اجاره مغازه و رفت و آمد ندارند. با کسب و کار اینترنتی می توانند به سراسر استان و شهرستان ها بروند و اطراف را پوشش دهند، اما سرعت پایین اینترنت مشکلاتی را برای این قشر ایجاد کرده است.

خطیب جمعه چرام تاکید کرد: مسئولان مخابرات استان با یک سوال و نظر سنجی ساده به گلایه مردم در شهرک چرام پی خواهند برد.

وی افزود: تثبیت بنیان های فکری و ترویج اندیشه مقدس قیام امام حسین (ع) بر عهده امام سجاد(ع) بود. امام سجاد (علیه السلام) به علوم و معارف اسلامی جان تازه ای بخشید و زمینه مناسبی را برای انقلاب فکری و فرهنگی امام باقر (ع) و امام صادق (علیه السلام) و احیای فرهنگ قرآنی و تمدن اسلامی فراهم آورد.

افشار گفت: در خصوص ویژگی های دعای امام سجاد(ع) باید به یاد داشته باشیم که هیچ یک از دعاهای ائمه(ع) به اندازه دعای امام سجاد(ع) برکت ندارد. امام با فرستادن نماز منظم، ما را به این نکته واداشت که به این نکته توجه کنیم که پیامبر و خاندانش در راه راست هستند و مردم را به بلندی ها هدایت می کنند نه دیگران را، اتفاقاً بعد از این نماز، یک سؤال اجتماعی، سیاسی یا اخلاقی مطرح شد. بلافاصله مطرح می شود.

وی افزود: اگر نگاه تاریخی به کتابت داشته باشید، متوجه می شوید که مفهوم بزرگی در کلام او نهفته است. امام دین را در قالب دعا بازسازی کرده است. تعبیر بسیار دقیقی از مرحوم حسن الامین که مرحوم سید جعفر مرتضی نیز فرموده است: «امام سجاد اسلام جدیدم را آفرید» امام سجاد (علیه السلام) اسلام را برگرداند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید