انتقاد تندی پیشکسوت پرسپولیس از داور دربی

انتقاد تندی پیشکسوت پرسپولیس از داور دربی

بهروز سلطانی در گفت وگویی درباره عملکرد تیم فوتبال پرسپولیس در دربی 98 گفت: استقلالی ها خوش شانس بودند و خوشحالی آنها به خاطر حضور سیدعلی بود. چطور در بازی گل گهر داور می بیند که توپ از فاصله 80 متری به دست برخورد می کند اما در دربی داور و دستیارش نمی بینند که چگونه توپ از فاصله دو متری به عارف گلمی برخورد می کند؟

وی ادامه داد: به شدت معتقدم قانون پرسپولیس را خورده اند. در نیمه دوم استقلال تنها یک توپ به دروازه پرسپولیس آورد که آن هم گل شد. البته اعتراض گل محمدی در این صحنه هم صادق بود چرا که پرسپولیس 10 بازیکن داشت و داور اجازه تعویض او را نداد. وقتی قلعه نویی از بی عدالتی صحبت می کند، حق با اوست. بی عدالتی واقعاً در فوتبال ایران گسترش یافته است. داور خیلی بد بازی کرد و یک اشتباه کوچک مرتکب شد. داور شکی نداشت و یک پنالتی به سود استقلال گرفت.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: مشکل پرسپولیس در این دیدار، شیفت های دیرهنگام گل محمدی بود. به نظرم سیدجلال باید زودتر وارد میدان می شد. شاید اگر این تغییرات زودتر انجام می شد، پرسپولیس توجه نمی کرد.

سلطانی با بیان اینکه استقلالی ها هم به چند صحنه داوری اعتراض داشتند، تصریح کرد: اعتراض آنها را هم قبول دارم. داور باید عادلانه قضاوت می کرد اما در دربی سیدعلی با سوت های خود بازیکنان دو تیم را آزار داد. در مجموع فکر می کنم بهترین نتیجه برای استقلال تساوی بود که توانستند به دست آورند.

وی با اشاره به نکات فنی این دیدار گفت: پرسپولیس در هر دو نیمه بسیار خوب و زیبا بازی کرد. بازیکنان به خوبی توپ را در زمین پاس می دادند و با صبر و حوصله بازی می کردند. پرسپولیس یک مهاجم داشت اما هافبک ها در دفاع و حمله به خوبی کمک می کردند. در نیمه اول اما استقلال چندین موقعیت برای گلزنی داشت و آنها را از دست داد. ضمن اینکه اگر داوری خوب بود می توانستیم بازی بهتری را ببینیم.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص عملکرد احمد گوهری گفت: گوهری بازیکن خوبی است اما کادر فنی جسارت زیادی داشت تا به این بازیکن در دربی فرصت بازی بدهد. به هر حال جو دربی برای بازیکنی که تازه وارد پرسپولیس شده و جوان است جهنمی است. او چند توپ را در دو زوج ذخیره کرد، اما در مجموع حالت و سیوهای خوبی داشت و توانست به کادر فنی اعتماد کند. گوهری باید جایگزین حامد لاک شود. از سوی دیگر، شانس باید تلاش خود را برای بازیابی موقعیت خود افزایش دهد.

سلطانی در خصوص عملکرد تمیروف در خط حمله پرسپولیس گفت: او در نیمه اول خوب بود اما عبدی مجبور شد در نیمه دوم او را تعویض کند. تامیروف در چند صحنه کارهای عجیبی انجام داد که کمتر دیده بودیم. فکر نمی کنم با تفکر مربی همخوانی داشت و برای خودش بازی می کرد!

وی در خصوص شانس قهرمانی پرسپولیس در این فصل گفت: کسب یک قهرمانی دیگر از دست پرسپولیس خارج است، یعنی باید منتظر تیم هایی مانند سپاهان باشد تا مانع استقلال شوند. در این شرایط باید گفت که کار واقعاً سخت است.

دیدگاهتان را بنویسید