انتقاد تند از دختران با آغوش باز در خیابان

وی با اشاره به بحث حجاب اجباری گفت: منطقی نیست که برخی در مورد حجاب پیشنهاد دهند و تصمیم بگیرند. من می توانم هر کاری که بخواهم در خانه انجام دهم. اما وقتی بیرون می روم باید بدانم که نمی توانم چیز اصلی را نبینم. مثلاً این ماشین شخصی من است، اما آیا می توانم با ماشین شخصی یک طرفه بروم و با سرعت زیاد در جاده ها رانندگی کنم؟ معلومه که نمیتونم

این فعال سیاسی با بیان اینکه از آنجایی که اعتراضات «تعداد زنان روسری زیاد شده»، گفت: این یک واقعیت و تلخ است. اما این بدان معنا نیست که بتوانم در مکان های عمومی آنطور که می خواهم رفتار کنم. این حکومت یک حکومت اسلامی است و به همین دلیل به هیچ وجه نباید نسبت به حجاب بی تفاوت باشیم. فرض کنید فردا دختری آغوشش را باز کند و اجازه دهد هر مرد مجردی به او نزدیک شود، چه کنیم؟

این چهره اصولگرا در پاسخ به اینکه «بغل باز کردن با انداختن روسری تفاوت زیادی دارد»، گفت: آیا تضمین می کنید که برخی از زنان بی حجاب این کار را نکنند؟ حجاب از احکام اسلام است و اگر مسلمان هستیم بی قید و شرط باید حجاب و سایر احکام اسلام را در رفتار خود لحاظ کنیم. آنهایی هم که کارشان به «بالا» می رسد، ناشی از تحقیر حجاب است. خانوما هیچی فردا اگه مردا بخوان با لباس زیر برن بیرون درسته؟ ما باید مراقب باشیم، زنان ما در پوشش که یکی از مهمترین وظایف ماست، از چارچوب اخلاقی خارج نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید