همه تلاش‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی به شکست مفتضحانه منجر شد/ آغوش نظام به روی همه باز است


ساعت: 10:21
تاریخ انتشار: 1301/10/06
کد خبر: 1920154

رئیس جمهور گفت: همه تلاش های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی با شکست مواجه شده است، آغوش نظام به روی همه باز است اما به دشمنان رحم نمی کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم تشییع شهدای گمنام دفاع مقدس در تهران با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: کسی که در اندیشه و وصیت و اراده خود اخلاص داشته باشد. گفتار و کردارش، هدفش، مقصدش و راهش، صدیق است.» فاطمه عطار، شخصیتی وارسته و بزرگ، تأثیرگذار و تحول آفرین در تاریخ است.

وی افزود: وجود پیامبر اکرم (ص) در جامعه می خواست تحول ایجاد کند. پیامبر می خواست جامعه ای بسازد که سنگ بنای آن تولید، اخلاق، معنویت، عدالت و عقلانیت باشد. پیغمبر می خواست مسلمانی مانند ابوذر و مقداد بیافریند تا در پرتو خداوند مردمی مسئول و دوستدار خدا باشند و به دیگران اهمیت دهند.

رئیس جمهور ادامه داد: آنچه حضرت فاطمه (س) دید، تلاش پدر و پیامبر بود که جهل را کنار گذاشتند و مردم را با علم، عقل، تفکر، عشق به یکدیگر و ترک فکر جاهلیت گرد هم آوردند. فاطمه عطار به عنوان رهبري كه مي‌خواهد جامعه را حفظ كند و ميراث پيامبر را حفظ كند و هم بعثت پيامبر را حفظ كند و هم ولايت را حفظ كند به ميدان آمد تا با سلاح خطبه‌هاي آتشين نقاب را از چهره نفاق بردارد. زنجیره توضیح خطبه فاطمه، سخنانی است درباره قرآن و علی، عدالت و رستگاری انسان.

رئیسی ادامه داد: بسیاری هستند که انحرافات و عصیان را نمی شناسند. فاصله خانه امیرالمومنین (ع) با این حادثه در این مسیر کم است. عربی نزد حضرت زهرا آمد و گفت: برای پدرت گریه می کنی؟ حضرت فاطمه (س) 25 سال خانه نشینی امیرالمومنین و جگر شکسته امام حسن مجتبی (علیه السلام) را دید. شکاف بیشتر می شد و حضرت در جامعه رانش می دید. فاطمه علیهاالسلام در مقام ولایت ایستاد و اولین شهیدی بود که در برابر نفاق ایستاد.

وی افزود: استعمارگران و قدرت های بزرگ با آزادی خواهی و شعارهای فریبکارانه می آیند و بدبختی و ذلت را برای ملت ها به ارمغان می آورند.

رئیس جمهور در سخنانی درباره ناآرامی های اخیر در کشور گفت که حوادث اخیر جنگ احزاب است. تمام جریانات استکباری با تمام قوا به میدان آمدند و آنهایی که در میدان نبودند شایعه و شایعه بودند. شایعه سازان می خواستند امید مردم را از بین ببرند و جامعه اسلامی را گمراه کنند. اما امام ما هشدار داد. کاستی ها در 43 سال گذشته بر عهده دستگاه های اجرایی و دستگاه اداری است و امام امت به خوبی عمل کردند.

رئیسی تاکید کرد: دشمن به نظام حمله می کند تا به آن حمله کند زیرا آن نظام علیه اوست. هر جا موفقیت را می بینید به این دلیل است که به رهبری گوش داده شده است. مردم باید عملکردها را بررسی کنند و این نظر منصفانه است. امروز در محضر شهدا و خانواده های معظم شهدا، خداوند را شاکریم که دغدغه نظام و این کشور دارند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز در بسیاری از عرصه ها در مقام قدرت هستیم، گفت: ما در همه زمینه ها پیشرفت زیادی داشته ایم و به همین دلیل است که شمن از این پیشرفت ها عصبانی است و تمام تلاش های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی است. به طرز بدی شکست خورد

رئیسی با تاکید بر اینکه دست نظام به روی همه باز است اما به دشمنان رحم نمی کنیم، گفت: دشمن از همه توان خود برای جلوگیری از پیشرفت ایران استفاده می کند اما امروز اذعان می کنند که همه فشارهایشان ناکام مانده است. امروز دشمن با ملتی روبه رو است که تصمیم به پیشروی دارد. ملت ایران به رهبری امام خامنه ای تصمیم به حرکت به جلو گرفتند. ما حق نداریم به عقب برگردیم و جوانان به این پیشرفت ادامه می دهند. ما از شهدا یاد گرفتیم که با امید زندگی کنیم و از فاطمه(س) آموختیم که باید با دشمن مقابله کرد.

دیدگاهتان را بنویسید