همه دشمنان برای شکست انقلاب اسلامی به میدان آمده اند/ با شعور دشمن را شکست خواهیم داد


ساعت: 19:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۱
کد خبر: 1917506

فرمانده سپاه با بیان اینکه امروز سپاه می داند چگونه در همه عرصه ها با دشمن مقابله کند، گفت: علمی که سپاه به وسیله آن اقدامات خود را انجام می دهد، لزوماً دانش رایج در کتاب نیست، بلکه بخش مهمی از آن دانش است. دانشی که سپاه تولید می کند و در عرصه مجاهدت به دست آمده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (دوشنبه) در همایش هفته پژوهش که با حضور جمعی از فرماندهان و افسران در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، اظهار داشت: رسالت و مسئولیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسداری از انقلاب اسلامی متاثر از شناخت کامل یک محیط چند وجهی با تأثیر عوامل متعدد است، تصریح کرد: ما نیازمند شناخت دقیق علم، فناوری و مهندسی، دینی و مذهبی هستیم. روانشناسی، تاریخ و جغرافیا تا علوم اجتماعی و… ارر.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه بدون مطالعه روندهای تاریخی و شناخت دقیق آنها، اتخاذ سیاست در مسائل مختلف در شرایط امروز دشوار است، گفت: به عنوان مثال اگر از اقدامات استعماری و استکباری انگلیس و آمریکا در ایران اطلاعی نداشته باشیم. در دهه‌های مختلف، نمی‌توانیم اقدامات و فرآیندهای آنها را به درستی تنظیم کنیم.

فرمانده کل سپاه افزود: اگر با فرهنگ ملت ها و جامعه شناسی رفتاری و ارزشی آشنا نباشیم، نمی توانیم بسیاری از روابط خود را با سایر ملت ها و کشورها به درستی تنظیم کنیم و این شناخت علوم مختلف به ما در اجرای سیاست ها کمک شایانی خواهد کرد.»

وی دانش را سرمایه اصلی این سازمان مترقی و مترقی خواند و گفت: علمی که سپاه از طریق آن اقدامات خود را انجام می دهد، لزوماً دانش عمومی موجود در کتاب نیست، بلکه بخش مهمی از دانشی است که سپاه تولید می کند و در میدان مبارزه به دست آورده است

این مقام مسئول افزود: اگر می خواستیم اصول و قواعد عمومی نظامی دنیا را در دوران دفاع مقدس رعایت کنیم، این علوم هرگز نمی توانست نظام دفاعی ما را تا موفقیت همراهی کند، اما ارتش و نیروهای مسلح ما تجربه و دانش را از دل تولید کردند. که امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.» به آن یک الگوی الهام بخش می گویند.

سرلشکر سلامی غافلگیری را محصول ناآگاهی دشمن از شیوه عملیات ما دانست و گفت: نتیجه عدم اتکا به قوانین سنتی و تولید علم بومی بدیع با اتکال به خداوند متعال موفقیت ها و دستاوردهای ارزشمندی را برای ما به ارمغان آورده است. در دوران دفاع مقدس

فرمانده کل سپاه استفاده از حربه های ابتکاری را مبتنی بر اهرم نیروی انسانی مؤمنان و مجاهدین دانست و تصریح کرد: بومی سازی امنیت که از طریق آن سپاه با شناخت دقیق از امنیت مناطق مرزی شمال غرب و جنوب شرق را تضمین می کند. علوم مختلف از جمله تاریخ، جغرافیا، جامعه شناسی، روانشناسی و سایر زمینه ها.

سرلشکر سلامی امنیت را محصول در هم تنیدگی همه علوم عنوان کرد و تصریح کرد: علوم نظامی و امنیتی تنها یکی از اجزای امنیت است اما باید همه علوم را شناخت تا بر دسیسه ها و نیرنگ های دشمن غلبه کند. دانشی که ارتش بر اساس آن بنا شده است از این دست است و باید هر روز تقویت شود.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دانش فنی ابزار است اما رهبری انسان با علوم انسانی انجام می شود، اظهار داشت: از منظر غربی اخلاق و موازین اخلاقی در علوم سیاسی و علوم نظامی جایی ندارد و در این الگو کشتن تعداد زیادی از مردم در هیروشیما و ناکازاکی با بمب هسته ای با اصول آنها مغایرت ندارد. اما در احكام اسلامي، حتي شيوه مبارزه با دشمن نيز از اصول اسلامي و انساني تبعيت مي‌كند و اين فضائل كه امروزه به معرفت تبديل شده است، وجه تمايز لشكر كفر اسلام است.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر به دنبال تحقق تمدن نوین اسلامی هستیم باید از دانش علوم اسلامی و فنی به خوبی و در کنار هم استفاده کنیم و سپاه در تحقق این مهم و استفاده از علوم جامع پرچمدار است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه دشمن با برنامه ریزی و تدبیر اهداف شوم خود را دنبال می کند، گفت: امروز جبهه دشمن در مقابل انقلاب اسلامی و ملت ایران شکست خورده است، هر چند به دلیل قدرت و اقتدار از ابزار و رسانه های متعددی برخوردار است. نظام اسلامی ما از حوادث و حوادث این چهار دهه بهره برده است.

این مسئول با بیان اینکه امروز سپاه می داند چگونه در همه عرصه ها با دشمن مقابله کند، گفت: در مرحله کنونی همه دشمنان ما برای شکست انقلاب اسلامی به میدان آمده اند اما با وجود اینکه همه ابزارها را در اختیار دارند، نمی توانند این کار را انجام دهند. هیچ چیز علیه ما راه های زمینی، هوایی و دریایی به روی آنها بسته است و با آگاهی از این معضل به فضای مجازی و اذهان و باورها هجوم آورده اند که در این عرصه باید با علم و آگاهی و درک تاکتیک های دشمن توطئه ها را خنثی کنیم. عملیات روانی و رسانه ای دشمن

فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه تاکید کرد: سرمایه ما برای مبارزه با دشمنان، مردم هستند و سپاه پاسداران همواره خدمتگزار مردم به عنوان سرمایه اصلی انقلاب اسلامی است.

وی در پایان از “رهبری” و “مردم” به عنوان مولفه های مهم صلابت انقلاب اسلامی یاد کرد و با بیان اینکه دشمن امروز در صدد ایجاد شکاف بین عناصر تشکیل دهنده استحکام انقلاب است، گفت: باید همیشه به سلاح علم مسلح باشید تا بتوانیم دشمن را شکست دهیم. بیایید ببریم

در پایان این مراسم که به همت معاونت دانش و پژوهش سپاه برگزار شد، از جمعی از فرماندهان، مسئولان و پژوهشگران سپاه تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید