مقاومت و مقابله با دشمنان یکی از مهمترین شعور حسینی است.


ساعت: 22:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889453

کریمی مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان را یکی از مهم ترین شعورهای حسینی عنوان کرد و گفت: حماسه عاشورا به ما می آموزد که باید در مقابل تهدیدها و دسیسه های دشمنان ایستادگی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی عصر امروز در یادواره شهدای روستای کانیاروک اظهار داشت: افتخار حضور در جمع مردم متدین و متدین روستای کانیاروک و برگزاری باشکوه ایام محرم الحرام را دارم. مراسم عزاداری دهه اول و حضور چشمگیر مردم به ویژه جوانان قابل تقدیر است.» و این نشان دهنده نشاط فرهنگ ایثار و شهادت و عاشورا در جامعه است.

وی افزود: با وجود تلاش های دشمن در جنگ ترکیبی که یکی از ابعاد آن کم رنگ جلوه دادن حماسه حسینی در بین ملت های ایرانی و مسلمان است، خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی همچنان فرهنگ حسینی در جامعه اسلامی زنده است. و البته عاشورا دو بال حکمت است باید به هر دو توجه کرد.

سردار کریمی با بیان اینکه ایستادگی و مقابله با دشمنان یکی از مهم ترین زوایای اندیشه حسینی بود، گفت: حماسه عاشورا به ما می آموزد که باید در مقابل تهدیدات و توطئه های دشمنان ایستادگی کنیم و به برکت انقلاب اسلامی، امروز ایران است. مرکز بار مقاومت، اسلامی است و جبهه مقاومت باعث نابودی و نابودی قدرت آمریکا در منطقه شده است و این به برکت خواندن حماسه عاشورا است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را دومین پیام نهضت حسینی عنوان کرد و افزود: امام حسین(ع) برای بقای این فریضه الهی قیام کرد و جامعه ای که امر به معروف در آن زنده باشد، دشمنان اجازه تحریف و تعرض داشته باشند. ارزش های. اسلام را نخواهند یافت.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ارتباط با قرآن و اقامه نماز را از دیگر ابعاد حماسه حسینی عنوان کرد و گفت: جامعه ای که در آن قرآن، سیره اهل بیت(ع) باشد. بیت (علیه السلام) و توجه به نماز مهم است که دچار غفلت و هدایت نادرست نخواهد شد.

وی افزود: تشخیص حق از باطل و بصیرت و عمل به موقع از دیگر درس های عاشورا است و اهل بصیرت صحنه و حق و باطل را به خوبی می شناسند و بصیرت باید هر روز در بین جوانان تقویت شود زیرا بصیرت یک قطب نما .

سردار کریمی ادامه داد: توجه به حقوق بشر و سنت های الهی یکی دیگر از درس های مهم عاشورا است و امروز دشمنان با جنگ شناختی و فضای مجازی به دنبال ترویج بی اخلاقی و از بین بردن حساسیت های حقوق بشری هستند و با ترویج ضدیت ها هدف ضربه زدن به جوانان را دارند. شناخت ارزش ها و منفی ها

وی با تاکید بر اینکه عاشورا نهضت عظیمی بود و حرکت حضرت سیدالشهد(ع) در قیام عاشورا دو جنبه تبیینی و روشنگر داشت، گفت: مقاومت در برابر انقلاب اسلامی از نهضت عاشورا نشأت گرفت و حماسه عاشورا درس می دهد. ما در مورد میدان های جهاد به هیچ بهانه ای ترک نکنید.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: تحریم ها و توطئه های دشمنان علیه ملت ایران نه تنها نتوانسته انگیزه های عاشورای ملت ایران را تضعیف کند، بلکه با جهادهای مختلف در 43 سال گذشته، بزرگترین فرصت به وجود آمده است. رفاه ایجاد شده و امروز انقلاب شده است. اسلام در اوج قدرت است و ملت ایران در کنار عاشورا ایستاده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید