تقویت نشاط اجتماعی مهمترین راه مقابله با شورش دشمنان در دوقطبی شدن جامعه است.


ساعت: 11:57
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913140

وزیر ارشاد گفت: تقویت نشاط اجتماعی یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با فتنه دشمنان در دو قطبی شدن جامعه است و در ایجاد این نشاط اجتماعی ایجاد رویدادهای فرهنگی و هنری با حضور بخش های مختلف است. جامعه نقش مهمی ایفا خواهد کرد.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی شامگاه سه شنبه 10 آذرماه در سومین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و رهبری استان ها که در مجتمع فرهنگی باغ زبا برگزار شد، با اشاره به فراز و نشیب های این روزها. مدیریت فرهنگی گفت: مدیر جهادی و انقلابی نه تنها دستیابی به اهداف را به مشکلات بودجه گره نمی زند، بلکه در مواجهه با محدودیت ها، از خلاقیت خود نهایت استفاده را می کند تا تهدیدها را به فرصت تبدیل کند، بنابراین راه رسیدن به اهداف متعالی است. اهداف فرهنگ انقلاب اسلامی سیال باشد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: از سوی دیگر شبکه های تروریستی این روزها تلاش می کنند با هزینه های نجومی با تمام خوشی های جامعه ایران مبارزه کنند تا به هدف شوم خود که ایجاد فضای ناامیدی برای ملت ایران است، برسند. با بصیرت و هوشیاری مردم خنثی شود. البته در این شرایط حساس جنگ رسانه ای، دلخوری و پشت میز نشینی از سوی مدیران انقلابی و جهادی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی علاوه بر تلاش های وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی در دوره جدید تعالی در اقتصاد فرهنگ و هنر گفت: یکی از مهمترین سرفصل های برنامه تحول دولت مردمی در حوزه فرهنگ است. مربوط به اقتصاد فرهنگ است و از ابتدا در حوزه اقتصاد فرهنگ، وظایف یکسری برای وزارت فرهنگ و رهبری پیش بینی شده است و وزارت فرهنگ با توان خود امور مربوطه را پیش خواهد برد.

اسماعیلی در بخشی دیگر از سخنان خود بر اهمیت اجرای منظم برنامه های متنوع فرهنگی هنری تاکید کرد و گفت: تقویت نشاط اجتماعی یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با مخالفت های دشمنان در قطبی شدن جامعه و ایجاد این نشاط اجتماعی است. ، ایجاد رویدادهای فرهنگی و هنری. با حضور اقشار مختلف جامعه نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با اشاره به دستاوردهای سفرهای استانی خود گفت: دولت مردمی تلاش می کند فرصت های برابر با نگاه عادلانه برای اهالی فرهنگ و هنر در نقاط مختلف کشور ایجاد کند. و بر این اساس اجرای عدالت فرهنگی یکی از اهداف اصلی و مهم وزارت فرهنگ است که در دوره جدید مورد توجه قرار گرفته است.

علی بهادری جهرمی (سخنگوی دولت) نیز در سومین همایش ملی مدیران کل فرهنگ و رهبری اسلامی در باغ زبا اظهار داشت: امروز با اتفاقات اخیر در کشور اهمیت فرهنگ، هنر و رسانه بر همگان روشن شده است. تمرکز ما بر حل چالش های اقتصادی نباید منجر به نادیده گرفتن فرهنگ شود. از آنجایی که فرهنگ یک موضوع زیرساختی و مترقی است و بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب، همه برنامه های اقتصادی باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز رسالت مدیران فرهنگی دوچندان شده است، گفت: برای بازگرداندن فرهنگ به جایگاه اصلی خود در بین تصمیم گیران و با همفکری نهادهای سیاسی و اقتصادی بر لزوم سرمایه گذاری در فرهنگ، هنر و رسانه بنا نهاده شده است. ، میزان موفقیت در این زمینه به توانایی فعالان فرهنگی بستگی دارد.

نگاه دولت به اتفاقات اخیر همسو با دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی است

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه نگاه دولت به اتفاقات اخیر همسو با دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: زمانی که دولت جهت گیری سیاست های اقتصادی و خارجی خود را تغییر داد، دشمن نیز رویکرد خود را تغییر داد. دولت در سال‌های اخیر ناظر مذاکرات و رفع تحریم‌ها بوده است، اما با بازگشت به گفتمان اولیه در نظر گرفتن قدرت داخلی به جای اتکا به بیرون، دولت توانست راه‌های جدیدی برای حل مشکلات بیابد.

یهرمی ادامه داد: از نگاه غربی ها تحریم فلج کننده بود اما انحراف دولت در حوزه اقتصادی باعث شد فروش نفت نسبت به قبل از شروع دولت سیزدهم دو برابر شود. از سوی دیگر افزایش درآمد مالیاتی به دولت در اداره امور کشور کمک کرد.

وی افزود: با اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها در دولت، تورم 60 درصدی شهریورماه سال گذشته به تورم 40 درصدی در شهریورماه امسال تبدیل شد. دولت در سه سال آینده در تلاش است مسیر تصمیمات اشتباه اتخاذ شده در ده سال گذشته و میانگین صفر رشد اقتصادی را برگرداند و رشد اقتصادی مثبتی را برای کشور رقم بزند.

سخنگوی دولت گفت: باید تلاش بیشتری کرد تا نتایج تغییرات اساسی در حل مشکلات مزمن اقتصادی ملموس‌تر شود، اما کشور در اکثر قریب به اتفاق شاخص‌ها رو به بهبود است و دشمن این را به خوبی درک می‌کند.

جهرمی در بخشی دیگر از سخنان خود با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر انتقال آینده قدرت جهانی به آسیا گفت: تغییر نگرش دولت زمینه را برای تغییر هندسه قدرت فراهم کرد تا ایران بتواند عمل کند. به عنوان بازیگری با جغرافیای سیاسی تاثیرگذار به جای اصرار بر تعامل اقتصادی تنها با چند کشور اروپایی قدرت خود را به منطقه بیاورید و مسیرهای تجاری خود را تغییر دهید.

وی ادامه داد: احساس خطر دشمن از کاهش قدرت خود در آینده و موقعیت مقتدر ایران باعث شده است که نسبت به گذشته آشکارتر وارد شود و در حوادث اخیر تمام توان امنیتی، رسانه ای و اقتصادی خود را به میدان بیاورد. ، اما در آن زمان نقش فضای مجازی بیشتر از گذشته بود.

سخنگوی دولت افزود: وقتی غرب به این نتیجه رسید که در پنجاه سال آینده با شیوع کرونا به این نتیجه رسید که امروز به این شکل نیست، برای اداره فضای مجازی سرمایه گذاری کرد. همانطور که حضور مردم در سراسر جهان در فضای مجازی به شدت افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: اغتشاشات اخیر در کشور بیش از آنکه تخطی از هنجارهای سیاسی باشد، هنجارهای فرهنگی را زیر پا گذاشته است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: وقتی به رویارویی همه جانبه همه دشمنان کشور با ملت ایران نگاه می کنیم، بیش از هر زمان دیگری به صلابت جمهوری اسلامی و جامعه ایران پی می بریم. امروز پاسخ اولیه ما به دشمن افزایش سرعت در مسیری است که در یک سال گذشته انتخاب کرده ایم، یعنی بازگشت به مسیر فرهنگ ایرانی و اسلامی و توان حل مشکلات داخلی برای تقویت سرمایه اجتماعی کشور.

بهادری جهرمی در بخشی دیگر از سخنان خود به ارائه راهکارهایی برای برون رفت از شرایط کنونی پرداخت و گفت: همه باید کمک کنیم تا رویدادهای فرهنگی متنوع و هنری متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی به شکل گسترده و متعددی تقویت شود تا ذهن جوان ایرانی عاری از سؤالات حاشیه ای هستند روی سؤالات اصلی که پیشرفت علمی و فرهنگی است تمرکز کنید.

وی همچنین بر اهمیت رسانه ها برای پیشرفت امور کشور تاکید کرد و گفت: تا زمانی که رسانه های ما فعال و پیشرو نباشند نمی توان انتظار تغییر نگرش مردم را داشت، بنابراین باید اساس رسانه ها را مشخص کنیم. خودمان را مشکل کنیم و اولین گزارش رویدادهای اجتماعی را ارائه کنیم.

لازم به ذکر است سومین همایش ملی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی روزهای اول و دوم آذرماه در مجتمع فرهنگی کیف زبا برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید