دوقطبی شدن جامعه نمونه ای از آشفتگی است


ساعت: 11:30
تاریخ انتشار: 08/05/1401
کد خبر: 1906321

این استاد دانشگاه گفت: حرکت به سمت دوقطبی شدن در جامعه برخلاف سیره نبی مکرم اسلام (ص) است و هرکس به دو قطبی شدن کشور کمک کند به ناآرامی دامن می زند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید محمد حسن شفیعی، استاد حوزه تخصصی و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز، به تبیین جایگاه بی بدیل پیامبر اکرم (ص) در بین مردم و تبدیل ایران اسلامی به «ایرانی قدرتمند» پرداخت. در کنار ایجاد وحدت، محبت و محبت به ائمه عطار (علیهم السلام) گفت: پیامبران مختلف در طول تاریخ به صفات انسانی متفاوتی متمایز شده اند، از این رو صفات انسانی پیامبران العظم و سایر انبیای الهی است. خوب

وی افزود: اما در طول تاریخ به دلیل بافت اجتماعی و مقتضیات زمانه هر یک از این پیامبران با یک ویژگی ممتاز شدند و پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم بود. also distinguished by “Rahmat ” and was called the Prophet of Mercy and in Surah Al-Imran آیه ۱۵۹ قرآن کریم آمده است: «فَبِما رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلیظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَ اسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَ شاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ فَإِذا عَزَمْ لِنو тях و از آنان طلب آمرزش کن و در کارها با آنان مشورت کن و چون تصمیم گرفتی بر خدای توکل کن که خداوند مؤمنان را دوست دارد.

این استاد رشته تخصصی و دانشگاه یادآور شد: از این رو خداوند متعال خطاب به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم فرمود که اگر با مردم بی ادبانه، بی ادبانه و بی ادبانه رفتار کنید از شما متفرق می شوند. ) به ذهن ما رسیده و در روایات آمده است که پیامبر برای عقلش دعا کرد.


اهل بیت پیامبر اکرم (ص) برای امت دعا می کنند

شافعی خاطرنشان کرد: خاندان پیامبر(ص) نیز برای امت دعا می کنند، بنابراین وقتی از امت صحبت می کنیم در واقع به همه پیروان پیامبر و این ویژگی و ویژگی رحمت پیامبر اکرم(ص) می پردازیم. اسلام (صلی الله علیه و آله) مظهر و تبلور رحمت بیکران خداوند است.

وی در ادامه تصریح کرد: رحمت پیامبر اکرم (ص) مسلمانان را زیر یک چتر می آورد و در آیه 103 سوره مبارکه آل عمران نیز آمده است که «وعثموا بحبل الله جامی». الف» یعنی (و همگی پیرو سلسله (دین) خدا هستند) می گیرند و راهشان جدا نمی شود.) پس پیامبر و ائمه اطهار (علیهم السلام) به صفت بارز «رحمت» شهرت دارند.

این استاد دانشکده و دانشگاه تصریح کرد: گریزی نیست که در جامعه نظرات مختلف وجود دارد، اما در دین مبین اسلام فرقه های مختلفی ایجاد شده است و چه بخواهیم درست یا نادرست را ثابت کنیم، این را به عنوان یک واقعیت می پذیریم. فرقه های متفاوتی هستند و هر کدام خط فکری خاص خود را دارند.

شفیعی با طرح این سوال که وحدت یعنی چه؟ فرمود: آیا وحدت یعنی اینکه دین و عقیده خود را رها کنند؟ خیر، اینطور نیست، بلکه وحدت به این معناست که با وجود تنوع آرا و سلایق مختلف در قوای حکومتی (که ما معتقدیم)، وقتی در جامعه مسلمانان هستیم، احکام زندگی جمعی و وحدت بین مسلمانان را رعایت کنیم.


چندقطبی شدن در کشور مورد تایید خداوند متعال و اهل بیت(ع) نیست.

وی ادامه داد: دین مبین اسلام و اهل بیت علیهم السلام و پیامبر گرامی اسلام (ص) بر وحدت در همه امور نه تنها در امور دینی بلکه در مسائل اجتماعی تاکید دارند. در زندگی سالم و آرام است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اخیراً شاهد بودیم که اختلافاتی در کشور وجود داشت و چه چیزی باعث آشوب و ناآرامی در کشور شد (افکار و انرژی مردم، جامعه و دولتمردان را منحرف کرد و هزینه های زیادی بر جامعه تحمیل شد). چیزی که ما نفهمیدیم این است که یک جامعه چند صدایی با یک جامعه چند قطبی متفاوت است.

شفیعی افزود: اما بر اساس رحمت و شفقتی که از پیامبر اکرم (ص) آموختیم، باید دور هم جمع شویم و اختلاف نداشته باشیم، از چند قطبی شدن در جامعه خودداری کنیم، آنچه مخالف اسلام است، دوقطبی است یا چندقطبی شدن، هم در سطح جامعه و هم در روابط مذهبی و اجتماعی.

وی گفت: آنچه اسلام بر آن تأکید دارد، مورد رضایت خداوند متعال، پیامبر اکرم (ص) و ائمه عطار (علیهم السلام) است که در میان اختلاف سلیقه، وجود آراء متعارض و افکار مختلف باید در راه مشیت الهی که به سعادت جامعه می انجامد. حرکت کنیم، یعنی همه مردمی که در ایران زندگی می کنند بر رشد و تعالی «ایران قدرتمند و ایران اسلامی» تاکید کنند.

این دانشکده و استاد دانشگاه تصریح کرد: ایران بدون اسلام معنایی ندارد همانطور که جمهوری بدون اسلام معنای اصلی خود را از دست می دهد، اما باورها، فرقه ها و مذاهب مختلف می توانند به صورت مسالمت آمیز سوالاتی را مطرح کنند و متقاعد یا متقاعد شوند که دوقطبی یا چندقطبی شدن در جامعه رخ داده است. و قیام عده ای علیه مسیر اصلی جامعه و ایجاد اغتشاش پذیرفته نیست.

شفیع سوال دیگری را مطرح کرد که چرا به این اختلال دوقطبی یا چندقطبی گفته ایم؟ فرمود: وقتی راه از دایره محبت و رحمت و جنگ نیک (وجدهم بلتی هی احسن) خارج شود و به آشوب و آتش زدن قرآن کریم و مساجد و مساجد و خونریزی و ویرانی منتهی شود نام اغتشاش گذاشته می شود. ، حتی اگر خواسته درست باشد، گیج می شود.

وی خاطرنشان کرد: کشور برای همه مردم است و هرکس با هر اعتقادی قصد خلاف این راه را داشته باشد، وارد دایره سردرگمی شده و مسیر دوقطبی شدن یا چندقطبی شدن را طی کرده است، بنابراین این دوقطبی شدن مذموم است اما تضاد صداها ، احزاب ، اتحادیه ها و … با عقاید مختلف اگر در مسیر برتری کشور قرار بگیرند این را از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و سیره پیامبر می فهمیم. چه در یک بافت مذهبی بین فرقه های مختلف، بین ادیان با تنوع و بین اقوام و سایر شئون اسلامی.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید