سختگیری در عرصه های اجتماعی جامعه را دوقطبی می کند/ برخی معتقدند میدان برای تحقق افکارشان باز است.

سختگیری در عرصه های اجتماعی جامعه را دوقطبی می کند/ برخی معتقدند میدان برای تحقق افکارشان باز است.

روز جدید یکی از اعضای مجمع روحانیون مبارز گفت: ذهنیتی که به سخت گیری در حوزه حجاب دامن می زد، در سال های گذشته هم وجود داشت، اما متاسفانه اکنون احساس می کنند که عرصه برای آنها باز است.

حجت الاسلام عبدالواحد موسویلاری عضو شورای روحانیون مبارز و وزیر کشور دولت اصلاحات در خصوص حساسیت های ایجاد شده در موضوع عفاف و حجاب و طرح موضوع عدم ارائه خدمات اجتماعی به برخی از بانوان حجاب، گفت: ذهنیتی که در حال حاضر به این مسائل دامن می زند در سال های گذشته وجود داشته است. به یک معنا حتی می توان گفت که در طول این سال ها همیشه افرادی بوده اند که چنین بینشی را داشته اند. اما متأسفانه اکنون احساس می کنند که میدان برای آنها باز است.

وی افزود: اگر مطالعه داشته باشید در 2-3 دهه اخیر این جریان ها همیشه حضور داشته اند و همان نگاه و افکار را بدیهی می دانند و آن نگاهشان به مسائل اجتماعی است.

وزیر کشور از دولت اصلاحات ادامه داد: اینکه زمانی تا این حد فرصت ابراز وجود نداشتند و امروز در صدد تحقق ایده های خود هستند را باید در اختلاف زمانی جستجو کرد. شرایط و اتفاقاتی که در سال‌های گذشته در جامعه رخ داده است، امروز احساس می‌کنند پشتوانه دارند و می‌توانند افکار خود را محقق کنند و این یک اتفاق نگران‌کننده است.

یکی از اعضای مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: با توجه به شرایط جامعه و آثار مخرب چنین رفتاری، اگر خوش بینانه به موضوع نگاه کنیم باید بگوییم که به دلیل عدم آگاهی و ناآگاهی از امور جامعه این کارها را انجام می دهند. ، اما بدبینانه این است که آنها در جایی خط می کشند.

وزیر کشور دولت اصلاحات با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و فشارهای ناشی از آن بر زندگی مردم در سال های اخیر خاطرنشان کرد: این گونه رفتارها و سخت گیری ها در عرصه های اجتماعی یکی از نتایج مستقیم ایجاد فضای دوقطبی در جامعه است. ایجاد و تشدید می کنند که بسیار نگران کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید