جریان مقاومت پیشرو است/ اقتدار و مقاومت راه حل مقابله با صهیونیست هاست

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه جوان در گفت و گو با راه آرمان; وی در خصوص موضوع قدس و بیداری رسانه ها نیز گفت: موضوع فلسطین یکی از موضوعاتی است که تقریباً تمام شده بود اما با آمدن امام و انقلاب اسلامی دوباره احیا شد.

وی افزود: صهیونیست ها سال ها فلسطینی ها را در حالت ناامیدی رها کردند تا به فکر احیای وطن و بازگشت آوارگان و فتح سرزمین خود نباشند زیرا صهیونیست ها کشور خود را در سال 1948 ساخته بودند. جنگ علیه فلسطینیان و کشورهای عربی.

گنجی تصریح می کند: در سال 1948 که بیشتر سرزمین فلسطین را اشغال کردند و در سال 1968 تا 1972 که اعراب پیروز شدند و همچنین در سال 1968 که پنج کشور عربی را با هم شکست دادند، تاریخ فلسطین به پایان رسید تا حضرت امام خمینی (ره). (ره) آمد و این سؤال را زنده کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام راحیل در سال 41 این موضوع را احیا کردند و از ابتدا موضوع مبارزه فلسطین را مطرح کردند و فلسطین را جزو اسلام دانستند اما پس از انقلاب در واقع ایران الهام بخش این موضوع بود.

گنجی گفت: ایدئولوژی مبارزه فلسطین به ایدئولوژی اسلام و میهن اسلامی تبدیل شده است و این امر موجب احیای بیت المقدس شده است و در مسیری که دو سه گروه چریکی به اسرائیل ضربه زده اند، کشورهای عربی شکست خورده اند. شکست خورده است. “

وی افزود: زمانی که مبارزات اسلام گرایان آزاد شد، جنوب لبنان و غزه آزاد شد و جریان اسلام گرا حماس حکومتی تشکیل داد و مردم را با خود همراه کرد. فلسطین احیا شد و انتفاضه فلسطین در سال 1987 توسط یک دولت یهودی از نیل تا فرات راه اندازی شد، آنها حصار آهنی به دور خود ساختند و دیوار حائل ساختند تا از آسیب جلوگیری کنند.

مدیرمسئول روزنامه جوان گفت: امام راحیل در بیانیه ای در حج خونین سال 1366 فرمودند: «دولت فلسطین با شعار نه شرقی نه غربی ملتهب شد. آنها جایی نرفته بودند. بنابراین کار کاملا برعکس شد تا 20 تا 25 سال منتظر پایان کار صهیونیست ها باشیم. این یک روند مترقی است و آسیب پذیری صهیونیست ها بیش از هر زمان دیگری آشکار است.

وی با بیان اینکه اگر حمایت آمریکا و غرب از صهیونیست ها نبود، حکومت آنها چندین بار سرنگون می شد، گفت: صهیونیست ها نفوذ زیادی در حاکمیت آمریکا دارند.

گنجی بی تفاوتی اروپایی ها به تاریخ فلسطین و حمایت آنها از اوکراینی ها را رسوایی خواند و گفت: اروپایی ها در این تاریخ ثابت کرده اند که اینجا فلسطین، یمن و افغانستان نیست. آنها ثابت کردند که چشمان آبی در واقع خون خاص آنهاست و از آنها حمایت می کنند و به اوکراین اسلحه می دهند. اما زمانی که عربستان سعودی 60 کودک یمنی را در اتوبوسی در مسیر مدرسه به قتل رساند، حتی از محکوم کردن او خودداری کردند.

وی افزود: این دوگانگی یکی از موهبت های الهی است، مردم دنیا را بیدار می کند، به هر حال این تبعیض، دوگانگی و بی عدالتی نسبت به انسان های روی کره زمین موضوعی است که اروپایی ها و آمریکایی ها مطرح کرده اند.

اخیراً آمریکایی‌ها تلاش زیادی کرده‌اند تا کشورهای کوچک اسلامی را متقاعد به سازش کنند تا وحدت جهان اسلام در قبال فلسطین نقض شود و فلسطین به مشکل شماره یک جهان اسلام تبدیل نشود، مانند بحرین و عمارات. وی گفت که ناراضی هستند و توسط آمریکایی ها اداره می شوند. بنابراین تحرکات مردم فلسطین در سرزمین های اشغالی نشان می دهد که این حاکمان کوچک عرب تأثیر چندانی بر معادلات ندارند و آزادسازی بیت المقدس همچنان یک مشکل اساسی است.

وی گفت: مقام معظم رهبری پیشنهاد داده اند و در سازمان ملل متحد ثبت نام کرده اند که فلسطینیان اعم از مسلمان و مسیحی در همه پرسی شرکت کنند و نوع سیستم مهاجران یهودی را برای ماندن یا نماندن تعیین کنند، بنابراین ما راه حل هستیم. ما آنها را تنها قدرت و مقاومت می دانیم.

گنجی تاکید کرد: امام راحل آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را در سال 58 به عنوان روز قدس اعلام کردند و سال هاست که این روز عجیب بوده است اما اکنون روز جهانی شده است و همه خواهند دید که تنها ایران نیست بلکه مردم نیز هستند. پاکستان تا هند و چین و افغانستان در حس همبستگی و بیداری جهانی و از نظر ناکارآمدی نقشه های سازش صهیونیستی به میدان خواهد آمد و به مردم فلسطین انگیزه خواهد داد که در این مبارزه احساس تنهایی نکنند.

وی گفت: پیش از این 10 فلسطینی کشته و یک اسرائیلی زخمی شده بود. اکنون در سال های اخیر این معادله به نصف کاهش یافته و تلفات جانی نیز داشته است که نشان می دهد جریان مقاومت مترقی است و شبکه های اجتماعی و رسانه ها به خوبی می توانند ظلم و شکنجه را افشا کنند و از آوارگی و آتش زدن مزارع فلسطینی ها استفاده کنند. .

گنجه گفت: فلسطین همچنان با فرهنگ سیاسی و بین المللی مطابقت دارد و این همان چیزی است که امام می خواستند.

دیدگاهتان را بنویسید