جمهوری‌خواه‌ترین و مردمی‌ترین نظام روی زمین ایران و نظام اسلامی است


ساعت: 15:41
تاریخ انتشار: 1401/01/12
کد خبر: 1818862

آیت الله علم الهدی گفت: امروز پس از 42 سال رای مردم به نظام جمهوری اسلامی در جهان، مدعی هستیم که جمهوری خواه ترین و مردمی ترین نظام روی کره زمین ایران و نظام اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: امروز آخرین جمعه ماه مبارک شعبان است و امیدوارم از برکات این ماه بهره مند شده باشیم. تمام تقوای عملی در مناجات شعبانیه در چهار ویژگی ذکر شده است.

وی افزود: مناجات شعبانیه صرف نظر از جریان خاص بین بنده و خدا، سرشار از آموزه بندگی خداوند است و علاوه بر جملات این دعا، راهکارهایی در جریان عبادت حق ارائه می شود. “

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به 12 فروردین؛ سالگرد تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی: این مهم با رای قاطع مردم انجام شد و آنچه در ابتدا عظمت انقلاب ما را به جهانیان ثابت کرد این بود که مردم این کشور آنقدر تشنه انقلاب بودند که همه پرسی برگزار شد و این همه پرسی جامع در کشور برگزار شد.

آیت الله علم الهدی گفت: این مصداق مهم مردم سالاری دینی است، یعنی سرنوشت در دست خود مردم است و جامعه مبتنی بر دین را اداره می کنند و این خلاصه ای از اهمیت نظام جمهوری اسلامی است. ; همه چیز باید مردمی و بر اساس خواست مردم باشد، امروز پس از 42 سال رای مردم به جمهوری اسلامی مدعی هستیم که جمهوری‌خواه‌ترین و مردمی‌ترین نظام روی کره زمین ایران و نظام اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران افرادی هستند که تصمیم می گیرند و اراده می کنند. در شرق حزب و در غرب لابی صهیونیستی برای مردم تصمیم می گیرد و فقط این نظام روی کره زمین به اراده مردم اهمیت می دهد. جمهوری را مردم ما وارد این نظام کردند و رکن دیگر نظام اسلام گرایی است که بالاتر از جمهوریت است چون ما اسلام آورده ایم و قرآن هم می گوید حاکمیت از آن خداست.

آیت الله علم الهدی گفت: مشارکت سیاسی در اندیشه سیاسی اسلام یک تکلیف است و این مشارکت سیاسی بر مردم واجب است. در کوچکترین و بزرگ ترین مسائل نظام، مردم باید رای دهند و با انتخاب رئیس جمهور و نماینده و غیره کاری در این مملکت نمی توان کرد مگر به خواست مردم و انتخابات رسمی و اگر باشد. حرکت خلاف رای مردم انجام شده، همه محکوم می کنند.

وی گفت: اسلام گرایی رکن مهم جمهوریت است و بر خلاف حکم خدا و رای مردم نباید در عرصه سیاست گذاری و اجرا حرکتی صورت گیرد. حرام نباید در میدان جمهوری اسلامی راه داشته باشد و در میدان این نظام ظاهر نشود.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: در این نظام اسلامی حرام را نباید به رسمیت شناخت و در رویدادهای اجتماعی نشان نداد، چرا که خلاف اسلام نظام ماست؛ بلکه در این نظام اسلامی باید حرام را به رسمیت شناخت و در رویدادهای اجتماعی نشان داد. این جمهوری اسلامی است و همه ارزش های اسلام باید اجرا شود. حکومت مردمی باید با خدا هماهنگ باشد و برای خدا به مردم خدمت کند و این حکومت مردمی است و خدا را شکر می کنیم که در این نظام حکومت مردمی داریم.

وی با اشاره به توجه دولت به مشهد گفت: سالانه 26 هزار میلیارد تن وام از سوی دولت به شهرستان و استان اعطا شده و 36 هزار میلیارد نیز تسهیلات برای اشتغال استان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید