جمعه تهران دارم: ما در دنیا مردمی پاک‌تر و محبوب‌تر از نظام جمهوری اسلامی نداریم.

جمعه تهران دارم: ما در دنیا مردمی پاک‌تر و محبوب‌تر از نظام جمهوری اسلامی نداریم.

وی افزود: خداوند به بندگانش آنچه را که نیاز دارند داده است. نعمت های او قابل شمارش نیست. اگر کسی در زندگی شما هدیه خوبی به شما بدهد، هرگز فراموش نخواهید کرد. خداوند ما را بسیار دوست داشته است و ما باید خدا را دوست داشته باشیم و او را فراموش نکنیم و بترسیم که خداوند محبتش را از ما بگیرد و نعمتش را از ما بگیرد. این امنیت و این آرامش و این نظام مردمی نعمتی از جانب خداوند است. ما برای رضای خدا آسمانی تمیزتر و مردمی تر و خدمتگزارتر از این نظام که نایب امام زمان رهبری آن را بر عهده داشت نداریم. ما مجلس و دولت کوشاتر و مهربانتر از نزدیکان شما که امروز در خدمت شما هستند نداریم.

خطیب جمعه تهران گفت: این خادمان عاشق ما بی قرار هستند و مردم ما مردمی دارند که تاریخ را مانند آنها ندیده اند. فداکاری هایی مثل این ملت و صبری مثل صبر این ملت در اوایل اسلام هم وجود نداشت. ما باید قدر این ملت خود را بدانیم. ادارات و مسئولین جمهوری اسلامی نباید مردم را از سازمان ها و ادارات دولتی تحقیر کنند. کاری نکنید که مردم جلوی میز داوران احساس کنند. مشتری نباید نگران توهین باشد. خدا گفت تو انسان هستی ما به فرزندان آدم احترام می گذاریم. نمی گوید ما صالحان و عالمان را گرامی داشتیم. خداوند به مردم احترام می گذارد و مردم باید به دولت و دولت احترام بگذارند. اینها مردم و مسئولانی از این دست هستند. خداپرستی هم احترام ظاهری و هم خدمت به یکدیگر را به ما یادآوری می کند.

وی ادامه داد: امروز زادروز قهرمان عرصه صبر و برجسته ترین چهره مبارزه با نفاق و قابل اعتمادترین مردی است که امانت شهدا را برای نسل ها منتقل می کند. او عارف و عالم و مجاهد و صبور و حکیم است. این جلوه ای از صفات زیبایی و شهرت است. بوی انبیا و امامان معصوم را می دهد. آینه تمام قد حضرت علی و وارث تمام فضایل مادرش حضرت خدیجه است. ما این خانم را معلم همه انقلابیون می دانیم. خانواده های شهدا که به خون شهدا حساس هستند، دل به این امام داده اند. این روز را به امام زمان خود و ملت شریف و معارف نهضت تبریک می گویم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی صدیقی با اشاره به روز پرستار گفت: شیردهی چیز عجیبی است. از منظر سرگذشت و سیره ائمه و سخنان بزرگان عرفای ما و نیز از منظر سخنان رهبر فرزانه و عاقل و فرزانه ما، خواهرخواندگی از جایگاه والایی برخوردار است. امام راحل فرمودند شیر دادن شغلی است که از عالی ترین عبادات است. این عبادتی است که بالاتر از عبادت درجه اول است. علامه طباطبایی که می گفت ما علامه طباطبایی را قبول داریم، گفت: حاضرم هفتاد سال عبادت را با یک شب شیر دادن جایگزین کنم. برای بیان محاسن آنها تقیه می کنم. معجزات آنها از اعمال خود و شاگردانشان آشکار است. رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند پرستار هم فرشته رحمت بیمار است و هم دستیار پزشک و هم غم بیمار. پرستاران همیشه مقدس بوده اند، اما در این دوران تاج و تخت، جامعه پزشکی و جامعه پرستاری وارد عرصه جهاد شدند و جزء رزمندگان و شهدای ایثار شدند. 200 هزار شهید سلامت در فهرست شهدای ما ثبت شده است. این روز را به همه پرستاران تبریک می گوییم و از پرسنل انتظار پیشرفت پرستاری و توزیع عادلانه پرستاری را داریم.

مذاکرات قبلی برد- باخت بود

وی در خصوص مذاکرات نیز گفت: در این دولت مذاکراتی در حال انجام است. این مذاکرات این پیام را دارد که دولت استان و مردم خواهان تعامل معقول با همه کشورهای جهان هستند. اما این مذاکرات با داستانی که همه وعده داده بودند متفاوت است. انتقاد کردند و وام گرفتند. هیچ پیروزی وجود نداشت. پیروزی یک باخت بود. اما امروز مذاکره کنندگان افرادی قوی و خوش مطالعه با بسته های آماده هستند. این مذاکره برای مذاکره نیست. تمام تحریم های استکباری را که این دوره بر کشورمان تحمیل کرد، برداریم.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: آمریکا در سه دوره به ویژه در دوران ترامپ و قبل از آن در سه جبهه علیه جمهوری اسلامی توطئه کرد. یکی وزارت خزانه داری آمریکا بود که تحریم ها را آماده می کرد. دومی وزارت امور خارجه بود که دولت ها را زیر نظر داشت و تهدید کرد که با ما معامله نمی کند. افرادی که این کار را کردند به شدت جریمه شدند و سومی هم سازمان سیا بود که از اول انقلاب تلاش می کرد مردم را بدنام کند.

وی افزود: اما با هدایت یک رهبر فرزانه و بصیرت مردم در هر سه جبهه منفعل شده و هرگز به این اهداف شوم نخواهند رسید. البته در هشت ماه گذشته واردات 38 درصد، صادرات افزایش یافته و فروش نفت رو به رشد است. نفت ما فروخته می شود و هم واردات و هم صادرات داریم. مقاومت مردم جواب داده و مردم باید این چند صباحی صبور باشند. دولت جدید دولت عشق است و این همکاری بین دولت و مجلس و قوه قضائیه به نتیجه خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: کم آبی است. شیطان می خواست با این برنامه مردم و حکومت را در مقابل هم قرار دهد. حرکاتی که در جاهایی انجام می شود این است که بچه خانه را از پدر خانه بخواهند. اما ما جلساتی را دیدیم که سران قوای سه گانه با دانشجویان داشتند که جواب همه را دادند و گفتند شما فرزندان ما هستید و گله ها را می کشیم. مشکل آب تنها مشکل دولت نیست. در جنگ اگر ملت نبود حکومت نمی توانست حکومت کند. امروز جنگ اقتصاد و کم آبی است و شما همه صاحب خانه و صاحب انقلاب هستید. بنابراین رهبران افکار و کسانی که واجد شرایط هستند باید افکار خود را ارائه دهند.

وی افزود: در شرایطی که همه برای یکدیگر محرم هستند، این مذاکره به پیروزی می انجامد و این مرحله را با پیروزی پشت سر می گذاریم.

هیچکس در دنیا جرات حمله به ایران را ندارد

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی خطیب جمعه تهران در خطبه های اول نماز جمعه امروز ۱۹ آذر گفت: ما رفتیم.

کاظم صدیگی در خطبه اول نماز سیاسی-مذهبی روز جمعه دانشگاه تهران با اشاره به خطر دشمنان داخلی و نفسانی اظهار داشت: قرآن کریم تاکید دارد که باید برای مقابله با خطرات درونی که قیامت ما را تهدید می کند آماده باشیم. .

وی با اشاره به سوره حمد گفت: در این سوره عهدنا الصراط المستقیم می گوییم. رهبری ما رهبری اولیه است و قانون رهبری کلی جهان شامل ما می شود. آنها وظایف خود را به طور فیزیکی و طبیعی و همچنین دستگاه های گیرنده و فرستنده و نوع ارتباط را می شناسند و انجام می دهند. سیستم عصبی ما به روشی خالص به ما خدمت می کند. این هدایت کلی است و ما در بعد فیزیکی این هدایت را داریم. علاوه بر این، هدایت خداوند، هدایت تشریعی را به ما هدیه داده است. خداوند نشانی خود و بهشت، آدرس پیامبر و ائمه را به ما داده است. در عبادت عاشورا به امام حسین یا اباعبدالله می گوییم این تقرب به خدا و رسولش است و … بین ما و خدا فاصله است. بین ما و مأموریت هم فاصله است. برای تماس با پیامبر و تماس با امیرالمومنین به آدرس نیاز داریم. امام حسین رأس خدا و رأس علم و رأس جهاد و رأس فضایل است. ما به آدرس هایی نیاز داریم تا به آنها برسیم. ما باید این آدرس را پیدا کنیم. این خطاب را خداوند متعال با ارسال راسل و انزال کتب به مردم داده است. خداوند می فرماید: این کتابی است که در آن برای پرهیزگاران هدایتی نیست. و در بعضی جاها راهنمای NAS وجود دارد. کسی پرده را کنار زده و آفتاب به آن نمی رسد. این مقصر است. مانند دین الهی است که خورشید بر همه می تابد و عده ای حجاب باطنی دارند و نور هدایت را دریافت نمی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی نیز گفت: برخلاف رهنمودهای اصلی تشریعی، برای رهنمودهای تشریعی جایزه در نظر گرفته شده است. صدایی از خداوند دریافت می کنیم که برای رسیدن به خدا و رسیدن به توحید ذاتی ما را به روح ما می رساند. بیایید در توحید غنی شویم. خدا را ببینیم خدا ما را صدا کرد که بیاییم. خداوند متعال یعنی صعود. یوسف فطرت تو اسیر است و باید آن را از چاه نفست بلند کنی.

وی افزود: اگر به ندای سفیران، پیشوایان و اخلاق مداران الهی لبیک بگوییم و راه آنان را پیش بگیریم، خداوند وعده داده است که حیاتی غیر از حیات حیوانی و گیاهی به ما عطا کند. این زندگی خلیفه و عرش الهی است.

خطیب جمعه تهران با اشاره به خطبه های آیت الله العظمی بهجت گفت: جوانان زیادی از ایشان دریافت کرده اند که اگر نصف عمر خود را صرف یافتن مربی کند، سزاوار آن است. همه دنبال عارف می گردند. امام و آیت الله بهجت عارف بودند. همه عرفا ارادتمند رهبر ما هستند. مسیر را باید از آنها جستجو کرد. آیت الله بهجت فرمودند باید راه را پیدا کنید. در صف باشید، استاد به شما خواهد رسید. این یک راهنمای پاداش است. کسانی که به نماز جمعه می آیند، خدا رحمتشان کند. ثواب حج، نقد اوست و علاوه بر این، مورد احترام خداوند است.

وی افزود: کسانی که به وظایف دینی خود عمل کنند، خداوند به ما نوری می دهد که زندگی تازه ای به ما می بخشد. این به ما علمی می دهد که در این انجمن ها گرفتار نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید