انتقاد صریح از رئیسی; جهش 750 تومانی در یک روز نگران کننده است.

انتقاد صریح از رئیسی;  جهش 750 تومانی در یک روز نگران کننده است.

اراده ای برای کنترل بازارهای مالی و مدیریت آنها وجود ندارد. این موضوع زمانی دردناک می شود که بدانیم شرایط اولیه کنترل بازار به خصوص در زمینه ذخایر خارجی وجود دارد اما کاری انجام نمی شود.

سایت رویداد۲۴ در مطلبی به انتقاد از سیاست ابراهیم رئیسی پرداخته است.

در این مطلب آمده است: رئیسی یک بار در انتخابات ۱۳۹۵ در رقابت با حسن روحانی به طعنه گفت خدا رحمت کند ما رئیس جمهور نشدیم. در مناظره های انتخاباتی سال 1400 نیز گفت که اقتصاددانان را در خط مقدم قرار خواهم داد، اما نتیجه همه وعده ها این بود که کم تجربه ترین تیم اقتصادی در نهادهای مختلف پولی که کمترین تجربه ای در مدیریت نداشتند منصوب شد. وعده کنترل بازارهای مالی این بود که قیمت دلار در سال 1401 به عجیب ترین رکورد خود رسید و وارد کانال 36 هزار تومان شد و در عین حال یکی از بزرگترین ریزش ها در بورس اتفاق افتاد.

برنامه دولت برای کنترل بازار ارز تاکنون این است که رسانه ها از انتشار اخبار قیمت دلار منع شده و تنها اجازه انتشار قیمت «نیم دلار»، «دلار بازار یکپارچه»، «دلار ملی» را دارند. “، اما هیچ کس نمی تواند قیمت دلار اصلی را پیدا کند. انتشار به بازار آزاد!

در حالی که وضعیت معیشتی مردم به سخت ترین روزهای خود رسیده است، ابراهیم رئیسی روز گذشته گفت: تحولات زیادی حاصل شده که عموم مردم و حتی بسیاری از نخبگان اطلاعات دقیق و کاملی از آن ندارند!

معنای این جمله مشخص نیست و معلوم نیست این چه نوع پیشرفتی است که حتی نخبگان از آن خبر ندارند، اما آنچه مشخص است اراده ای برای کنترل و مدیریت بازارهای مالی وجود ندارد. این موضوع زمانی دردناک می شود که بدانیم شرایط اولیه کنترل بازار به خصوص در زمینه ذخایر خارجی وجود دارد اما کاری انجام نمی شود. علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی از جمع آوری بیش از 500 میلیون دلار از وجوه جمهوری اسلامی ایران که بیش از 50 سال پیش در انگلیس وصول نشده باقی مانده بود، با کمک بانک مرکزی عمان خبر داد. بنابراین بعید است که دولت حتی بتواند قیمت دلار را کنترل کند. هر چند جهش 750 تومانی در یک روز نیز یکی از اتفاقات نگران کننده بود.

دیدگاهتان را بنویسید