انتقاد پیشکسوت پرسپولیس از شرایط دروازه بان ملی پوش در دربی

انتقاد پیشکسوت پرسپولیس از شرایط دروازه بان ملی پوش در دربی

بهروز سلطانی که پیش از دیدار استقلال و پرسپولیس درباره نقش ویژه دروازه بان ها در تعیین نتیجه این دیدار صحبت کرد، در این باره گفت: بله، به هر حال دروازه بان ها نقش مهمی در دیدارهای حساس دارند. در فینال جام جهانی هم دیدید که مارتینز دروازه بان آرژانتین در دقایق پایانی وقت اضافه یک توپ تک به تک گرفت تا امید تیمش را در ضربات پنالتی زنده نگه دارد. اگر آن توپ گل می شد، فرانسه برای دومین بار متوالی قهرمان جام جهانی می شد، اما این اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: دروازه بان آرژانتینی که شاید شبیه بهترین دروازه بان یا ستاره نباشد، از آن سیو در دقایق پایانی چنان روحیه گرفت که در ضربات پنالتی فینال جام جهانی، ضربات پشت سر هم فرانسوی ها را مهار کرد. این همان نقش ویژه ای است که یک دروازه بان می تواند در بازی های مهم بازی کند و تیمش را از خطر نجات دهد یا به پیروزی منجر شود. همچنین پیش بینی کردم در این دربی دروازه بان های اول و دوم تیم ملی با یکدیگر رقابت داخلی داشته باشند.

دروازه بان سابق تیم ملی ایران و پرسپولیس اضافه کرد: علیرضا بیرانوند و سید حسین حسینی در این سمت حضور داشتند و تصور من این بود که این دو دروازه بان تیم ملی کار را انجام دهند. البته به نظر من علیرضا بیرانوند با آن علیرضا بیرانوند گذشته فاصله زیادی داشت. نمی دونم چرا با ماسک بازی می کردی؟ یک دروازه بان در طول مسابقه باید دید وسیعی داشته باشد و این نقاب اجازه نمی داد علیرضا به راحتی دروازه بان شود. آیا او بدون ماسک مقابل آمریکا بازی نکرد؟ چرا در دربی دوباره آن ماسک مزاحم را روی صورتش زدند؟ یک دروازه بان با یک مدافع یا یک هافبک و غیره متفاوت است. او نمی تواند به راحتی با حواس پرتی ماسک کار کند و متأسفانه هیچکس این هشدار را نداد تا کار را برای او سخت کند.

وی ادامه داد: البته نمی دانم چرا مربی دروازه بان های برزیلی پرسپولیس که این همه در رزومه کاری خود دارد، متوجه این موضوع نشد؟ اگر علیرضا بیرانوند طبق دستور پزشک نمی تواند بدون ماسک بازی کند پس چرا در جام جهانی مقابل آمریکا بدون ماسک بازی کرد؟ آیا این موضوع باید بررسی شود یا حداقل دوستان به ما اطلاع دهند تا بدانیم جریان چیست؟ بیرانوند دروازه بان خوبی است و آمار قابل قبولی در این فصل داشت، اما دربی او را خراب کرد و فکر می کنم ماسک یک ناراحتی اضافی بود.

بهروز سلطانی همچنین افزود: پرسپولیس با مشکل بزرگی مواجه شد و من نفهمیدم چطور یک بازیکن خارجی با وجود اینکه قرارداد دارد هیچ تعهدی به تیمش ندارد چرا یورگن لوکادیا اجازه دارد در آستانه چنین اتفاقی تیمش را ترک کند. مسابقه مهم؟ در این فصل تمامی اهداف برنامه های پرسپولیس برای این مهاجم هلندی در نظر گرفته شده و به سمت او می رود. چرا؟ چرا یکی از باشگاه پرسپولیس نتوانست مانع از سفر لوکادیا شود؟ مطمئنم اگر پرسپولیس یورگن لوکادیا را در ترکیب داشت، بازی با استقلال و شاید حتی برد راحت تر بود. من نمی دانم نقشه بعدی این مهاجم چیست؟ باشگاه باید وضعیت یورگن لوکادیا را روشن و پیگیری کند تا ببیند تکلیف چیست؟

دروازه بان سابق سرخ پوشان تهرانی درباره عملکرد تیم پرسپولیس در دربی گفت: پرسپولیس در غیاب لوکادیا و شیخ دیابه خوب شروع کرد. او بدون مهاجم بازی کرد اما زود به ثمر رسید. پرسپولیس باید منطقی و هوشمندانه تر بازی می کرد اما اشتباهات عجیبی داشت و برخی مدافعان این تیم بی دقت بودند تا استقلال نه تنها جبران کند، بلکه گل پیروزی را هم به ثمر رساند. خدا پدر و مادر ساپینتو را بیامرزد که شیفت هایشان به نفع پرسپولیس تمام شد.

او جایگزین روزبه چکی و ارسلان مطهری، هر دو گلزن تیمش که روحیه خوبی هم داشتند، گرفت تا کار را برای تیمش سخت کند و کار را برای پرسپولیس آسان کند. وقتی روزبه چسمی از زمین رفت با خودم گفتم حالا خط هافبک و حتی خط حمله پرسپولیس راحت تر کار می کند و در نهایت گل می خورند.

وی با تمجید از عملکرد گیورگی گلچیانی خاطرنشان کرد: در دربی تفاوت یک بازیکن حرفه ای خارجی با فردی مثل لوکادیا را دیدیم. گئورگی گلسیانی طوری بازی کرد که من را به یاد هم تیمی های دهه 60م انداخت. او با غیرت و تعصب زیاد بازی کرد و در دربی 2 گل به عنوان مدافع به ثمر رساند که این کار هرکسی نیست. این مدافع گرجستانی بعد از بازی از کوره در نرفت و مصاحبه اش را دیدم که گفت اشتباهات دفاعی کردیم. منطقی و حرفه ای صحبت می کرد، کورکورانه نمی خواند و ادعای اضافی نمی کرد. بازیکنانی مثل جورجی گلچیانی برای پرسپولیس مثل طلا هستند و باید قدر چنین بازیکنی را دانست.

سلطانی در نهایت درباره وضعیت پرسپولیس گفت: پرسپولیس باید روز شنبه با پیکان بازی کند. در لیگ 16 تیمی بازی آسانی وجود ندارد و پرسپولیس را در دربی چندان خوب ندیدم. شاید وقفه طولانی در لیگ برتر روی عملکرد تیمی بچه ها تاثیر گذاشته باشد اما باید پیکان را برد. پرسپولیسی ها اگر بخواهند در این فصل جام را ببرند به 3 امتیاز بازی هایی مثل پیکان نیاز مبرم دارند. این دیدار از اهمیت بالایی برخوردار است و باید کسب حداکثر امتیاز در چنین دیدارهایی در دستور کار پرسپولیس قرار گیرد. امیدوارم پسرها دربی را فراموش کنند و با قدرت شروع کنند تا پیکان را شکست دهند.

دیدگاهتان را بنویسید