انتقاد کره شمالی از بیانیه دبیرکل سازمان ملل در مورد خلع سلاح هسته ای

وی گفت: از اظهارات دبیرکل سازمان ملل که به شدت مغرضانه و ناکارآمد و مغایر با وظایف وی در منشور سازمان ملل در خصوص موضوع شبه جزیره کره بود متاسفم.

معاون وزیر امور خارجه کره شمالی ادامه داد: به اصطلاح خلع سلاح هسته ای کامل، قابل راستی آزمایی و برگشت ناپذیری که توسط آمریکا و نیروهای نیابتی آن ترویج می شود، نقض حاکمیت کره شمالی است زیرا خواستار خلع سلاح یکجانبه است و گوترش به خوبی می داند که کره شمالی کاملاً این کار را انجام می دهد. این ایده یک طرفه را رد می کند و آن را تحمل نمی کند.

کیم تاکید کرد که برنامه هسته ای کره شمالی “انتخاب اجتناب ناپذیر” آن برای حفاظت از امنیت این کشور است و از گوترش خواست در “وضعیت بسیار شدید” در شبه جزیره “از پخش سخنان و اقدامات خطرناکی که مانند “ریختن بنزین روی شعله های آتش” است، دست بردارد. این روغن است، مراقب باشید.

به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه حملات اخیر به نیروگاه اتمی اوکراین، بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا را “انتحاری” توصیف کرد و از طولانی شدن جنگ در اوکراین ابراز نگرانی کرد.

گوترش از کشورهای دارای سلاح اتمی خواست تا به سیاست عدم استفاده اول سازمان ملل متعهد شوند که بر اساس آن کشورها متعهد می شوند از سلاح هسته ای استفاده نکنند.

وی تصریح کرد: هیچکس نمی تواند تصور کند که یک جنگ هسته ای دیگر رخ دهد. این جنگ زمین را نابود خواهد کرد. اگر هیچ کس ابتدا از این سلاح ها استفاده نکند، جنگ هسته ای رخ نخواهد داد.

وی همچنین از کشورهایی که دارای تسلیحات هسته‌ای هستند، خواست از تهدید یا آغاز جنگ هسته‌ای علیه کشورهای غیرهسته‌ای خودداری کنند.

کشورهای غربی و همچنین سازمان ملل بارها آزمایش های موشکی بالستیک کره شمالی را محکوم کرده اند.

به دنبال گمانه زنی های کره جنوبی و ایالات متحده مبنی بر اینکه پیونگ یانگ ممکن است بر اساس تصاویر ماهواره ای آزمایش هسته ای انجام دهد، کره شمالی تونل های آزمایش هسته ای، از جمله کار بر روی دومین تونل زیرزمینی را فعال کرده و در حال کار است.

با انتشار این خبر از سئول، رویترز در ادامه گزارش داد: مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی با تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای اعلام کرد که به نظر می رسد کارهای مقدماتی بر روی تونل شماره 3 مجموعه آزمایش هسته ای در حال انجام است.

Punggye-ri در کره شمالی کامل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید