بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص خلع سلاح هسته ای و انرژی، موید مواضع قبلی ایشان است.


ساعت: 19:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۹
کد خبر: 1809428

بانکی پور فرد گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب در این خصوص موضع قاطع و صریح ایشان است که همواره بر آن تاکید داشته و دارد. آنها همیشه به آینده نگاه می کنند و به آینده نگاه می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس . وی در خصوص بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری و جهت گیری مجدد ایشان به سمت انرژی صلح آمیز هسته ای، گفت: بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص موضع قاطع و صریح ایشان است که همواره بر آن تاکید شده و هنوز هم مورد تاکید قرار گرفته است. آنها همیشه به آینده نگاه می کنند و به آینده نگاه می کنند.


امیرحسین بانکی پورفرد ادامه داد: واقعیت این است که در آینده نفتی وجود نخواهد داشت و هر کشوری در جهان که به منبع انرژی هسته‌ای دسترسی دارد می‌تواند انرژی خود را تامین کند و آن‌هایی که به آن نیاز ندارند می‌توانند از این طریق تامین شوند. کشورهای دیگر تا حدود زیادی از طرف دیگر در شرایطی قرار بگیرند که استقلال کشورشان زیر سوال باشد.


وی افزود: این راهبرد مقام معظم رهبری از مدت ها قبل مطرح شده بود که دستیابی به انرژی هسته ای یکی از ارکان اساسی راهبرد نظام است. نه فقط کشور ما، بلکه هر کشوری که بخواهد در آینده زنده بماند و دو پایی بماند و وابسته نباشد.




نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه مقام معظم رهبری به مواضع قبلی به این دلیل است که در مذاکرات هسته ای و مسیر پیش رو به این موضوعات پرداخته و جزو اولویت های کشور است. برنامه ریزی.


بانکی پور فرد ادامه داد: موضع ایشان در خصوص برجام از ابتدا همین بوده و تاکید می کنند که برای مذاکره با دیگران باید خطوط را رعایت کنیم. متأسفانه این خطوط در دوره های گذشته و علیرغم تأکید مقام معظم رهبری بر دیدارها و جلسات خصوصی رعایت نشده است.» علناً دیده نشده است؛ مقام معظم رهبری همچنان در حال مذاکره هستند و باید همان خطوط را رعایت کرد و بیانات مقام معظم رهبری. دیروز همان مواضع قبلی را برجسته کرد.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید