انفجار در خط حمله استقلال; 5 بازیکن در راه جدایی

بدون شک اگر استقلالی ها در بازی های بزرگ شکست نمی خوردند و دربی های صد و صد و یکم را به رقیب سنتی خود نمی باختند، نتیجه این دور پربار و جذاب را دریافت می کردند و با جام قهرمانان از لیگ خداحافظی می کردند. اما یک باخت در آن بازی‌ها باعث می‌شود بهترین دوره لیگ نتواند به قهرمانی برسد.

مهدی کایدی نقش انکارناپذیری در موفقیت استقلال داشت. کایدی با زدن 12 گل در فصل بیست و دوم بدون شک موفق ترین بازیکن استقلال بود و در کنار او محمد محبی با زدن 8 گل توانست خود را یکی از موثرترین بازیکنان خطاب کند.

اگرچه کوین یاماگا در گل های استقلال بسیار موثر بود اما این بازیکن برای استقلالی ها مهاجم محسوب نمی شود و در ابتدا بازیکنی است که در دفاع و هافبک بازی می کند.

استقلالی ها نگران جدایی یاماگا در فصل آینده نیستند زیرا این بازیکن فرانسوی با استقلال قرارداد دارد و عملکردش به گونه ای است که هر مربی ای که فصل آینده هدایت استقلال را بر عهده بگیرد او را می خواهد. اما دیگر مهاجمان استقلال یکی پس از دیگری این باشگاه را ترک خواهند کرد.

مهدی قائدی خیلی زود جام خود را از باشگاه استقلال جدا کرد و نامه خداحافظی نوشت. حفظ محمد محبی هم برای استقلال بسیار سخت است و با توجه به مشکلات مالی که در این باشگاه وجود دارد، پرداخت 600 هزار یورو برای گرفتن موافقت این بازیکن در شرایط فعلی کار ساده ای نیست.

استقلال برای پرداخت بدهی محیبی و گرفتن موافقت نهایی این بازیکن از باشگاه سانتا کلارا نیاز به تامین بودجه 30 میلیارد تومانی دارد. با توجه به شرایط کنونی جدایی محبی از استقلال بسیار نزدیک است و احتمال کمی وجود دارد که این بازیکن در فصل آینده در استقلال دیده شود.

اما در کنار این دو مهاجم زمزمه جدایی 3 مهاجم دیگر از استقلال به گوش می رسد که البته هیچگاه عملکرد این 3 بازیکن مورد تایید کارشناسان قرار نگرفت.

آرمان رمضانی، پیمان بابایی و سجاد شهبازاده بازیکنانی هستند که با سایر تیم ها برای جدایی از استقلال مذاکره کردند. با توجه به اینکه عملکرد این سه بازیکن هرگز راضی کننده نیست، جدایی آنها از استقلال با تایید مدیران استقلال همراه خواهد بود و هیچکس مانع این جدایی نخواهد شد.

رمضانی اگرچه در استقلال زحمات زیادی کشید، اما هیچ گاه بازیکن موثری در تیم استقلال نبود. پیمان بابایی با وجود موقعیت های متعددی که به او داده شد، نتوانست از این فرصت نهایت استفاده را برای حفظ پیراهن استقلال ببرد. اما فاجعه بارترین آنها سجاد شهبازاده است که با وجود درخشش در سال های منتهی به بازگشت به استقلال، حتی نتوانست حتی یک گل با پیراهن آبی به ثمر برساند.

بدون شک شهباززاده بازیکنی توانمند از نظر فنی است اما عدم اعتماد به نفس و شاید درخشش قیدی و محیبی در نهایت باعث شد تا این بازیکن هیچ گاه نقش موثری در تیم استقلال پیدا نکند و مردی در خط آتش استقلال باشد.

اما کنار گذاشتن این 3 بازیکن نه چندان موثر در کنار 2 مهاجم برجسته باعث می شود استقلال 5 مهاجم خود را به طور کامل از دست بدهد و فقط ارسلان مطهری برای فصل آینده قطعی شود.

در واقع جدایی این بازیکنان هشداری جدی برای مدیران استقلال است تا سریعاً بازیکنان جدید را در این پست بیاورند و از بروز بحران در خط حمله جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید