انفجار در مسیر دو کاروان ائتلاف آمریکایی در عراق

ساعت: 11:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799112

دو کاروان لجستیک کاروان آمریکایی در جنوب و مرکز عراق هدف بمب کنار جاده ای قرار گرفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این بمب گذاری اندکی بعد از ظهر در مقابل کاروان ائتلاف آمریکایی که تجهیزات مورد نیاز نیروهای آمریکایی در عراق را حمل می کرد، رخ داد.

به گفته منابع عراقی، اولین انفجار در جاده بین استان های المتنه و دی کار زمانی رخ داد که یک کامیون حامل تجهیزات مورد نیاز آمریکایی ها در حال عبور بود. در این انفجار کسی آسیب ندید.

دومین انفجار در منطقه الیوسفیه در استان بغداد رخ داد. این انفجار تلفات جانی نداشت.

بر اساس گزارش رسانه های عراقی، حملات به کاروان های لجستیکی آمریکا از ابتدای سال جدید میلادی تشدید شده و پایگاه های عراق در سوریه و عراق هدف حملات روزانه پهپادها و موشک ها قرار گرفته است.

پس از تصمیم پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای خارجی از این کشور و تاخیر بغداد در انجام آن، کاروان های ائتلاف آمریکایی چندین بار در هفته و گاه چندین بار در روز هدف بمب های کنار جاده ای قرار گرفته اند.

کاروان های حامل تجهیزات لجستیکی برای نیروهای آمریکایی مستقر در عراق در ماه های اخیر بارها هدف بمب های کنار جاده ای قرار گرفته اند. بنابراین، ارتش آمریکا تجهیزات را به شرکت های خصوصی عراقی واگذار کرده است.

گروه های عراقی به دنبال قطعنامه ای که پارلمان عراق به تصویب رساند، از دولت عراق می خواهند که نیروهای خارجی را از عراق بیرون کند.

در ژانویه 1998، پارلمان عراق طرح اخراج نیروهای خارجی از این کشور را در پی حمله تروریستی به آمریکا در ترور سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی آل تصویب کرد. -مهندس به جای -سر شهید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید