انقلاب‌های آزادی‌خواهانه در سراسر جهان با الهام از قیام حضرت سیدالشهدا (ع) / یک گل بهار می‌آورد.


ساعت: 11:07
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886770

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا گفت: انقلاب‌های آزادی‌خواهانه‌ای که در جهان به وقوع پیوست، الهام‌بخش قیام امام (ع) بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: همه می دانیم که در عرصه فرهنگ عاشورا، انقلاب های آزادی خواهانه ای که در جهان رخ داد، الهام گرفته از قیام حضرت سیدالشهدا علیه السلام است. شهدا (علیه السلام).

وی با تاکید بر نقش قیام امام حسین(ع) در شکل گیری انقلاب های آزادی خواهانه در جهان، افزود: گاندی رهبر هند آزادی خواه نیز گفت من که موفق به نجات هند شدم از عاشورا درس گرفتم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در شورای اسلامی با بیان اینکه کربلا برای عاشقان این مکتب درس جامعی در عرصه های مختلف دارد، تصریح کرد: فردی که به استقبال شهادت می رود و سخت می جنگد اسیر نیست بلکه در در واقع مکتبی که در این شهادت است افتخار است، هرگز اسیر دشمن نخواهد شد.

وی افزود: در روز عاشورا حتی زمانی که در محاصره بودند، برای حفظ ارزش های خود بر این سختی ها غلبه کردند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در فرهنگ عاشورا وقتی سر امام حسین (ع) در شام در برابر دختر بزرگوارشان قرار می گیرد، از مصائب، غم ها و سختی ها حتی گلایه نمی کند. در مورد شهادت امام حسین علیه السلام گلایه نکردند، اما از عزل معجر شکایت کردند، یعنی ارزشها برای اهل بیت علیهم السلام مقدم بر همه مشکلات بود.

حجت الاسلام حسینی کیا با بیان اینکه امام حسین (ع) در همه عرصه ها و در بسیاری از عرصه ها الگو بود، اذعان داشت: باید از عاشورا درس برادری، برابری، رعایت حقوق مردم و پرهیز از طعمه خواری بیاموزیم. المال

وی با تاکید بر اینکه برای گام نهادن در مکتب حضرت سیدالشهداء(ع) نیازمند تزکیه نفس هستیم، افزود: حضرت سیدالشهداء(ع) به همه نیکی می کند و افراد منفعت طلب و فرصت طلب را به سوی مکتب سوق می دهد. حاشیه ها

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بیان حضرت سیدالشهداء علیه السلام در مقام ذلت به این معناست که ذلت در مکتب حضرت سیدالشهداء (ع) جایی ندارد و ایشان هرگز چنین نکرده است. تسلیم نیروهای فاسد وابسته به ثروت و قدرت نشدند، بلکه در میدان ایستادند.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: پیام دیگر عاشورا برای همه این است که با یک گل بهار می آید و حضرت سیدالشهدا(ع) به میدان آمدند و جهان را تا امروز متحول کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید