انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که تابع زمان نیست

ساعت: 13:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799175

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: این انقلاب تنها انقلابی در تاریخ است که دستخوش گذشت زمان نشده و پیام ما در دنیای امروز طراوت و طراوت خود را حفظ کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اولین جلسه ستاد دهه فجر با حضور حجت الاسلام محمدحسین موسی پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نمایندگان مجلس و مسئولان برگزار شد. ستاد دهه فجر ستاد مرکزی دهه فجر به صورت حضوری و ارتباط تصویری با روسای دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

حجه الاسلام موسی پور با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) آن حضرت را الگوی کامل دانست و گفت: حضرت زهرا (س) در رأس همه فضایل اخلاقی و صفات انسانی بود. اما مهم ترین ویژگی که عنایت امام و روح همه فضائل است، پاسداری از حریم ولایت و امام است. حضرت فاطمه زهرا (س) اولین شهید راه امام و ولایت بود.

وی بیان کرد: سلسله منور شهدای ولایت و امام که با ایشان و همه شهدای انقلاب اسلامی از ابتدای نهضت تا کنون آغاز شد، شهدای این عالم و کاروان سرافراز هستند. همانطور که انقلاب ایران ادامه انقلاب فاطمی است.

سخنگوی مقام معظم رهبری و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به وقوع سیل در مناطقی از کشور گفت: در این حادثه مردمی مجروح و بسیاری از هموطنان جان خود را از دست دادند. برای ایشان طلب رحمت و مغفرت داریم و برای خانواده محترمشان صبر و اجر مسئلت داریم؛ اما آنچه در این حادثه مشهود بود حضور کارکنان در میدان و در بین مردم برای بررسی، همدردی و کمک به مناطق آسیب دیده بود که قدردانی می کنیم و امیدواریم با همین تلاش مشکلات و آسیب ها برطرف شود.

انقلاب اسلامی پدیده ای منحصر به فرد است که مسیر تاریخ را تغییر داد

موسی پور با اشاره به آغاز به کار کمیسیون های تخصصی این ستاد به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از یک ماه پیش، گفت: انقلاب اسلامی پدیده ای کم نظیر و بی نظیر است که مسیر تاریخ را تغییر می دهد. و مسیر جدیدی را برای جهان تعیین می کند.” پدر.

وی ادامه داد: در تبیین ابعاد، آثار و دستاوردهای این پدیده شگفت انگیز داخلی و بین المللی بی دقتی می کنیم.

خصومت بسیار زیاد علیه رژیم ایران و مردم، کار ما را دشوارتر می کند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه نقطه قوت اصلی این کشور اقتدار مردمی است، گفت: حجم تبلیغات، فشارهای رسانه ای، روانی و اقتصادی علیه نظام و دستاوردهای انقلاب بسیار است. بزرگ و سنگین؛ حجم دشمنی با نظام و ملت ایران کار ما را سخت‌تر می‌کند.

وی در خصوص گرامیداشت دهه مبارک فجر امسال گفت: روحیه گرامیداشت دهه مبارک فجر باید با رویکرد تبیینی و جهاد روایی در برابر تحریف ها، دروغ ها و فریب های رسانه های دشمن باشد.

موسی پور همچنین به استفاده از فناوری های نوین و حضور پررنگ در فضای مجازی و لزوم ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: طراوت و به روز رسانی مراسم و استفاده از ایده های نو و خلاقانه در این حوزه نیز باید انجام شود. در نظر گرفته شده.”

مردم باید پاسخگوی دهه فجر باشند

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی متعلق به همه اقشار جامعه است، گفت: نیازمند تقریب، هماهنگی و هم افزایی بین همه دستگاه های فرهنگی و استفاده از همه فرصت ها برای پاسداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نظام اسلامی هستیم. شورای هماهنگی.تبلیغات.«این را باید مبنای دفاع از پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی توجه به جوانان و زنان را به عنوان دو گروه مهم و تأثیرگذار که مورد هجمه رویکرد مخدوش دشمن قرار می گیرند بسیار مهم می دانند: ساماندهی تشکل های مردمی، مساجد مدارس، هیئات مذهبی و مردمی‌سازی برنامه‌های دهه فجر که مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته است نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و مردم نسبت به برگزاری این مراسم پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه امسال باید چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به گونه ای دیگر باشد، گفت: دهه فجر رزمایش مردمی علیه نظام سلطه در حمایت از انقلاب اسلامی است.

موسایی پور در پایان با اشاره به انتصاب سید نظام الدین موسوی به عنوان رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: وی از چهره های شناخته شده در عرصه فرهنگ، تبلیغ و رسانه است و همچنان مسئولیت سنگینی بر عهده دارد. به نمایندگی از مردم . . شاهد تحولی در عرصه دهه فجر انقلاب اسلامی باشیم.

در پایان این مراسم طی حکمی از سوی حجت الاسلام و المسلمین مسی پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، دکتر سید نظام الدین موسوی رهبر دهه انقلاب اسلامی منصوب شد.

انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که تابع زمان نیست

رهبر جدید دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: مفتخرم که در این سال‌ها و این روزها خود را جزء ارگان اصلی شورا برای هماهنگی تبلیغات اسلامی می‌دانم، به‌ویژه در مراسم 23 تیرماه که پس از افتخار این شورا برگزار شد. میزبان این مراسم و در مراسم های مختلف از جمله یوم الله 13 آبان و حماسه 18 دی که با تلاش و جفا و البته حضور میلیونی مردم برگزار شد، من نیز سرباز و جزئی از این دریای بیکران بودم که می شناسم. موضوع افتخارات من

وی گفت: تکرار و تاکید به معنای قرار گرفتن در طول زمان نیست. همانطور که می دانید در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، اما این انقلاب تنها انقلابی است که در طول تاریخ دستخوش گذر زمان نشده است و پیام ما در دنیای امروز این است که آن را تازه و تازه نگه دارید.

موسوی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را می کنند تا مردم را ناامید کنند، تصریح کرد: او داشت خودش را از دست می داد و دشمنان توانستند انقلاب اسلامی را مهار کنند.

دهه فجر گفت: در شرایط کنونی شاهد هستیم که پیام انقلاب اسلامی در قالب بیداری اسلامی در سراسر جهان به ویژه در منطقه راهبردی غرب آسیا و شمال آفریقا، فلسطین تبلور یافته است. عراق، یمن، بحرین و غیره. هنوز هم گسترده است و روز به روز در حال گسترش هستیم.

وی گفت: این انتشار پیام انقلاب دشمنان را نگران می کند. امروز می بینیم که انقلاب اسلامی با شکوه، حماسی و البته عقلانی در حال پیشرفت است.

جنسیت انقلاب اسلامی با انقلاب هایی مانند فرانسه متفاوت است

موسوی تکیه بر فقاهت غنی و اسلامی را موضوع مهمی برای پیشرفت گفتمان و پویایی انقلاب اسلامی دانست و گفت: ولایت فقیه و رهبری معنوی و سیاسی.

وی گفت: سکو و ابزاری که منشأ الهی از آن استفاده کرده است، حضور مردم در صحنه است. این حضور مردم در صحنه، کلید اصلی انقلاب ماست.

رهبر دهه فجر گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، روش و منش حضرت امام (ره) که به نوبه خود روشی نوین مبتنی بر حضور آگاهانه مردم در صحنه حتی متفکران غربی بود. در آن زمان به دنبال شناخت جنسیت انقلاب اسلامی بود: «آنها معتقدند این انقلاب با انقلاب های قبلی مانند انقلاب فرانسه و غیره متفاوت است.

موسوی ادامه داد: متفکران غربی دریافته اند که انقلاب اسلامی بسم الله و مبتنی بر حضور مردم است. به همین ترتیب امام خمینی (ره) را قبل از انقلاب اسلامی در مقابل مبارزان و مجاهدان قرار دادند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز امام این سیاست را ادامه دادند.

وی گفت: بخشی از این حرکت های مردمی برای تداوم انقلاب اسلامی حضور مردم در صحنه سالگردهای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر است.

دهه فجر محل تربیت عینی جوانان و نوجوانان است

رئیس ستاد دهه فجر معیارهای سنجش و حل و فصل دشمنان را بر اساس حضور مردم در راهپیمایی ها بررسی کرد و گفت: دشمن محاسبات خود را با راهپیمایی ها و میزان هیجان در این موارد می سنجد و بر اساس آن تصمیم می گیرد. به همین دلیل مقام معظم رهبری بر مردمی شدن و شکوهمندی این مراسم تاکید کردند.

وی افزود: شاید در هیچ مناسبتی مانند دهه فجر کودکان، نوجوانان و جوانان ما تربیت عینی نکنند. ما این مهم را در جامعه شناسی مدل انتقال فرهنگ سیاسی می نامیم. بر اساس این مدل، حضور مردم در همه مراسم حداقل باعث ایجاد سوال، ایده، ظاهر و ایجاد شور می شود و به همین دلیل اهمیت دارد.

سیدنظام الدین موسوی گفت: امسال بر اساس شاخص های تبیین شده حرکت خواهیم کرد که در واقع هدف نهایی و سیاست های مشترک را نشان می دهد و فقط باید در حوزه های جدید از جمله فضای مجازی، زنان، جوانان، ایده ها و خلاقیت های جدید ارائه کنیم. “

وی افزود: امیدواریم با هماهنگی و مذاکره با یکدیگر بتوانیم از فرصت های جدید باشگاه ها، هیئت ها، تشکل ها، اصناف، اتحادیه ها و بسیاری دیگر بهره ببریم.

رهبر دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در شرایطی که دشمن به دنبال ناامید کردن و انحراف انقلاب و منحرف کردن ذهن است، می‌توانیم با کمک یکدیگر، از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنیم و گام‌های موثری برداریم. ” به هر حال شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک پایگاه، ستاد و جایگاه است و امیدواریم با کمک یکدیگر بتوانیم ایام اللهی جدید با طراوت و حماسه ملت پیش رو داشته باشیم.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید