انهدام اژدرهای میاد و والفجر توسط زیردریایی های نیروی دریایی ارتش


ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921350

در مرحله عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش که از صبح امروز آغاز شد، اژدرهای میاد و والفجر 2 از زیردریایی های نیروی دریایی ارتش شلیک و برای اولین بار هدف آنها منهدم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در مرحله عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 که از صبح امروز آغاز شد، اژدر میاد ایران برای اولین بار از زیردریایی طارق شلیک کرد و هدف آن را منهدم کرد.

همچنین اژدرهای والفجر 2 ایرانی نیز با شلیک از زیردریایی‌های فاتح و غدیر، اهداف خود را در دریای عمان و شمال اقیانوس هند منهدم کردند.

یک فروند بالگرد SH نیز در این رزمایش با شلیک اژدر مارک 46 به هدف خود در دریا برخورد کرد.

این نوع اژدر توسط متخصصان جوان نیروی دریایی و با همکاری مراکز علمی و صنایع دفاعی کشور طراحی و ساخته شده است که از نظر ایمنی از سایر اژدرها متمایز می شوند.

اژدرهای هوشمند والفجر دارای قابلیت ضد فریب، سرعت بالا و سرجنگی با قدرت انفجار و قدرت تخریب بالا هستند و قادرند اهداف و ناوهای بزرگ نیروی دریایی را بطور شگفت انگیزی در عرض چند ثانیه به طور کامل منهدم و غرق کنند و همچنین زمان آماده سازی کوتاهی در پشتیبانی دارند. یگان ها و یگان ها. توپچی یکی از ویژگی های متمایز این اژدر با انواع مشابه است که باعث افزایش قدرت تاکتیکی، سرعت عمل و واکنش سریع یگان های رزمی زیر آب خواهد شد.

امیر سرتیپ امیر علیرضا شیخ سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش در این زمینه استفاده از تجهیزات و تسلیحات بومی در این رزمایش بزرگ را یکی از نقاط قوت آن دانست و گفت: با جهاد بی وقفه طلاب و متخصصان جوان در ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت دفاع، شرکت های دانش بنیان و سایر مراکز علمی و تحقیقاتی کشور امروز در زمینه تامین نیازهای دفاعی، کاملا بر توان داخلی و نمایش اقتدار دفاعی در سطح وسیعی تکیه داریم. و رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش با استفاده از تجهیزات و تسلیحات بومی می تواند علت آشکار و آشکار ناکارآمدی باشد و وجود تحریم تسلیحاتی دشمنان در سال های پس از انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت.

سخنگوی این رزمایش بر حسن همجواری جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه و همچنین آمادگی و انسجام نیروهای مسلح در حفاظت از تمامیت ارضی کشور تاکید کرد و افزود: در این رزمایش درس های آموخته شد یگان‌های ارتش که محصول رصد دقیق تحرکات و همچنین جنگ‌های اخیر در منطقه است، در میدان عمل مورد آزمایش قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید