اهداف سند 1404 گرگان دست نیافتنی شد/ ضعف مدیران شهری گرگان در برنامه ریزی

ساعت: 12:59
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786055

به نظر می رسد سند 1404 گرگان با توجه به مدت باقی مانده از دسترس مدیران شهری خارج شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ; یکی از معیارهای اصلی سنجش عملکرد اعضای شورای شهر و اعضای شهرداری ها را می توان تمرکز و برنامه ریزی در کنار زمان منطقه ای در اجرای آن نام برد، این موضوعی است که زهرا نورا یکی از اعضای شورای شهرداری گرگان بر آن تاکید دارد.

اما به نظر می رسد گرگان از سند 1404 فاصله گرفته است به همین دلیل محمدرضا سبطی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت که ما نگاه کارفرمایی به سند داشتیم و برگرفته از راهبرد شهرسازی نبوده است.

به گفته صفرعلی درد محلی، رئیس شورای شهرداری گرگان، در صورت تحقق اهداف این سند، گرگان به شهری آباد و بدون مشکل آلایندگی تبدیل خواهد شد. نبود یا شورایاران و شهرداران سابق رغبتی به اجرای این سند نداشتند و جزیره ای اقدامات خود را انجام می دادند.

به نظر می‌رسد در این سال‌ها تمرکز مدیران شهری بر اجرای برنامه‌های سلیقه‌ای و جزیره‌ای در شهر گرگان بود که باعث شد گرگان نتواند به افق خود در راستای سند 1404 نزدیک شود و در این راستا است که برخی از آنها توسط نورا; به عضو شورای شهر گرگان تذکر داده شد.

شاید مهمترین آنها ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری باشد، شهرداری که در سال های اخیر بیشترین درآمد خود را از فروش تبلیغات به دست آورده و به سمت شناخت یکی از فقیرترین شهرداری های استان پیش می رود. پایتخت در سال 1404 خواهد بود.

سال هاست که بحث واگذاری پروژه های شهرداری 10 سال و 30 سال و 99 سال است که مطرح می شود اما شورا و شهرداری تاکنون قدمی در این راستا برنداشته اند و خواستند خدمات اجتماعی به دست شهروندان برسد.

از سوی دیگر ممکن است این اقدامات برای اعضای شورای شهر گرگان بیش از حد انتظار باشد، چرا که اعضای شورای شهر همچنان در اجرا و تصویب تصمیمات با چالش مواجه هستند، بنابراین در دادگاه عمومی شهر گرگان کمتر وجود دارد، شورایی که نامه رد این مصوبه استاندار به شورای اسلامی شهر گرگان گزارش نداد.

همچنین انتظارات برخی از اعضای شورای شهر از شهرداری نشان می دهد که شورای شهر علاقه ای به انجام وظایف و مسئولیت های خود نداشته و تمایل به ایفای نقش در امور اجرایی شهرداری دارد که این برخلاف قوانین و مقررات است. .

اینها مواردی است که دیروز شورای شهرداری گرگان را به مدت یک سال به شهرداری تفویض کرد اما به دلیل عدم بررسی مصوبات، اختیارات خود را برای مدت چهار سال به شهرداری تفویض کرد که باعث ایجاد اختلاف در حیاط گرگان شد. شورای شهر و اعضای شورای شهر نباید از شهردار دلخور شوند و دلیل این وضعیت نداشتن اشراف لازم است.

موضوع دیگری که می توانست کمک بیشتری به شورا کند، پویایی رسانه ها در حیاط شورای شهرداری گرگان بود، اما شورای شهر اعلام کرد که به دلیل محدودیت فضایی و تاج، استقبال محدود خبرنگاران در حیاط شهر گرگان بوده است. شورای شهر گرگان به دلیل بی توجهی به مصوبات کرونا و استفاده نکردن از ماسک در جلسه علنی شورای شهر مورد انتقاد قرار گرفته است.

بدیهی است اگر شهرداری و شورای اسلامی شهر از ظرفیت رسانه ها و ایجاد تعامل سازنده با مطبوعات در جهت اشتراک گذاری یا استفاده از ابزار و استفاده از واسطه گری رسانه ای استفاده کنند، قطعا به اهداف و دیدگاه های خود نزدیک خواهند شد. این در حالی است که دایره المعارف رسانه ای شهرداری گرگان در سال های اخیر تنها در چند نسخه خاص و با شهرداری ترجمه شده است و امیدواریم شهردار بومی گرگان این تابو را بشکند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید