اولویت اول در جهادگران خودسازی است/ حضور جهادگران نوروزی در استان کوم در 9 استان کشور


ساعت: 11:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814195

مدیر مرکز تحقیقات و رهبری جنبش جهاد بسیج سازندگی استان کوم:

مدیر مرکز مطالعات و راهبری نهضت های جهادی استان قم بسیج سازندگی گفت: 23 آبان ماه 1401 جهادگران جهادی در 9 استان از جمله هرمزگان، لرستان، کرمان، کردستان، ایلام و خوزستان فعالیت خواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی احلاسمند در گفتگو با فردا پدرخوانده وی با اشاره به فعالیت های جهادی جهادگران استان قم گفت: کار جهادی فعالیتی است که برخاسته از ایمان و تمایل جوانان به خدمت به مردم است.
وی ادامه داد: نیروهای جهاد به صورت خودجوش و مردمی کارهای اجتماعی به جا مانده در زمین را در عرصه های مختلف انجام می دهند.
پایگاه سازندگی، مدیر مرکز مطالعات و رهبری جنبش های جهادی استان کوم، محرومیت را لزوماً کمبود آب، جاده و مدرسه نیست و گفت: این کار را انجام دهید.


اولویت اول در جهادگران خودسازی است
وی خاطرنشان کرد: ارزش و اهمیت ویژه کار جهادی در اخلاص، دیده نشدن، خدمت به محرومان و خودسازی در کار است. خودسازی در نیروهای جهادی یک اولویت است.


ثبت نام 630 گروه جهادی کوم در سامانه اطلس
احلاسمند با اشاره به تعداد گروه های جهادی استان گفت: در حال حاضر 630 گروه جهادی از استان کوم در سامانه اطلس ثبت نام کرده اند که بیش از 50 درصد این گروه ها در طول سال فعال هستند.
وی گفت: گروه های جهادی کوم در زمینه های مختلف فنی و عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، بهداشت و درمان، اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی و آموزش و پرورش و همچنین کشاورزی و دامپروری، مشاوره حقوقی، آسیب های اجتماعی از جمله فعالیت در زندان ها، حومه، مراکز مواد مخدر و برخی مناطق دیگر فعال هستند.


50 گروه جهادی تخصصی در استان فعالیت دارند
مدیر مرکز پژوهش و راهبری حرکت های جهادی بسیج سازندگی استان کوم با اشاره به گروه های جهادی تخصصی گفت: بالغ بر 50 گروه جهادی در رشته های پزشکی، کشاورزی، دامپروری، رسانه، حقوقی و مشاوره، فنی و حرفه ای فعالیت می کنند. ساخت و ساز عمرانی


حضور نوروزی جهادگران استان قم در 9 استان کشور
وی با بیان اینکه در نوروز امسال 3 اردو و 11 گروه جهادی در 9 استان اردو دارند، گفت: اولین قرارگاه حضرت معصومه (س) با حضور 100 نیروی جهادگر در بندر امام خمینی (ره) خوزستان ساخته می شود. ساخت خانه برای محرومان شد.
اخلاصمند افزود: دومین قرارگاه حضرت معصومه(س) در شمال کوهدشت در استان لرستان برای ساخت دو مدرسه ابتدایی و برنامه های فرهنگی و پزشکی راه اندازی می شود که برای 60 نفر از مردم منطقه اعزام می شود.
مدیر جهاددانشگاهی استان گفت: اردوی جهادی خدمت بسیج دانشجویی در هلیلان ایلام راه اندازی می شود که حدود 350 دانشجو در زمینه های بهداشتی، بی خانمانی و آبرسانی فعالیت خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: قرارگاه حضرت فاطمه زهرا(س) در قنات و قمرود در استان قم راه اندازی می شود که 100 طلبه خواهر در آن برنامه های فرهنگی، آموزشی و درمانی را اجرا می کنند.
احلاسمند در پایان یادآور شد: در نوروز سال 1401 سایر گروه های جهادی نیز به استان های هرمزگان، لرستان، کرمان و کردستان اعزام می شوند و تعداد اعزامی ها به نوروز امسال برای فعالیت های جهادی به هزار نفر می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید