کوم رتبه اول کاهش تلفات جاده‌ای/ کوم بهترین استان در سامانه هوشمند جاده‌ای

ساعت: 17:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793620

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کوم:

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کوم با اشاره به اینکه استان کوم بهترین استان را در تجهیز سامانه هوشمند مدیریت راه ها دارد، گفت: استان کوم در هفت ماهه نخست امسال 33.6 درصد کاهش قربانیان تصادفات جاده ای داشته است. امسال و رتبه اول را در بین استان ها در کاهش تلفات جاده ای دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کام فردا، محمدحسن کلهری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کوم ظهر امروز در نشست خبری با حضور در اتاق جلسات این اداره اظهار داشت: از ابتدای فصل بارندگی امسال تاکنون سه بارش برف در جاده های استان باریده است. کام کوچک است اما بسیار مهم و پر رفت و آمد است بیش از 50 درصد حجم تردد در محورهای مواصلاتی استان کوم تردد تردد ناوگان غیر بومی است.

وی افزود: استان کوم یک هزار و 809 کیلومتر راه دارد که شامل 213 کیلومتر بزرگراه، 232 کیلومتر بزرگراه، 154 کیلومتر راه اصلی و 150 کیلومتر راه فرعی و هزار و 59 کیلومتر راه آسفالته و خاکی در مناطق روستایی است. حجم بالای تردد در استان مشکلاتی را ایجاد می کند که از جمله استهلاک سطح جاده ها است که به دلیل کمبود اعتبار، میزان آسیب دیدگی راه ها نسبت به سرعت بازسازی بیشتر شده است.

کلهری خاطرنشان کرد: افزایش تصادفات یکی دیگر از مشکلاتی است که به دلیل حجم زیاد تردد در محورها به وجود آمده است; از آنجایی که سال گذشته 171 نفر در صحنه تصادفات جاده ای استان جان باختند، با وجود این مشکل، امسال استان قم در هفت ماهه امسال 33.6 درصد کاهش قربانیان تصادفات جاده ای داشته و رتبه اول استان ها را به خود اختصاص داده است. کاهش تلفات جاده ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کوم گفت: تا سال 98، 66 نقطه کانونی در استان شناسایی شد که 50 نقطه مرمت شده و از سال 98 این نقاط مورد بررسی مجدد قرار گرفت. بررسی 20 کانون دیگر شناسایی شده و در صورت تامین اعتبار اقدامات لازم برای ایمن سازی این کانون ها انجام خواهد شد.

تعویض درزهای بتنی نیوجرسی در بزرگراه کوم – تهران

وی تاکید کرد: طی 8 ماهه نخست سال بهره برداری از محور چهار بانده سلفچگان ساوه به طول 8 کیلومتر و تعمیر سه نقطه اضطراری در این جاده حذف شد که موجب کاهش تصادفات شد. پل روستای هورآباد که یکی از نقاط اضطراری محور قدیم لنگرود – کهک بود تعمیر شد.

کلهری گفت: طرح تعویض درز بتنی نیوجرسی در بزرگراه قم – تهران در چهار فاز در حال اجراست. در چارچوب این پروژه قراردادی به ارزش 32 میلیارد تن منعقد شد که تاکنون 45 میلیارد تن در سال جاری هزینه داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کوم گفت: طرح ابرار در راه های روستایی به معنای راه های روستایی اولویت دار اجرا می شود که راه های روستایی بیش از 20 خانوار بهسازی می شود و کوم اولین استانی است که این طرح را اجرا می کند. این پروژه موجب بهبود احداث چهار پل لوله‌ای، بهسازی و تعریض پل روستایی در قطعه کهان، محور روستایی ونارچ به طول 1.5 کیلومتر و محور صفرآباد به طول 6 کیلومتر شد.

کوم بهترین استان در سیستم بزرگراهی هوشمند است

وی گفت: امسال 412 هزار تن کالا در داخل استان قم جابه جا شد که نسبت به پارسال 3 درصد افزایش داشت و 3 میلیون و 640 هزار تن کالای خارجی جابجا شد که نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش نشان می دهد. ; چهار میلیون و 53 هزار تن کالا از کوم خارج شد و حدود چهار میلیون و 81 هزار تن کالا وارد استان شد، 244 هزار تن کالای اساسی از سد امام به کوم منتقل شد که نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشت.

وی گفت: از ابتدای امسال تا 20 آذرماه 88 هزار و 859 سفر خارج از شهر با مسافر داشتیم که از این تعداد یک میلیون مسافر جابه جا شدند. با توجه به کاهش محدودیت ها در تاج، تعداد سفرها 33.5 درصد و تعداد مسافران 26.15 درصد در سال جاری افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کوم افزود: در زمینه سامانه های هوشمند حمل و نقل اقدامات خوبی انجام شده و همکاران ما در مرکز نظارت شبانه روزی مستقر هستند و راه ها را رصد می کنند. 23 ما یک ماشین، 79 ماشین بی سیم و دستی، 10 مجموعه خبر با تابلوی پیام متغیر، 2 مجموعه تابلوی راه و بهترین استان در سامانه هوشمند هستیم.

وی در پایان گفت: از شهروندان می خواهیم در سفرهای زمستانی زنجیر چرخ به همراه داشته باشند. رعایت سرعت مطمئنه که عامل اصلی تصادفات انسان ساز است و سرعت مطمئنه. شهروندان باید قبل از سفر برای اطلاع رسانی و نظارت بر وضعیت راه های استان به محل راهور مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید