کاهش تصادفات جاده ای کوم / پیگیری برای نصب نیوجرسی در محور کوم-گرمسار

ساعت: 13:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804785

پلیس راه استان کوم با اشاره به افزایش 19 درصدی ترافیک جاده ای استان کوم گفت: در 10 ماهه امسال شاهد کاهش تصادفات جاده ای در استان کوم بودیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ مختار پناهی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کوم در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به اینکه تردد در جاده های استان کوم عادی است، گفت: راه های اصلی و فرعی استان خشک است و از نظر جوی مشکلی از نظر تردد وجود ندارد.

پناهی افزود: روشنایی محورهای اصلی و فرعی دستورالعمل خاصی دارد و بر اساس دستور وزارت راه و راهداری محورهایی که معمولا پوشیده از برف و مه است باید از روشنایی مناسب برخوردار باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کوم گفت: بیشترین تصادفات حومه استان کوم در سال جاری در محور جاده قدیم بوده که متاسفانه 17 نفر از هموطنانمان در این جاده جان باختند. در این ماه 16 نفر در این محور جان باختند. محور کهک محلی است و اکثر افرادی که در این محور تردد می کنند بومی هستند. همچنین شاهد افزایش تصادفات در محور جنت آباد بوده ایم. امسال 10 نفر در این محور بر اثر تصادف جان باختند. دوستت دارم.

وی ادامه داد: علت اصلی تصادفات در جاده های فرعی استان عدم توجه کافی رانندگان به جلو و رعایت نکردن فاصله طولی است. روزانه بیش از 12 هزار خودرو در محور کهک تردد می کنند. خیر، این محور نیازی به توسعه ندارد.

رئیس پلیس راه استان کوم ادامه داد: در محور کوم – کاشان نسبت به سال گذشته شاهد کاهش تصادفات هستیم و بیشترین تصادفات در این جاده به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان است.

پناهی گفت: با توجه به یکنواختی جاده گرمسار و مشکل تردد شتر در میانه راه که باعث تصادف در این محور شد، پیگیر نصب نیوجرسی و نرده کشی در این جاده کوم – تهران هستیم. بزرگراه که اکثر خودروهای عبوری در آن نیوجرسی هستند مونتاژ خودرو وارد لاین مخالف نمی شود و تصادفات کاهش می یابد، بزرگراه کوم کاشان نیز در قسمتی از گاردریل نصب شده است و ورود خودروها به لاین مقابل مشکل دارد که پیگیر هستیم. برای نصب نیوجرسی

وی افزود: البته شاهد کاهش تصادفات در محور گرمسار هستیم. در محور جعفریه نیز با نصب پل کالای سنگی حوادث کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه استان کوم با اشاره به افزایش تردد در محور قدیم گفت: با وجود افزایش ترافیک، کاهش تصادفات در محور قدیم را شاهد بوده ایم. در مجموع در 10 ماهه امسال شاهد افزایش 19 درصدی تردد در تلفات جاده ای در استان با کاهش 4 درصدی بودیم، در این مدت 143 نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند، در تصادفات جاده ای نیز یک درصد کاهش را شاهد بودیم. تصادفات

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید