اولین آزمون وکالت بر اساس قانون تسهیل گری برگزار شد


ساعت: 13:05
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838712

رئیس کانون وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با اشاره به برگزاری اولین آزمون وکالت این مرکز گفت: این آزمون بر اساس قانون تسهیل گری برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی موسسه حقوقی، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، حسن عبدالیان پور با اشاره به برگزاری آزمون وکالت روز جمعه گفت: در آزمون این موسسه حقوقی به صورت استثنایی برگزار می شود. ، پذیرفته شدگان پس از طی مرحله مصاحبه و کارآموزی پروانه وکالت دریافت خواهند کرد.

رئیس کانون وکلای دادگستری با تسلیت صمیمانه به تمامی داوطلبان شرکت کننده در این آزمون گفت: این آزمون ظرفیتی ندارد و پذیرفته شدگان پس از کسب حد نصاب حد نصاب و ارائه مدارک در مصاحبه و آزمون شفاهی شرکت خواهند کرد. “

به گفته عبدالیان پور، زمان دقیق اعلام نتایج اعلام می شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری گفت: از زمان لغو آزمون وکالت در سال گذشته، آزمون وکالت به صورت فوق العاده برگزار شد تا به حق داوطلبان آمادگی برای آزمون وکالت از پیش اعلام شده پایمال نشود. فوق العاده، سخت و بدون برنامه بود، مأموریت مرکز ارائه خدمات حقوقی کشور و ارتقای منزلت جامعه حقوقی و همچنین مسایلی مانند کمک به فارغ التحصیلان رشته حقوق، ایجاب می کرد که با وجود همه مشکلات، آزمون برگزار شود. .

وی با اشاره به اینکه در شیوه نامه قبلی اعلام شده علاوه بر آزمون فوق العاده، آزمون وکالت سالانه برای کانون در نظر گرفته شده است، گفت: امسال وکالت دو آزمون وکالت برگزار می کند. قانون تسهیل در صدور پروانه های مشاغل خاص، موسسه حقوقی را موظف کرده است که هر ساله آزمون استخدام کارآموز را برگزار کند.

عبدالیان پور گفت: بر اساس قانون، داوطلبانی که بتوانند 70 درصد معدل 1 درصد بالاترین نمره آزمون را کسب کنند، پذیرفته شده در آزمون تلقی می شوند. بنابراین ممکن است تعداد پذیرفته شدگان بیشتر یا کمتر از تعداد پذیرفته شدگان آزمون های قبلی مرکز حقوقی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید