اولین نوزاد جهان 19 هفته زودتر به دنیا آمد

اولین نوزاد جهان 19 هفته زودتر به دنیا آمد

کورتیس ماینز اکنون یک سال و چهار ماه دارد و کتاب رکوردهای گینس تایید کرده است که او رکورد جدیدی را در میان نوزادان نارس زنده به ثبت رسانده است.

زمانی که کورتیس ماینز به دنیا آمد، تنها 420 گرم وزن داشت.

بارداری کامل معمولاً 40 هفته است و کرتیس 19 هفته زودتر به دنیا آمده است.

اولین نوزاد جهان 19 هفته زودتر به دنیا آمد

مادرش میشل باتلر در شب 4 جولای 2020 همزمان با آتش بازی روز استقلال در آمریکا دچار درد زایمان شد و به بیمارستان منتقل شد.

اما کاسیا یک روز پس از تولدش درگذشت. مسئولان بیمارستان به مادر و پدر این دو نوزاد گفتند که امیدی به زنده ماندن ندارند، اما تا زنده هستند از آنها مراقبت خواهند کرد.

اولین نوزاد جهان 19 هفته زودتر به دنیا آمد

در حالی که کورز کمتر از 1 درصد شانس زنده ماندن داشت، او در مراقبت های ویژه قرار گرفت.

این نوزاد پس از سه ماه توانست بدون دستگاه نفس بکشد و در آوریل گذشته پس از 275 روز از بیمارستان مرخص شد.

پزشکان باید به نوزاد یاد می دادند که چگونه نفس بکشد و از دهانش برای غذا خوردن استفاده کند.

خانم باتلر از یوتا، آلاباما در بیانیه ای گفت: «لحظه ای که بالاخره توانستیم کورتیس را به خانه ببریم و فرزندان بزرگترم را با برادر کوچکشان غافلگیر کنیم، لحظه ای است که هرگز فراموش نمی کنم.

اولین نوزاد جهان 19 هفته زودتر به دنیا آمد

کورتیس که سه خواهر و برادر بزرگتر دارد، هنوز به اکسیژن و لوله تغذیه نیاز دارد، اما پزشکان می گویند که او در سلامت کامل است.

دکتر برایان سیمز، متخصص نوزادان در دانشگاه بیرمنگام آلاباما که زایمان را انجام داده است، به کتاب گینس گفت: “من 20 سال است که این کار را انجام می دهم، اما هرگز نوزاد نارس به این قوی ندیده ام.” سوابق. کرتیس یک استثنا بود.

کورتیس کوچکترین فرزندی بود که رکورد قبلی را که در اختیار ریچارد هاچسون از ویسکانسین بود شکست. ریچارد هاتسون یک ماه زودتر از کورتیس به دنیا آمد و تنها 21 هفته و دو روز را در شکم مادرش سپری کرد. کورتیس دو روز کمتر در شکم مادرش ماند.

قبل از ریچارد، رکورد کوچکترین فرزند 34 ساله متعلق به نوزادی از اتاوا در کانادا بود که پنج روز پس از هفته 21 بارداری مادرش به دنیا آمد.

دیدگاهتان را بنویسید