اولین پرواز اجباری پناهجویان از بریتانیا به رواندا لغو شد


ساعت: 04:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856115

اولین پرواز بریتانیایی برای اخراج اجباری پناهجویان به رواندا توسط دادگاه حقوق بشر اروپا لغو شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لغو پرواز برای اخراج پناهجویان در ساعت 11 صبح سه شنبه شب در پی حکم دادگاه حقوق بشر اروپا مبنی بر جلوگیری از اخراج تعداد انگشت شماری از مهاجران به رواندا به حالت تعلیق درآمد.


پرواز پناهجویان لغو شده است زیرا طرح دولت بریتانیا برای اعزام تعدادی از مهاجران به شرق آفریقا از سوی مخالفان، موسسات خیریه و رهبران مذهبی به عنوان غیرانسانی مورد انتقاد قرار گرفته است.

لندن می گوید که اخراج مهاجرانی که به طور غیرقانونی از کانال مانش با قایق های کوچک وارد اروپا شده اند، از سفرهای خطرناک جلوگیری می کند و مدل تجاری شبکه های قاچاق انسان را در هم می شکند.

بریتانیا 120 میلیون (144 میلیون دلار) در رواندا به عنوان بخشی از صندوق تحول اقتصادی و یکپارچگی برای اجرای طرح اخراج، با پرداخت هزینه های عملیاتی به طور جداگانه، در اختیار رواندا قرار داد.

بر اساس یادداشت تفاهم بین دو کشور، رواندا متعهد شده است که از پناهجویان بریتانیا پذیرایی کند. این یک برنامه پنج ساله است که هر دو کشور می توانند آن را تمدید کنند.بر اساس این توافق، دولت بریتانیا می تواند هرکسی را که از اول ژانویه، اوایل سال جاری، به طور غیرقانونی وارد کشورشان شده است، اخراج کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید