اول از همه من را انتخاب کردند/ روز اول المپیک توکیو بدنم خالی بود

زمان: 18:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1806258

دارنده دو مدال طلا و نقره المپیک گفت: اول اینکه من را انتخاب کردند و در کار ستاد دخالت نمی کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن یزدانی دارنده دو مدال طلا و نقره بازی های المپیک در خصوص مسابقات جهانی اسلو و درخشش تیم ملی آزاد در این رقابت ها گفت: لطف خدا بود که این اتفاقات افتاد و مقداری از زحمات زیادی کشید. ما در این سال ها بازی کردیم، مبارزه من با تیلور آمریکایی بسیار حساس بود، اما خدا کمک کرد و مربیان و حریفان تمرینی به من کمک کردند تا بهتر آماده شوم، در نهایت در دنیا این اتفاق افتاد و من این کشتی گیر خوب آمریکایی را شکست دادم و کمی هم داشتم. در شادی مردم شریک باشید

او درباره تحلیل حریفانش قبل از حضور در جام جهانی 2021 گفت: موفقیت یکباره به دست نمی آید و همه چیز دست به دست هم می دهد تا در جام جهانی 2021 شرکت کند. منجر به پیروزی شد. بعد از المپیک که پیمان درستکار سکان هدایت تیم را به دست گرفت، با فرصت کمی که تا جام جهانی داشتیم، یک سری تمرینات در نظر گرفته شد و سعی کردیم این تمرینات را انجام دهیم تا بدنمان آماده باشد و خوشبختانه همه چیز خوب باشد. ما در حال جبران برخی از مشکلات خود در نروژ هستیم.

وی با اشاره به ارتباط معنوی رزمی کاران با کادرفنی گفت: برای همه مربیان احترام قائل هستم، آقا من را دوست دارند. در تمرینات که شوخی نیست و جایگاه سرمربی که کاملا مشخص است اما خارج از بحث تمرینی با برادر صادق و سایر مربیان رابطه دوستانه و صمیمی داریم. بچه ها با کارکنان احساس راحتی می کنند.

وی که کاپیتان تیم ملی آزاد است با بیان اینکه فنون تخصصی خود را به تیم ملی آموزش می دهد، گفت: این را بگویم که ابتدا از کادرفنی مجوز می گیرم و اگر یکی از بچه ها از من بخواهد این تکنیک را به آنها آموزش دهم. این امر با اجازه مربیان خواهد بود و در کار کادرفنی تداخلی ایجاد نخواهد کرد. حالا عرفان الهی و رحمان عموزاد و سایر قهرمانان اگر سوالی از من داشته باشند با جان و دل کمک می کنم و خوشحال می شوم در موفقیتم تاثیر بگذارم. این شخصیت ها من را دوست دارند.

یزدانی کشتی تا کی دوام می آورد؟ او گفت: “اگر این سال ها را می باختم، حریفم بهتر از من بود که می توانست من را شکست دهد، اما آخرین باری که خدا به من کمک کرد، حریف آمریکایی ام را شکست دادم.” ملی تیم من و مبارزه سازنده من قطعا مبارزه خواهد کرد. انشاءالله هیچ اتفاقی در این راستا نمی افتد. هدفم المپیک 2024 است و تا آن زمان بازی های آسیایی و جهانی در راه است و اگر به نایب قهرمانی تیم ملی برسم می خواهم مردم را خوشحال کنم.

قهرمان سال 2021 جهان با تاکید بر چرخه انتخابی تیم ملی خاطرنشان کرد: من لیسانس ندارم. من مبارزه می کنم و قانون را رعایت می کنم. هر تصمیمی که بگیرند من به عنوان یک عضو کوچک اطاعت می کنم کار من مبارزه است. چرخه خیلی خوبه این دوره در مسابقات کشوری ارزش زیادی دارد و کسانی که مدعی نایب قهرمانی تیم ملی هستند وارد مسابقات قهرمانی کشور می شوند و نفرات برتر کشور راهی آسیا می شوند. چندین سال بود که این اتفاق نیفتاده بود. این چرخه قابل نقد نیست. این چرخه شکستگی در سال های گذشته انجام شده است اما سیکل اعلام شده به طور کامل به کشتی کشور کمک می کند. مربی و سرمربی هیچ نقشی در انتخاب کشتی گیر ندارند و خود کشتی گیر باید سمت راست خود را در وسط تشک بگیرد.

وی با اعلام اینکه در آخرین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی مبارزه خواهد کرد، افزود: هر سال در انتخابی تیم ملی مبارزه می کردم و حتی در درجه اول انتخاب شدم تا قهرمانان دیگر برای مبارزه بیایند. الان برای همه بچه هایم و همچنین وزنه بردارانم که مدعی نایب قهرمانی تیم ملی هستند می توانند در مسابقات شرکت کنند. من هم مثل بقیه در این چرخه می جنگم و در نهایت هرکسی حق دارد در این چرخه به حق خود برسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به غیر از کشتی کار دیگری هم می کنید، گفت: واقعا به کشتی فکر می کنم و جای دیگری نمی توانم بروم اما اگر حضورم مثمر ثمر باشد با جان و دل این کار را انجام می دهم. اما کار خاصی ندارم.

وی در خصوص افتتاح سالن ورزشی خود در مازندران گفت: مجموعه ورزشی و کمپ تمرینی است که در چند محور فعالیت خواهد کرد. سالن کشتی به تدریج مورد بهره برداری قرار گرفت و ساخته شد. در صورت کسب مجوز، کشتی گیران تمرینات خود را آغاز خواهند کرد. کار من به عنوان یک ورزشکار این بود که در استانم به سمت کشتی و ورزش گام بردارم. امیدوارم بتوانم قهرمانان خوبی را در اختیار جامعه قرار دهم. من این کار را با هزینه شخصی خود انجام می دهم. هیچ حمایتی دریافت نکردم. در سالن فقط یک تشک هست، دوست دارم امکانات دیگری هم در سالن داشته باشم که اینجا تبدیل به آکادمی استعدادیابی شود. اگر از ما حمایت شود، این اردوگاهی خواهد بود که در آن شخصیت های مستعد شناسایی می شوند. ما علاوه بر کشتی در رشته قایقرانی، فوتسال و… هم کار می کنیم و مرحله به مرحله جلو می رویم. هیچ کمکی از ارگان های دولتی دریافت نکرده ام و با هزینه شخصی این کار را انجام می دهم.

یزدانی با بیان اینکه برخی معتقدند بدن او در المپیک در مقابل نایفونف روسی و تیلور آمریکایی سالم نبود، گفت: در فاصله المپیک تا جام جهانی نروژ 4 مرحله اردو را پشت سر گذاشتیم. از نظر بدنسازی یک سری حرکات جدید انجام دادیم و روش تمرین را تغییر دادیم. هر مربی روش متفاوتی برای تمرین دارد. پژمان درستکار روش جدیدی ارائه کرد که خوشبختانه به نتیجه خوبی رسیدیم. در توکیو اما در روز اول مسابقه بدنم خالی بود و خوب پر نمی شد. نمیتونستم بخورم حتی پاستاشون هم بو میداد و نمیتونستم بخورم و بدنم پر نمیشد. در هر صورت من دشمن روس را شکست دادم و خدا کمک کرد. در روز دوم بدنم بهتر بود که در فینال این اتفاق افتاد و باعث شد به نتیجه مطلوبی نرسم.

وی ادامه داد: علاوه بر تجزیه و تحلیل مجموعه ای از عوامل مانند تمرین، تاکتیک و مشکلات روحی و روانی که در حصول نتیجه موثر است. در نروژ همه کمک کردند. آقای پیمان، دکتر دبیر و بچه ها و حریفانم در تمرین به من کمک کردند که این اتفاق برای تیلور افتاد و پس از مدت ها طلسم را شکستیم. امیدوارم این روند پیروزمندانه برای همه بچه ها ادامه داشته باشد.

این کشتی گیر 27 ساله گفت: اگر اتفاقی نیفتد الان هدفم صعود به المپیک پاریس است. آینده را نمی توان پیش بینی کرد. دو دوره قهرمانی جهان در راه است و اگر شایسته آن باشم و در تیم ملی نایب قهرمان شوم فعلا به کسب افتخار کشتی جهان فکر می کنم.

وی با اشاره به انگیزه درونی خود برای شکست تیلور تاکید کرد: در کنار انگیزه درونی که بسیار موثر بود، ناامید نشدن و پشتکار نیز بسیار موثر بود. من هرگز ناامید نشدم و به کار ادامه دادم. رمز موفقیت پشتکار، تلاش و اراده است و ناامید نشدن.

قهرمان المپیک 2016 ریو درباره سن مبارزه تصریح کرد: قهرمانی که می خواهد به تیم ملی برسد باید از 10 تا 11 سالگی شروع کند اما هنوز مشخص نیست تا کجا می خواهد پیش برود. چند جوان 19 ساله فقط از من می پرسند که آیا می توان دعوا را شروع کرد یا نه، من به آنها می گویم یک سال تمرین کنید. با شروع از سنین پایه و 11-12 سالگی، باز هم رسیدن به نتیجه به اراده، پشتکار و استعداد مبارز بستگی دارد.

وی که میهمان برنامه دایره طلایی امروز (19 بهمن) بود در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال بازگشت به وزن 74 کیلوگرم گفت: اگر می خواستم به وزن 74 کیلوگرم برگردم وزنم را تغییر نمی دادم. سپس 81 کیلوگرم وزن کردم و وزن روز قبل بود. بعد از المپیک ریو وزنم 86-87 شد و وزنم را تغییر دادم و در همین وزن خواهم ماند چون شرایطم خوب است.

حسن یزدانی با تقدیر از پدر و مادر، کادر تیم ملی و فدراسیون کشتی و همچنین دست اندرکاران خانه کشتی از زحمات مسلمی و امید اسماعیل پور دو مربی سازنده وی تقدیر کرد و گفت که مردم کجا می توانند او را ببینند. : اردوهای تیم ملی در حال انجام است اما اکنون با توجه به شرایط تاج امکان پذیر نیست. من به دلیل مشغله زیاد رفت و آمد می کنم اما گاهی در مازندران و در شهر خودم این امکان وجود دارد و دوستی دارم که چنین کارهایی انجام می دهد تا در صورت امکان در خدمت اقوامم باشم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید