اوکراین، مهر انکار به بهانه غربی های وطن پرست در نابودی قدرت نظامی


ساعت: 13:13
تاریخ انتشار: 14/12/1300
کد خبر: 1812804

غربی های وطن پرست با توسل به اظهارات هاشمی رفسنجانی مبنی بر گفتمان خوانی و دوری از موشک و قدرت نظامی، نتیجه ناامیدکننده ای را به کشورمان تحمیل کردند و اتفاقات اخیر اوکراین نشان داد که گفتمان مذاکرات زمینه ساز خلع سلاح و تخریب نظامی است. تحمیل تحقیر و نابودی ملت ها توسط رژیم تحت سلطه آمریکاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ در دهه اخیر با اوج‌گیری جنگ اقتصادی آمریکا علیه کشورمان، نیروهای نظامی و دفاعی ایران به هدف دائمی حملات غرب‌گرایان تبدیل شده‌اند تا جایی که مرحوم رفسنجانی وجود موانع نظامی قدرتمند را برای اقتصاد ژاپن نامید. رشد و خلع سلاح و آلمان پس از جنگ جهانی دوم را مصداق اثبات خواند و در توئیتی دنیای فردا را دنیای گفتمان خواند نه موشکی و آن هم در زمانی که آمریکایی ها ناامید بودند در برجام توان موشکی را در کشور ما قرار دهند. در برجام دوم قول این سوال را داده بودند.

از سوی دیگر مانور با قدرت نظامی به یکی از اهداف انهدام نیروهای دفاعی کشور تبدیل شده است. موضع معروف حسن روحانی در یکی از مناظره های انتخاباتی سال 96 که آن را توطئه آزمایش موشکی ما علیه برجام خواند، در عین حال که صدای آمریکا را در سخنان رئیس جمهور وقت منعکس می کند، به خوبی نگاه غربگرایانه به توان دفاعی ما را نشان می دهد.

از هم پاشیدگی سریع اوکراین و دست خالی مقامات اوکراینی در حالی که این کشور بیشتر توان دفاعی خود را به پیشنهاد غرب پس گرفت، صحنه آموزنده دیگری در چشم جهانیان بود. گویی دنیای موشک واقعی ترین و البته بی رحم ترین چهره دنیاست که تا کشوری سقوط نکند عمق دردناک خود را نشان نمی دهد.


سفیر اوکراین در لندن: ایران از اوکراین بیاموزد

ویدئوی سخنرانی سفیر اوکراین در لندن که در نهایت ناامیدی احتمالی در نتیجه از دست دادن قدرت بازدارندگی و اعتماد کیف به دولت های غربی را نشان می دهد، یکی از مهم ترین مطالب این روزهای شبکه های اجتماعی بود. وادیم پرستایکو در این ویدئو گفت: «این درس بزرگی برای ما و همچنین برای کشوری است که در آستانه جنگ هسته‌ای مانند کره است.» با اشاره به اینکه اوکراین دو برابر فرانسه، بریتانیا و چین زرادخانه هسته‌ای دارد. این بر عهده شمال و ایران است که برای دفاع از خود و تقویت سپر هسته ای خود تلاش کنند.

وی گفت: غرب همواره در تلاش است به سایر کشورها هشدار دهد که انرژی هسته ای خود را کنار بگذارند. اگرچه این مواضع باید در زمینه سیاسی و تهدیدی که برای دولت‌های اروپایی و آمریکایی دارد درک شود، اما در ارائه از دست دادن احتمالی بازدارندگی برای کشورها خوب است.

یکی از حربه‌های تبلیغاتی جریان غرب‌گرا در داخل کشورمان، تمسخر قدرت هسته‌ای ایران و ممنوعیت افزایش قدرت بازدارندگی در برابر دشمنان تا سر حد دندان مسلح بود که هیچ‌گونه احتمال حمله به کشورمان را نادیده نمی‌گیرند. ایجاد مضاعف دروغین و خطرناک «امنیت» به عنوان مقدمه ای برای فروپاشی کشور یکی از مواردی است که اصلاح طلبان در سال های اخیر خائنانه به آن جفا کرده اند.

حمله به توانمندی های نظامی کشور، دانش هسته ای و گروه های حامی مقاومت اسلامی در سراسر منطقه از منسجم ترین خطوطی است که غربی ها همواره در دستور کار خود قرار داده اند. دست خالی اوکراین و بدهکاری مکرر غرب، بار دیگر جامعه ایران را نسبت به پیامدهای خطرناک این سناریو هشدار داده است.


* اسطوره نظم جهانی و نسخه انقراض

با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و قدرت روزافزون ایالات متحده و فقدان شرایط مساوی، جذب در به اصطلاح “نظم جهانی” ایالات متحده یکی از القاب همیشگی غربی ها بود. بر اساس این دیدگاه، جمهوری اسلامی همواره به عنوان بازیگری که بر استقلال خود و اهداف انقلاب اسلامی تأکید دارد، عضوی «نابهنجار» نامیده می شود و راه پیشرفت و تبدیل شدن کشور به یک بازیگر «عادی» در داخل نامیده می شود. .

برای ناتوانی ایران و محدود کردن اهرم های قدرت کشورمان در چنین فضایی از کلیدواژه هایی مانند تنش زدایی استفاده شد. با این حال، آنچه در رویدادهای اخیر در اوکراین آشکار شده است، این است که قدرت های جهانی به مهم ترین متحدان خود که در تلاش برای پیوستن به نظم جهانی هستند کمک نمی کنند. سرنوشت کیف آموزنده و البته چارچوبی پرهزینه برای مردم تهران است که با این توهم که ایران در حال تبدیل شدن به یک شرکت کننده عادی در نظم جهانی آمریکاست، به دنبال حذف اهرم های قدرت کشورمان بودند.


اصلاح طلبان؛ نه غزه و نه لبنان به قربانی اوکراین

درگیری در اوکراین دوباره افکار عمومی را در معرض استانداردهای دوگانه اصلاح طلبان قرار داده است. جریانی که به عنوان نماد غرب گرایی در ایران شناخته می شود و همواره راه اوکراینی شدن ایران را تا حد امکان طی کرده است، با اولین آتشی که بین مسکو و کیف رد و بدل شد، دوباره در سوگ این درگیری ظاهر شده و جریان های دیگر را مقصر می داند. آنها از جنگ افروزی حمایت می کنند.

اگرچه در فجایعی مانند جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و رژیم آل سعود در یمن کمترین ردپایی از همدردی اصلاح طلبان با اوکراین به عنوان نماینده غرب دیده می شود، اما بارزترین آن شباهت سیاست های این رژیم با فعلی است. مدیران اوکراینی فروپاشی کیف امروز شاید دستور العملی باشد که اصلاح طلبان در چند دهه گذشته همواره برای تهران تجویز کرده اند.

هاشمی رفسنجانی امروز برای دیدن اوکراین اینجا نیست

اکبر هاشمی رفسنجانی گفته بود «دنیای فردا دنیای گفتمان است نه موشک». این سخنان آقای رفسنجانی با واکنش روشن رهبر معظم انقلاب مواجه شد و این بار رئیس وقت شورا به اقتضای مقتضی اظهارات جنجالی دیگری را درباره نظامیان جهان مطرح کرد که با واکنش تند اصولگرایان نیز مواجه شد.

آقای رفسنجانی در نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش در 20 مرداد 95 سخنرانی کرد. لزوم کاهش نیروی نظامی

وی افزود: نظامیان بیشترین هزینه را برای کشورهای متخاصم کردند، بنابراین با این حرکت پول آنها آزاد شد و به سراغ علم و صنعت رفتند و اقتصاد مبتنی بر خودشناسی ساختند، بنابراین دیگر آسیب پذیر نیستند. ایران باز است و مدیران، حامیان و معلمان باید وارد این فضا شوند. من مطمئن هستم که دوره دوم دولت روحانی می تواند ما را به آنجا برساند.»

پیشتر اکبر هاشمی رفسنجانی در توئیتی جنجالی نوشت: دنیای فردا دنیای گفتمان است نه موشک. انتشار این بیانیه منتسب به رئیس شورای تشخیص مصلحت با موجی از انتقادات اصولگرایان مواجه شد تا جایی که رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی در جمع هواداران در 12 فروردین گفت: خیر. ، اگر جهل گفته شود یعنی جهل، اگر از روی آگاهی گفته شود خیانت است. چگونه؟ [چنین چیزی] شاید؟

حتي اگر رژيم جمهوري اسلامي دنبال علم باشد، فناوري كند، به دنبال مذاكره سياسي باشد، به فعاليتهاي مختلف تجاري و اقتصادي بپردازد – كه همه آنها لازم است – اما فاقد قدرت دفاعي باشد، قادر به دفاع از خود نباشد، هر گونه فسق و فجور [هر] دولت ساختگی او را تهدید می کند که اگر کاری نکنیم، موشک شلیک می کنیم. “خب، اگر نتوانید از خود دفاع کنید، باید عقب نشینی کنید.”

واکنش سریع و صریح مقام معظم رهبری به سخنان مرحوم هاشمی
واکنش تند رهبر جمهوری اسلامی باعث شد هاشمی رفسنجانی انتساب حساب توییتری خود را تکذیب کند و گفت: تقویت توان موشکی کشور را ضروری می دانم. توییتر آقای رفسنجانی همچنین توضیح داد که اظهارات وی پراکنده بوده و متن اصلی را تصحیح کرده است که “فردا دنیای گفتمان هایی مانند انقلاب اسلامی است، نه موشک های بالستیک قاره پیما و بمب های هسته ای”.

اما آنچه در خور توجه است، خویشتن داری جریان غرب گرا و اثبات غلط بودن تفکر آقای رفسنجانی است، در خوشبینانه ترین شرایط مقام معظم رهبری فرمودند اگر این سخنان از روی ناآگاهی و اگر از روی آگاهی است. باید تحویل داده شود.

انتهای پیام/


دیدگاهتان را بنویسید