مناقشه جدید بر سر سلاح های بیولوژیکی؛ اصرار روسیه و انکار اوکراین


06:44 نیروهای روسی به پایتخت اوکراین نزدیک می شوند

تصاویر ماهواره ای نیروهای روسی را در حال نزدیک شدن به کیف پایتخت اوکراین نشان می دهد و به نظر می رسد ارتش اوکراین در حال گلوله باران مناطق مسکونی در کیف است.

گفته می شود که این حملات هوایی در ساعات اولیه بامداد شنبه در کیف با گزارش هایی مبنی بر گلوله باران شدید صورت گرفت.

نیروهای روسی همچنین شهرهای اوکراین را روز جمعه بمباران کردند و به نظر می رسد که برای حمله احتمالی به کیف دوباره گروه بندی می شوند، زیرا ولادیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت که کشورش در یک “نقطه عطف استراتژیک” در درگیری قرار دارد. روسیه رسیده است.


06:43 ایالات متحده انتشار مواد رادیواکتیو در تاسیسات هسته ای اوکراین را رد کرد

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی ایالات متحده در توئیتی نوشت که وزارت انرژی ایالات متحده هیچ نشانه ای از انتشار مواد رادیواکتیو در اوکراین پیدا نکرده است.

در بیانیه وزیر خارجه بایدن آمده است که وزارت انرژی آمریکا به نظارت بر وضعیت تاسیسات هسته ای اوکراین ادامه می دهد. گرانهولم گفت: “خوشبختانه، مانیتورهای تشعشعات هنوز در بیشتر مناطق اوکراین کار می کنند و ما هیچ نشانه ای از انتشار رادیواکتیو پیدا نکرده ایم.”

وزارت انرژی ایالات متحده گفت: ما نمی توانیم ادعاها مبنی بر بازگشت برق به چرنوبیل را تأیید کنیم. شرکای اوکراینی عرضه سوخت دیزل کوچک برای ژنراتورهای پشتیبان را اعلام کردند. بازیابی برق در خارج از چرنوبیل یک گام مهم در امنیت است و روسیه باید به سرعت عمل کند تا اجازه دهد برق دوباره احیا شود.»


06:42 مقامات اوکراینی از ربوده شدن شهردار میلیتوپل توسط ارتش روسیه خبر دادند

مقامات اوکراینی می گویند شهردار شهر میلیتوپل در جنوب اوکراین روز جمعه توسط نیروهای روسی ربوده شد.


06:41 ایالات متحده فهرست جدیدی از افراد تحریم شده در روسیه را اعلام کرد

آمریکا نامه های جدید مقامات و سرمایه داران روسیه را به فهرست تحریم های خود اضافه کرده است. فهرست جدید تحریم های آمریکا علیه روسیه شامل نام میلیاردر ویکتور وکسلبرگ و سه عضو خانواده پسکووی، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است.

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که فهرست تحریم های روسیه شامل 10 عضو هیئت مدیره بانک VTB، دومین بانک بزرگ روسیه، و 12 عضو دوما است.


05:31 بزرگترین بانک آلمانی در روسیه فعالیت خود را متوقف کرد

بزرگترین بانک آلمانی دویچه بانک اعلام کرد که تمامی سرمایه گذاری ها و فعالیت های خود در روسیه را به حالت تعلیق در می آورد و این کشور را ترک خواهد کرد.

در بیانیه ای که در وب سایت آلمانی دویچه بانک منتشر شد، این بانک گفت که “به فعالیت های اقتصادی و مالی باقیمانده خود در روسیه پایان می دهد” و “هیچ فعالیت جدیدی در روسیه وجود نخواهد داشت”.

این بانک در بیانیه ای اعلام کرد: همانطور که بارها گفته ایم، ما به شدت حمله روسیه به اوکراین را محکوم می کنیم و از دولت آلمان و متحدانش در دفاع از دموکراسی و آزادی ما حمایت می کنیم.


05:25 روسیه مجبور به استفاده از موشک های هدایت شونده در اوکراین شد

وزارت دفاع بریتانیا در ارزیابی خود از اطلاعات و امنیت اعلام کرد که «مقاومت سرسختانه» نیروهای پدافند هوایی اوکراین، روسیه را مجبور کرده است تا عملیات خود را در روسیه برای انجام حملاتی در اعماق اوکراین با دلجویی از بزرگترین آلمانی‌ها متوقف کند. بانک . دوستت دارم.

در این ارزیابی همچنین آمده است که هواپیماهای تاکتیکی که از نیروهای زمینی روسیه پشتیبانی می کنند، به شدت به مهمات متعارف و غیر هدایت شونده متکی هستند که عملکرد خوبی ندارند. ارزیابی ادامه داد: «استفاده از آنها به طور قابل توجهی احتمال تلفات غیرنظامیان را افزایش می دهد.


03:50 هیچ آزمایشگاه تسلیحات بیولوژیکی اوکراینی تحت حمایت اوکراین وجود ندارد

سفیر آمریکا در سازمان ملل در بیانیه ای درباره حمله روسیه به اوکراین گفت: اوکراین برنامه تسلیحات بیولوژیکی ندارد.


03:39 بایدن لایحه کمک بیش از 13 میلیارد دلاری به اوکراین را امضا کرد

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی اعلام کرد که مشتاقانه منتظر امضای لایحه‌ای درباره هزینه‌هایی است که شامل کمک 13.6 میلیارد دلاری به اوکراین است.

شب گذشته، کنگره آمریکا یک لایحه دو حزبی را تصویب کرد که شامل 13.6 میلیارد دلار کمک جدید به مردم اوکراین است و اکنون بایدن می گوید مشتاقانه منتظر امضای آن است.


00:37 روسیه اسنادی در حمایت از ایالات متحده برای آزمایشگاه های شیمیایی اوکراین دارد

مسکو شواهدی ارائه کرده است که نشان می دهد کیف به چندین آزمایشگاه بیولوژیکی با بودجه ایالات متحده دستور داده است تا نمونه هایی از پاتوژن های خطرناک را نابود کنند.

وزارت دفاع روسیه می‌گوید شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد این آزمایشگاه‌های بیولوژیکی روی سلاح‌های بیولوژیکی که گروه‌های قومی خاص را هدف گرفته‌اند، کار کرده‌اند.

ایالات متحده مدتهاست که از زیر سوال بردن بودجه آزمایشگاه های بیولوژیکی در اوکراین اجتناب کرده است، تا اینکه ویکتوریا نولاند معاون وزیر امور خارجه اخیراً در کنگره اعتراف کرد که واشنگتن به آزمایشگاه ها کمک کرده است.


22:53 ایالات متحده 12000 سرباز به خارج از مرزهای روسیه می فرستد.

اگرچه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بارها ایده دخالت آمریکا یا ناتو در جنگ اوکراین را رد کرده و تاکید کرده است که این امر به جنگ جهانی سوم می انجامد، اما اخیرا گفته است که ایالات متحده از قلمرو ناتو در هر اینچ دفاع خواهد کرد و بنابراین دستور بیشتری داده است. بیش از 12000 سرباز آمریکایی در مرزهای ناتو با روسیه مستقر خواهند شد.

بایدن دستور داد نیروها در لتونی، استونی، لیتوانی، رومانی و سایر کشورها مستقر شوند.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد که واشنگتن تعهد مقدسی به ناتو دارد و اگر روسیه به یکی از اعضای آن حمله کند، ایالات متحده پاسخ خواهد داد، حتی اگر به معنای آغاز درگیری جهانی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید