اوکراین: روسیه آنقدر پهپاد ایرانی دارد که می تواند هر روز حمله کند

اوکراین: روسیه آنقدر پهپاد ایرانی دارد که می تواند هر روز حمله کند

در هفته های اخیر روسیه به طور گسترده از این پهپادها برای حمله به شهرهای اوکراین و دیگر اهداف در داخل این کشور استفاده کرده است. مسکو علاوه بر پهپادهای شهید-136 و شهید-131 از پهپادها برای شناسایی، مراقبت و شناسایی استفاده می کند.

یک نماینده نیروی هوایی اوکراین هشدار داده است که روسیه به اندازه کافی پهپاد انتحاری ساخت ایران برای ادامه حملات روزانه خود به اوکراین در اختیار دارد.

یوری ایگنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین درباره پهپادهای شاهد-136 ساخت ایران گفت: پهپادهای شاهد به قدری پرتاب می شوند که مشخص نیست آیا دفاع هوایی ما را شناسایی خواهند کرد یا هدف فرسودگی آن است. “

وی افزود که به نظر می رسد مسکو هر دو هدف را همزمان با استفاده گسترده از این پهپادها دنبال می کند.

یورونیوز نوشت: روسیه در هفته های اخیر به طور گسترده از این پهپادها برای حمله به شهرهای اوکراین و دیگر اهداف در آن کشور استفاده کرده است. مسکو علاوه بر پهپادهای شهید-136 و شهید-131 از پهپادها برای شناسایی، مراقبت و شناسایی استفاده می کند.

برد پهپادهای انتحاری مشاهده شده توسط ایران 2000 کیلومتر است و روسیه آنها را با مواد منفجره پرتاب می کند. این پهپادها می توانند به پرواز بر فراز هدف ادامه دهند و در زمان مناسب به آن ضربه بزنند.

در همین حال یک اندیشکده آمریکایی در گزارش جدید خود نوشت که ظرفیت تولید پهپادهای نظامی روسیه جوابگوی نیاز این کشور در جنگ نیست. روسیه هواپیماهای بدون سرنشین خود مانند Orlan و Lancet را تولید می کند.

معاون وزیر دفاع اوکراین گفت کشورش آماده است تا با وجود حملات پهپادی و موشکی روسیه، عملیات ضد تجاوزی خود را آغاز کند.

این مقام اوکراینی مدعی شد که روسیه با حملات خود سعی دارد توجه کی یف را از عملیات ضد تجاوزی خود منحرف کند.

الکسی رزنیکوف، معاون وزیر دفاع اوکراین افزود: کارایی سامانه‌های دفاع هوایی کشورش «بیش از 90 درصد» است.

دیدگاهتان را بنویسید