اوکراین مدعی است که یک حمله سایبری پیچیده روسیه به شبکه انرژی خود را خنثی کرده است

تنها چند روز قبل از آغاز حمله روسیه به اوکراین، یک مقام اوکراینی اعلام کرد که سایت رسمی وزارت دفاع، ارتش و دو بانک اوکراینی مورد حمله قرار گرفته است.

شبکه برق اوکراین نیز در گذشته شاهد قطعی های گسترده بوده است. در سال‌های 2015 و 2016، قطع برق منجر به قطعی گسترده برق در اوکراین شد.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته مسکو، یک روز پس از آغاز جنگ این کشور با اوکراین در 26 مارس، آمریکا و حامیان غربی کیف را به حمایت از صدها هزار حمله سایبری علیه روسیه متهم کرد.

وزارت خارجه روسیه می گوید نیروهای ویژه آموزش دیده در ایالات متحده، ناتو و هکرها زیرساخت های کلیدی و سیستم های حیاتی روسیه را در مقیاسی بی سابقه هدف قرار داده اند.

ان‌بی‌سی نیوز در ماه فوریه گزارش داد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، گزینه‌هایی برای مختل کردن اینترنت، برق و راه‌آهن روسیه در اختیار دارد.

از سوی دیگر، رئیس جمهور آمریکا ضمن هشدار نسبت به احتمال حمله سایبری گسترده روسیه علیه روسیه، از شرکت های بخش خصوصی آمریکایی خواست تا اقدامات امنیتی سایبری خود را در اسرع وقت افزایش دهند.

رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه 21 فوریه (21 فوریه) با انتقاد از غرب به دلیل نادیده گرفتن نگرانی های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخته و با رهبران کرملین خود قراردادهای همکاری و دوستی امضا کرده است.

پوتین صبح روز پنجشنبه ۲۴ فوریه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه اعلام کرد که در دونباس اقدام نظامی می کند و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه بازگردند.

با ادامه جنگ در اوکراین، جریان واکنش های جهانی به این رویداد ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

دیدگاهتان را بنویسید