خنثی سازی دو حمله سایبری به سیستم سوخت کشور در 40 روز گذشته


ساعت: 19:28
تاریخ انتشار: 08/05/1401
کد خبر: 1906439

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه از ابتدای ناآرامی ها تاکنون حملات سایبری را در حوزه های مختلف خنثی و مقابله کرده ایم، گفت: در ۴۰ روز گذشته شاهد بی سابقه ترین حملات سایبری علیه کشور بوده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار غلامرضا جلالی امروز در دیدار آیت الله سید محمد ساعدی در تالار محراب حرم مطهر با تسلیت حادثه خونین حرم شاهچراغ اظهار داشت: در حال حاضر کشور درگیر این حادثه است. دو نوع تهدید، یکی تهدیدات سایبری ترکیبی دشمن و دیگری تهدیدات جنگ شناختی در اختلالاتی است که با آن مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی پس از درگیری با ما در عرصه نظامی و نرسیدن به نتایج مطلوب، اقدامات خود را به حوزه غیرنظامی و فناوری سوق داده است، اظهار داشت: در این جنگ چندین لایه را به هم متصل کرده اند که درون زا و درون زا را تهدید می کند. فعال سازی شبکه های داخلی برای نفوذ، استفاده از مولفه های آسیب فنی در برق، گاز و سوخت، حمله به زیرساخت های سایبری که مردم را تحت فشار قرار می دهد و در گام چهارم استفاده از رسانه ها برای افزایش پیامدهای اقدامات خود و بسیج و سازماندهی مردم برای اعتراض و اعتراض. شورش یکی از مهمترین اقدامات بود.

سرپرست رئیس جمهور کشور با تاکید بر اینکه این جنگ می تواند وارد عرصه های اقتصادی و سیاسی نیز شود، گفت: مقابله با این موضوع سخت و پیچیده است و بیشتر به اقدامات درون سیستمی مانند بستن راه های نفوذ دشمن و یافتن عوامل نفوذی در نظام بستگی دارد.

وی با بیان اینکه هم عملیات سایبری پیشگیرانه انجام می دهیم و هم عملیات سایبری مقابله با آن، گفت: برای جلوگیری از آسیب سایبری به زیرساخت های خدماتی کشور، تمهیداتی را آماده کرده ایم که هر سیستمی که در خدمت مردم باشد، اگر به هر دلیلی مختل شود، برنامه ریزی می کنیم. تداوم کسب و کار را تضمین کنیم تا مثلاً اگر سیستم تحویل سوخت ما مورد حمله قرار گیرد، عرضه سوخت به مردم قطع نشود.

جلالی ادامه داد: در گام بعدی با هماهنگی رسانه ملی تلاش خواهیم کرد تا الگوی واکنش رسانه ای به تهدیدات را داشته باشیم و اجازه ندهیم دشمن از سکوت، غفلت و ابهام رسانه ای سوء استفاده کند.

وی با بیان اینکه از ابتدای ناآرامی ها تاکنون حملات سایبری را در مناطق مختلف خنثی و مقابله کرده ایم، اظهار داشت: در 40 روز گذشته شاهد بی سابقه ترین حملات سایبری علیه کشور بوده ایم و دشمن از همه ظرفیت ها استفاده کرده و انجام داده است. همه چيز. مشکلات جدی برای کشور ایجاد کند، اما به هدف نرسید.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در 40 روز گذشته علاوه بر هک کردن نهادهای مختلف، دو بار به سامانه سوخت کشور حمله شد که خنثی شد، افزود: تبلیغات گسترده ای از سوی دشمن انجام شد که 80 درصد حملات انجام شد ادعاها کاملا نادرست است.

دیدگاهتان را بنویسید